Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kip (vandenboer) met frieten
13-12-2015, 08:57 PM
Bericht: #1
Kip (vandenboer) met frieten
Deze namiddag met G en Onzils kip met frieten en wijn.
De klassieke clichés zijn: ha, wat vollere witte wijn of wat lichtere rode wijn.
Allebei geprobeerd..en.. Bingo!

Best van al was de Bellet 2007(Tour de Cremat) die nochtans in de neus al wat sherry-toetsen vertoonde. In de mond echter zeer vol en mineralig, straf! En bij de kip gewoon...perfect!
Ook oké (maar misschien iéts te fruitig) was de St Veran van St Barbe 2014.
Een andere match was de fantastische pinot noir van Domaine Chatenoy(Menetou Salon), wat een superwijn aan belachelijke prijs is me dat! En voor mij ook ideaal bij de kip!
Daarna nog een zalige spatburgunder van Schumacher gedronken, de kip was jammer genoeg al op Rolleyes

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
13-12-2015, 09:58 PM
Bericht: #2
RE: Kip (vandenboer) met frieten
(13-12-2015 08:57 PM)vinejo schreef:  Deze namiddag met G en Onzils kip met frieten en wijn.

Was het niet juist omgekeerd ? Wink

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
13-12-2015, 10:29 PM
Bericht: #3
RE: Kip (vandenboer) met frieten
(13-12-2015 09:58 PM)shiraz schreef:  
(13-12-2015 08:57 PM)vinejo schreef:  Deze namiddag met G en Onzils kip met frieten en wijn.

Was het niet juist omgekeerd ? Wink

Ok, deze namiddag met Onzils en G wijnen met friet en kip.. Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
14-12-2015, 12:29 AM
Bericht: #4
RE: Kip (vandenboer) met frieten
(13-12-2015 08:57 PM)vinejo schreef:  ...........................
Een andere match was de fantastische pinot noir van Domaine Chatenoy(Menetou Salon), wat een superwijn aan belachelijke prijs is me dat! En voor mij ook ideaal bij de kip!
Da........

En de witte van Domaine Chatenoy(Menetou Salon) Slurp..Slurp
Een maal gedronken wordt dit een " evergreen"

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
14-12-2015, 08:12 AM
Bericht: #5
RE: Kip (vandenboer) met frieten
(13-12-2015 08:57 PM)vinejo schreef:  Deze namiddag met G en Onzils kip met frieten en wijn.
De klassieke clichés zijn: ha, wat vollere witte wijn of wat lichtere rode wijn.
Allebei geprobeerd..en.. Bingo!

Best van al was de Bellet 2007(Tour de Cremat) die nochtans in de neus al wat sherry-toetsen vertoonde. In de mond echter zeer vol en mineralig, straf! En bij de kip gewoon...perfect!
Ook oké (maar misschien iéts te fruitig) was de St Veran van St Barbe 2014.
Een andere match was de fantastische pinot noir van Domaine Chatenoy(Menetou Salon), wat een superwijn aan belachelijke prijs is me dat! En voor mij ook ideaal bij de kip!
Daarna nog een zalige spatburgunder van Schumacher gedronken, de kip was jammer genoeg al op Rolleyes

Mmm kiekske mee frietjes .
Die Chatenoy waar is die te verkrijgen ?
Pinot noir begint me meer en meer te boeien .
Zeker als die dan nog eens betaalbaar is Big Grin .
14-12-2015, 09:21 AM
Bericht: #6
RE: Kip (vandenboer) met frieten
(14-12-2015 12:29 AM)don quichotte schreef:  
(13-12-2015 08:57 PM)vinejo schreef:  ...........................
Een andere match was de fantastische pinot noir van Domaine Chatenoy(Menetou Salon), wat een superwijn aan belachelijke prijs is me dat! En voor mij ook ideaal bij de kip!
Da........

En de witte van Domaine Chatenoy(Menetou Salon) Slurp..Slurp
Een maal gedronken wordt dit een " evergreen"

Inderdaad, ook die witte is gewoon super!

@Greg
Begin dit jaar bezochten we het domein met pvdW van de Wijnzolder, hij heeft serieus getwijfeld om dit domein te importeren maar koos uiteindelijk voor Mabilot (die ook een heel mooie pinot noir maakt trouwens).

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
14-12-2015, 09:58 AM
Bericht: #7
RE: Kip (vandenboer) met frieten
(14-12-2015 09:21 AM)vinejo schreef:  
(14-12-2015 12:29 AM)don quichotte schreef:  
(13-12-2015 08:57 PM)vinejo schreef:  ...........................
Een andere match was de fantastische pinot noir van Domaine Chatenoy(Menetou Salon), wat een superwijn aan belachelijke prijs is me dat! En voor mij ook ideaal bij de kip!
Da........

En de witte van Domaine Chatenoy(Menetou Salon) Slurp..Slurp
Een maal gedronken wordt dit een " evergreen"

Inderdaad, ook die witte is gewoon super!

@Greg
Begin dit jaar bezochten we het domein met pvdW van de Wijnzolder, hij heeft serieus getwijfeld om dit domein te importeren maar koos uiteindelijk voor Mabilot (die ook een heel mooie pinot noir maakt trouwens).
Dank u ,
Is dat ook niet dezelfde importeur van dat lekkers uit de Provence ?
Staat al een tijdje op mijn To-do lijstje ...
14-12-2015, 11:29 AM
Bericht: #8
RE: Kip (vandenboer) met frieten
(14-12-2015 09:58 AM)gertjeuh schreef:  
(14-12-2015 09:21 AM)vinejo schreef:  
(14-12-2015 12:29 AM)don quichotte schreef:  
(13-12-2015 08:57 PM)vinejo schreef:  ...........................
Een andere match was de fantastische pinot noir van Domaine Chatenoy(Menetou Salon), wat een superwijn aan belachelijke prijs is me dat! En voor mij ook ideaal bij de kip!
Da........

En de witte van Domaine Chatenoy(Menetou Salon) Slurp..Slurp
Een maal gedronken wordt dit een " evergreen"

Inderdaad, ook die witte is gewoon super!

@Greg
Begin dit jaar bezochten we het domein met pvdW van de Wijnzolder, hij heeft serieus getwijfeld om dit domein te importeren maar koos uiteindelijk voor Mabilot (die ook een heel mooie pinot noir maakt trouwens).
Dank u ,
Is dat ook niet dezelfde importeur van dat lekkers uit de Provence ?
Staat al een tijdje op mijn To-do lijstje ...

Inderdaad, Gaussen. Slurp

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
14-12-2015, 07:28 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-12-2015 om 07:29 PM door Mathijs81.)
Bericht: #9
RE: Kip (vandenboer) met frieten
Gene coq au vin, maar dan eerder coq ET vin nono

When in doubt ... drink Pomerol !
15-12-2015, 01:14 AM
Bericht: #10
RE: Kip (vandenboer) met frieten
Ik mocht vandaag nog wat kletskes proeven van Jo. Waar ik heel blij mee was...
De St Veran Ste Barbe was zuiver en fijn in de neus, beetje ingehouden, terwijl de smaak veel feller was en ook wat tropisch fruit vertoonde. Voor mij een heel mooie Chardonnay. Moet gastronomisch ook veelzijdig inzetbaar zijn. Want weinig spoor van hout, dus zeker geen dominerende wijn.
De Chatenoy Pinot Noir was al een beetje belegen. In de neus nog dik okee, met licht rood fruit (rode besjes), in de mond was er een beetje tekort aan fruit nu, het middenpalet zakte wat weg. Toch een mooie PN, maar misschien niet om lang weg te leggen.
De Schumacher vond ik mooi. Kan tegen veel Bourgognes zijn manneke staan denk ik. Zuiver, mooie materie, geen gerookte houttonen (wat veel Duitse Spätburgunders wel hebben).
De Casa Real Cab. Sauv. (ben het jaartal vergeten) was een gewéldige wijn. Nog volop in evolutie in de neus, eerst wat eucalyptus dat daarna verdween en plaats maakte voor munt, donker fruit, en wat peper. Vol en romig, met ingetogen kracht en ondersteunende tannines. Heerlijk glas grote wijn. Blijkbaar de overtreffende trap van de Medalla Real.
thank you Jo...
15-12-2015, 10:36 PM
Bericht: #11
RE: Kip (vandenboer) met frieten
(13-12-2015 08:57 PM)vinejo schreef:  Deze namiddag met G en Onzils kip met frieten en wijn.
De klassieke clichés zijn: ha, wat vollere witte wijn of wat lichtere rode wijn.
Allebei geprobeerd..en.. Bingo!

Best van al was de Bellet 2007(Tour de Cremat) die nochtans in de neus al wat sherry-toetsen vertoonde. In de mond echter zeer vol en mineralig, straf! En bij de kip gewoon...perfect!
Ook oké (maar misschien iéts te fruitig) was de St Veran van St Barbe 2014.
Een andere match was de fantastische pinot noir van Domaine Chatenoy(Menetou Salon), wat een superwijn aan belachelijke prijs is me dat! En voor mij ook ideaal bij de kip!
Daarna nog een zalige spatburgunder van Schumacher gedronken, de kip was jammer genoeg al op Rolleyes


Merci, prachtige wijnen die elk op hun manier met dit gerecht combineerden. De Bellet vond ik daarbij echt outstanding !
16-12-2015, 12:28 AM
Bericht: #12
RE: Kip (vandenboer) met frieten
(15-12-2015 01:14 AM)Marc schreef:  Ik mocht vandaag nog wat kletskes proeven van Jo. Waar ik heel blij mee was...
De St Veran Ste Barbe was zuiver en fijn in de neus, beetje ingehouden, terwijl de smaak veel feller was en ook wat tropisch fruit vertoonde. Voor mij een heel mooie Chardonnay. Moet gastronomisch ook veelzijdig inzetbaar zijn. Want weinig spoor van hout, dus zeker geen dominerende wijn.
De Chatenoy Pinot Noir was al een beetje belegen. In de neus nog dik okee, met licht rood fruit (rode besjes), in de mond was er een beetje tekort aan fruit nu, het middenpalet zakte wat weg. Toch een mooie PN, maar misschien niet om lang weg te leggen.
De Schumacher vond ik mooi. Kan tegen veel Bourgognes zijn manneke staan denk ik. Zuiver, mooie materie, geen gerookte houttonen (wat veel Duitse Spätburgunders wel hebben).
De Casa Real Cab. Sauv. (ben het jaartal vergeten) was een gewéldige wijn. Nog volop in evolutie in de neus, eerst wat eucalyptus dat daarna verdween en plaats maakte voor munt, donker fruit, en wat peper. Vol en romig, met ingetogen kracht en ondersteunende tannines. Heerlijk glas grote wijn. Blijkbaar de overtreffende trap van de Medalla Real.
thank you Jo...

Goed geproefd alweer, Marc, alle druiven blind geraden en bijna alle streken klop erop... Oefening baart kunst blijkbaar.. (zei de alcolieker Wink )


@ Gerten
Inderdaad, de kip met de rolle was de perfecte match...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: