Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Belleville
28-02-2016, 01:06 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-02-2016 om 01:08 PM door Biff.)
Bericht: #1
Domaine Belleville
Gisteren op restaurant mn eerste Puligny Montrachet besteld en gedronkenSmile
Ik had deze nog nooit in het glas en vond mn date met mn vrouw het uitgelezen momentWink

Puligny Montrachet 2009 "Les Boudrières"
100% Chardonnay

Mooie ingele kleur
In de neus boter, vanille, abrikoos, zelfs beetje brioche(?)
We blijven snuffelen in het glasSmile
Elegante volle wijn met lange afdronk...

Dit is heel lekker, en voor een eerste kennismaking kan dit tellenapplaus
Mooie begeleider van mn tarbotSmile
Laatste 2 glazen in de fles nog meegenomen om bij thuiskomst nog effe verder te genieten...

Ik betaalde 65 euro!


Bijlagen Afbeeldingen
   

Live your life to the fullest, because it only happens once...
28-02-2016, 01:39 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-02-2016 om 08:01 PM door FRANCISPICCART.)
Bericht: #2
RE: Domaine Belleville
(28-02-2016 01:06 PM)Biff schreef:  Gisteren op restaurant mn eerste Puligny Montrachet besteld en gedronkenSmile
Ik had deze nog nooit in het glas en vond mn date met mn vrouw het uitgelezen momentWink

Puligny Montrachet 2009 "Les Boudrières"
100% Chardonnay

Mooie ingele kleur
In de neus boter, vanille, abrikoos, zelfs beetje brioche(?)
We blijven snuffelen in het glasSmile
Elegante volle wijn met lange afdronk...

Dit is heel lekker, en voor een eerste kennismaking kan dit tellenapplaus
Mooie begeleider van mn tarbotSmile
Laatste 2 glazen in de fles nog meegenomen om bij thuiskomst nog effe verder te genieten...

Ik betaalde 65 euro!

€ 65 lijkt veel, maar voor een Puligny op restaurant is dit aanvaardbaar, en zelfs meer dan dat. Je betaalt in de handel tegenwoordig toch al vlug bedragen boven de € 30 voor een Puligny-Montrachet (alleen voor de naam al!!) en aangezien je ervan genoten hebt applaus
Dit zijn inderdaad snuffelwijnen die constant interessante aroma's blijven afgeven. Ken het domein zelf niet maar lijkt me interessant.
28-02-2016, 01:46 PM
Bericht: #3
RE: Domaine Belleville
(28-02-2016 01:39 PM)FRANCISPICCART schreef:  € 65 lijkt veel, maar voor een Puligny op restaurant is dit dit aanvaardbaar, en zelfs meer dan dat. Je betaalt in de handel tegenwoordig toch al vlug bedragen boven de € 30 voor een Puligny-Montrachet (alleen voor de naam al!!) en aangezien je ervan genoten hebt applaus
Ik vond dit ook nog aanvaardbaar...
Wanneer ik de wijnkaart bekeek stond de Veuve champagne aan 69 en de Laurent Perrier aan 59 euro, daardoor wist ik dat de prijzen redelijk oke waren!
Het domein kende ik ook niet.

Live your life to the fullest, because it only happens once...
28-02-2016, 10:25 PM
Bericht: #4
RE: Domaine Belleville
(28-02-2016 01:06 PM)Biff schreef:  Gisteren op restaurant mn eerste Puligny Montrachet besteld en gedronkenSmile
Ik had deze nog nooit in het glas en vond mn date met mn vrouw het uitgelezen momentWink

Puligny Montrachet 2009 "Les Boudrières"
100% Chardonnay

Mooie ingele kleur
In de neus boter, vanille, abrikoos, zelfs beetje brioche(?)
We blijven snuffelen in het glasSmile
Elegante volle wijn met lange afdronk...

Dit is heel lekker, en voor een eerste kennismaking kan dit tellenapplaus
Mooie begeleider van mn tarbotSmile
Laatste 2 glazen in de fles nog meegenomen om bij thuiskomst nog effe verder te genieten...

Ik betaalde 65 euro!

Is natturlijk niet niets, maar je TN klinkt goed. Doet er mij ook goesting in krijgen... Smile

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: