Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Champagnetrip: tips
01-08-2016, 03:22 PM
Bericht: #1
Champagnetrip: tips
Binnenkort is het weer tijd voor de jaarlijkse champagnetrip.
Heeft er iemand recente ervaringen met een bezoek aan 1 van de volgende huizen? Een recente prijslijst (eventueel via PM) is ook altijd welkom!

- Champagne Mailly
- Champagne Rochet-Bocart
- Champagne André Clouet
- Champagne Mandois
- Champagne Henriet-Bazin

Alvast bedankt.
01-08-2016, 09:01 PM
Bericht: #2
RE: Champagnetrip: tips
(01-08-2016 03:22 PM)Corto schreef:  Binnenkort is het weer tijd voor de jaarlijkse champagnetrip.
Heeft er iemand recente ervaringen met een bezoek aan 1 van de volgende huizen? Een recente prijslijst (eventueel via PM) is ook altijd welkom!

- Champagne Mailly
- Champagne Rochet-Bocart
- Champagne André Clouet
- Champagne Mandois
- Champagne Henriet-Bazin

Alvast bedankt.

Rochet-Bocart is top PQ. Wel belegen champagnes, dus daar moet je voor zijn. Prijzen allemaal onder de 20€

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
04-08-2016, 10:56 AM
Bericht: #3
RE: Champagnetrip: tips
(01-08-2016 09:01 PM)TheWineVet schreef:  
(01-08-2016 03:22 PM)Corto schreef:  Binnenkort is het weer tijd voor de jaarlijkse champagnetrip.
Heeft er iemand recente ervaringen met een bezoek aan 1 van de volgende huizen? Een recente prijslijst (eventueel via PM) is ook altijd welkom!

- Champagne Mailly
- Champagne Rochet-Bocart
- Champagne André Clouet
- Champagne Mandois
- Champagne Henriet-Bazin

Alvast bedankt.

Rochet-Bocart is top PQ. Wel belegen champagnes, dus daar moet je voor zijn. Prijzen allemaal onder de 20€

Henriet-Bazin is zeker een aanrader.
04-08-2016, 11:42 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-08-2016 om 11:44 AM door Corto.)
Bericht: #4
RE: Champagnetrip: tips
Champagne Mailly valt af. Men rekent 5 euro aan per proefglas.

(Misschien laat men dit wel vallen bij een aankoop vanaf een bepaald bedrag, denk ik, maar misschien dan ook weer niet).

Men heeft me geen prijslijst doorgestuurd, zoals ik verzocht, maar men liet me weten dat de prijzen variëren van 25,80 euro tot 70 euro per fles.
Als 25,80 euro de prijs is van hun basiscuvée, is het prijsverschil met de prijs in Belgische winkels nauwelijks de moeite.

Van André Clouet heb ik nog niets vernomen. De andere huizen (Rochet-Bocart, Henriet-Bazin, Mandois) gaan we proberen in te plannen. Dave, WineVet: bedankt voor de tips.
05-08-2016, 06:55 AM
Bericht: #5
RE: Champagnetrip: tips
Prévoteau Perrier in Damery is ook de moeite. Betaalbaar, je kan er allen proeven en voor een correcte prijs heb je erg verfijnde Champagnes.
05-08-2016, 10:46 AM
Bericht: #6
RE: Champagnetrip: tips
(05-08-2016 06:55 AM)Fre schreef:  Prévoteau Perrier in Damery is ook de moeite. Betaalbaar, je kan er allen proeven en voor een correcte prijs heb je erg verfijnde Champagnes.

Klopt. En frisser dan bv rochet zijn champagnes.

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
08-08-2016, 11:52 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-08-2016 om 11:54 AM door Corto.)
Bericht: #7
RE: Champagnetrip: tips
(05-08-2016 06:55 AM)Fre schreef:  Prévoteau Perrier in Damery is ook de moeite.
WineVet, Fre, naar welke cuvées gaat jullie voorkeur? Kan men er ter plaatse een rondleiding krijgen?
Hoelang dient men er voor een bezoek ongeveer uit te trekken? (In een (zeer oude) post van Carl blijkt dat hij er 2 uur heeft doorgebracht. )
10-08-2016, 04:45 PM
Bericht: #8
RE: Champagnetrip: tips
(08-08-2016 11:52 AM)Corto schreef:  
(05-08-2016 06:55 AM)Fre schreef:  Prévoteau Perrier in Damery is ook de moeite.
WineVet, Fre, naar welke cuvées gaat jullie voorkeur? Kan men er ter plaatse een rondleiding krijgen?
Hoelang dient men er voor een bezoek ongeveer uit te trekken? (In een (zeer oude) post van Carl blijkt dat hij er 2 uur heeft doorgebracht. )
Zie nu op hun website dat er enkele cuvees zijn bijgekomen die er nog niet waren toen ik geweest ben. Sowieso de Blanc de Noir & hun cuvee Adrienne Lecouvreur waren voor mij wel de toppers.
Er is inderdaad een rondleiding mogelijk. Ik herinner me dat het toch wel even heeft geduurd. All in mag je zeker op 2u rekenen
11-12-2016, 12:52 PM
Bericht: #9
RE: Champagnetrip: tips
Hallo,

Jaarlijks doen wij een tripje naar Epernay, graag deel ik enkele ervaringen.
Wat betreft de grote huizen, we hebben Mercier en de Castellane al bezocht, dit waren telkens interessante rondleidingen. De champagne is lekker, echter kopen wij hier nooit (voor deze merken heb je vaak een promotie in Auchan waar ze meer dan 25% goedkoper zijn Confused Smile )

Van restaurants beveel ik de gekende aan:
L'oeil de boeuf €€
La table kobus €€€
La grillade gourmande €€€

Als je een van de twee laatste wil, tijdig reserveren is de boodschap.
De kleinere boertjes die we bezocht hebben zijn:
Danteny-Mangin
Bochez lemoine
Thierry Grandin
Maurice Cuignet
Louis Casters
Caillez Lemaire
Frères laherte

Van bovenstaande lijst zijn mijn persoonlijke toppers Frères laherte, Thierry Grandin & Caillez-Lemaire. De basis brut bij de laatste twee heb je al voor 14-15 euro. Bij Frères laherte start dit bij 16,6 euro (herinner ik mij goed want een wijnhandel in België verkoopt deze aan 29,5 € voor dezelfde fles Confused ). Deze bezoeken we minimum om de 2 jaar.

Wij verblijven in mareuil sur ay en de laatste jaren in epernay zelf, villa Saint Pierre, een tegenvaller.
De b&b chez Camille beveel ik aan, 1 nadeel is dat de wagen op de weg geparkeerd staat, niet erg maar ik ben nogal paranoïde als ik 's nachts mijn v60 met xk euro aan champagne buiten laat staan Blush

Weet ook dat je max 60l mousserende wijn kan meenemen over de grens (per persoon).

Als er nog zaken zijn die jullie willen weten, vraag gerust.
11-12-2016, 01:03 PM
Bericht: #10
RE: Champagnetrip: tips
(11-12-2016 12:52 PM)Jasper88 schreef:  Hallo,

Jaarlijks doen wij een tripje naar Epernay, graag deel ik enkele ervaringen.
Wat betreft de grote huizen, we hebben Mercier en de Castellane al bezocht, dit waren telkens interessante rondleidingen. De champagne is lekker, echter kopen wij hier nooit (voor deze merken heb je vaak een promotie in Auchan waar ze meer dan 25% goedkoper zijn Confused Smile )

Van restaurants beveel ik de gekende aan:
L'oeil de boeuf €€
La table kobus €€€
La grillade gourmande €€€

Als je een van de twee laatste wil, tijdig reserveren is de boodschap.
De kleinere boertjes die we bezocht hebben zijn:
Danteny-Mangin
Bochez lemoine
Thierry Grandin
Maurice Cuignet
Louis Casters
Caillez Lemaire
Frères laherte

Van bovenstaande lijst zijn mijn persoonlijke toppers Frères laherte, Thierry Grandin & Caillez-Lemaire. De basis brut bij de laatste twee heb je al voor 14-15 euro. Bij Frères laherte start dit bij 16,6 euro (herinner ik mij goed want een wijnhandel in België verkoopt deze aan 29,5 € voor dezelfde fles Confused ). Deze bezoeken we minimum om de 2 jaar.

Wij verblijven in mareuil sur ay en de laatste jaren in epernay zelf, villa Saint Pierre, een tegenvaller.
De b&b chez Camille beveel ik aan, 1 nadeel is dat de wagen op de weg geparkeerd staat, niet erg maar ik ben nogal paranoïde als ik 's nachts mijn v60 met xk euro aan champagne buiten laat staan Blush

Weet ook dat je max 60l mousserende wijn kan meenemen over de grens (per persoon).

Als er nog zaken zijn die jullie willen weten, vraag gerust.

Thanks Jasper voor deze waardevolle tips!
Ik deel je paranoia, op wijnreis laden wij telkens de gekochte dozen uit de wagen en plaatsten ze veilig in de kamer...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: