Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moederkesdag, maar dan anders...
15-08-2016, 09:17 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-08-2016 om 09:19 PM door TheWineVet.)
Bericht: #1
Moederkesdag, maar dan anders...
Vermits ze in Wetteren moederkesdag niet vieren vandaag, maar ons moeder en vader gisteren grootouderdag vierden (alle excuses om te kunnen drinken) en vandaag bleven plakken, even alle wijnen op een rijtje:
Rochet-Bocart rosé: comme toezoer mooie rosé, zaht rood fruit, knap.
Boonen-Meunier cuvée je ne sais plus quoi: fijn en droog en dus best wel in orde, maar ze blijven ter plekke zo babbelen, dat ik niet meer naar Boonen ga
Dan nog ne champagne grand cru uit de colruyt: wel zeer mooi en rijp.
Chablis Nathalie en Gilles Fèvre 1cru Mont de milieu 2013: strak en mineralig met wat fijne citrus, maar nog enkele jaren te jong voor mij
Chateau de ste estève d'ucheaux CdR 2009 VV: eindelijk begint hij op donk te komen, maar kon niet op tegen de C9P van Guigal 2005: top gewoon en eindelijk mooi rijp!!
Chassagne-Montrachet VV 2014 van Vincent Morey: pure finesse en rood fruit, wordt beter dan die van Colin!
Thuis dan nog ne Champagne 2009 van Vve Fourny open gedaan: PQ echt niet oké. Ik wist het toen ik 'm kocht, maar je moet toch iets kopen. Gelukkig m'n laatste fles.
Vandaag een afsluitbbqtje gedaan met m'n ouders bij mij:
Chateau des tours blanc 2012: echt wel lekker, mankeert mss wat zuren.
Yves Cuilleron St-Joseph 'les sérines' 1999: wat een fraicheur en jeugdigheid. Weeral dat verschil met die bordelese types N-Rh. Dit was op rood fruit en heel Gevrey-achtig!! Piepjong
Monteti 2011 IGT Toscana: weeral finesse, super maar totaal anders dan de 2008 die ik vorig jaar proefde.
En dan, omdat ons vader en ik nog niet gelaafd waren en omdat het gezellig was: Cornas 'les eygats' 2012 van Courbis: majesteus en fijn, zeer bourgognesk. Ellenlange afdronk. Concentratie en finesse tegelijk, weeral de stijl van de Chapoutiers van tegenwoordig. Aards en groots. Man man, top gewoon!!!
Nu nog een Gravonia 2005 wit opengedaan: love this!

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
21-08-2016, 07:16 PM
Bericht: #2
RE: Moederkesdag, maar dan anders...
(15-08-2016 09:17 PM)TheWineVet schreef:  Yves Cuilleron St-Joseph 'les sérines' 1999: wat een fraicheur en jeugdigheid. Weeral dat verschil met die bordelese types N-Rh. Dit was op rood fruit en heel Gevrey-achtig!! Piepjong

Dat is echt geweldig, bij mij houden de wijnen van Cuilleron het helaas nooit zo lang vol Slurp.


Ga naar locatie: