Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine J.A. Ferret
22-08-2010, 07:46 PM
Bericht: #1
Domaine J.A. Ferret
Domaine J.A. Ferret, Pouilly-Fuissé, "Le Clos" 2006:
Na 2h karaf: Mooie gele kleur. In de neus: exotisch fruit,ananas, brood.
Na walsen: Rijp exotisch fruit komt er mooi door, lichte vanille.
In de mond: Mooi rijp exotisch fruit, ananas, abrikoos, boter, gedroogd fruit met een mooie vanilletoets. Een mooie volle wijn
Heeft nu nog zeker karaf nodig.
90/100
05-11-2016, 01:07 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-11-2016 om 12:30 AM door don quichotte.)
Bericht: #2
RE: Domaine J.A. Ferret
Pouilly Fuissé Domaine Ferret 2008

Een Chardonnay die is opgevoed 50% in geëmailleerde vaten en de andere 50% is gebruikte eiken vaten (1 á 4 jaar oud)
Nog eens een Bourgogne waar je echt naar de eik moet speuren om er toch maar iets van te ontdekken: " I like this"
Een zeer evenwichtige wijn, puur, elegant, harmonieus en met finesse.
Een wijn met aandacht te drinken om alle subtiele geuren en smaken te ontdekken.
Drink deze niet te koud.Ik haalde deze boven op +/- 5..6°C en dan was de neus te gesloten.
De aroma's komen het best tot hun recht bij 9....11°C met het nadeel verlies aan fraîcheur.

Prijskaartje: 19.90€ (17/06/2013)
Verkooppunt: 1Jour1Vin

Sinds de overname door het consortium van Louis Jadot in 2008 is het prijskaartje opmerkelijk gestegen. De 2014 kost al ruim over de 25 Euro.


Bijlagen Afbeeldingen
   

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
05-11-2016, 01:29 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-11-2016 om 06:05 PM door FRANCISPICCART.)
Bericht: #3
RE: Domaine J.A. Ferret
(05-11-2016 01:07 PM)don quichotte schreef:  Pouilly Fuissé Domaine Ferret 2008

Een Chardonnay die is opgevoed 50% in geëmailleerde vaten en de andere 50% is gebruikte eiken vaten (1 á 4 jaar oud)
Nog eens een Bourgogne waar je echt naar de eik moet speuren om er toch maar iets van te ontdekken: " I like this"
Een zeer evenwichtige wijn, puur, elegant, harmonieus en met finesse.
Een wijn met aandacht te drinken om alle subtiele geuren en smaken te ontdekken.
Drink deze niet te koud.Ik haalde deze boven op +/- 5..6°C en dan was de neus te gesloten.
De aroma's komen het best tot hun recht bij 9....11°C met het nadeel verlies aan fraîcheur.

Prijskaartje: 19.90€ (17/06/2013)
Verkooppunt: 1Jour1Vin

Sinds de overname door het consortium van Louis Jadot in 2008 is het prijskaartje opmerkelijk gestegen. De 2014 kost al ruim over de 25 Euro.

Inderdaad Don, meer dan behoorlijke wijnen worden hier gemaakt met inderdaad een stevig prijskaartje. Maar je zit hier wel bij de top van de appellatie samen met Guffens-Heynen. Ik heb hier de "Autour de la Roche" liggen waar ik redelijk van onder de indruk was. De topcuvées moeten allemaal wat rusttijd gegund worden want de houtinvloed is tamelijk groot in hun jeugdjaren.
Ook weer een zeer mooie dame, Audrey Braccini, die bewijst dat ze topwijn kan maken.
05-11-2016, 09:54 PM
Bericht: #4
RE: Domaine J.A. Ferret
Decennia lang bracht Jeanne Ferret gewoonweg de beste wijnen uit Pouilly-Fuissé op de markt.Ze stierf enkele weken na mijn laatste bezoek en sindsdien ben ik er niet meer geweest. Nog 1 fles rest me van Madame Jeanne, een 1986 denk ik, en ik zal ze misschien niet meer drinken. De vorige, enkele jaren terug was hemels. Ik proefde de wijnen laatst nog in maart jl, maar hoewel ze zijn nog steeds bijzonder goed zijn missen ze voor mij toch de "touch" van de grote dame.


Ga naar locatie: