Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zomertruffel
21-07-2017, 10:28 AM
Bericht: #1
Zomertruffel
Zondag truffeldag...Eindelijk.
De truffel rasp ik 's morgens in de druivenpitolie met een klein beetje olijfolie, anders wordt alles te bitter. (Tip van de 'chef': Eigenlijk ook voor pesto voornamelijk een neutralere olie gebruiken!). Dit dan royaal over je verse paste draperen en wat verse parmezaan en grof zout erover. Heaven on (in) earth Slurp
Ik dacht aan een Vacqueras van des Tours erbij. Maar vermits, ik dan toch, op 1 been niet kan staan, moet er nog ne rode aan geloven. Ik dacht aan een gewone rosso van Biondi-Santi 2007... Stroeve tannines wil ik ten allen tijde vermijden.

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
21-07-2017, 11:16 AM
Bericht: #2
RE: Zomertruffel
(21-07-2017 10:28 AM)TheWineVet schreef:  Zondag truffeldag...Eindelijk.
De truffel rasp ik 's morgens in de druivenpitolie met een klein beetje olijfolie, anders wordt alles te bitter. (Tip van de 'chef': Eigenlijk ook voor pesto voornamelijk een neutralere olie gebruiken!). Dit dan royaal over je verse paste draperen en wat verse parmezaan en grof zout erover. Heaven on (in) earth Slurp
Ik dacht aan een Vacqueras van des Tours erbij. Maar vermits, ik dan toch, op 1 been niet kan staan, moet er nog ne rode aan geloven. Ik dacht aan een gewone rosso van Biondi-Santi 2007... Stroeve tannines wil ik ten allen tijde vermijden.

"The 2007 Rosso di Montalcino is made from the estate's youngest vines (under ten years) and sees 12 months in cask. The bouquet alone is magnificent. Warm radiant fruit blossoms on the palate as this generous, textured Rosso shows off its inimitable pedigree. Sweet, open scents of red berries, flowers and spices flow through effortlessly to the long finish. Despite the wine's richness, the classically firm style is very much in evidence. The 2007 Rosso is clearly the equal of many a Brunello, and I would be tempted to hold a few bottles to see how they age. This is highly recommended and a great introduction to the wines of Biondi-Santi."
21-07-2017, 11:20 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-07-2017 om 11:24 AM door shiraz.)
Bericht: #3
RE: Zomertruffel
Bij truffel = rood uit piemonte
Zomertruffel niet teveel verwarmen -->verliest hierdoor veel van zijn smaak

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
24-07-2017, 03:23 PM
Bericht: #4
RE: Zomertruffel
Eerst een aperitiefke met de roséchampagne van Rochet-Bocart
Dan licht gemarineerde gerookte zalm met fris groen slaatje en gepekelde radijsjes, geflankeerd door meer dan één glazeken witte Domaine des Tours 2013. Een enorm rijke wijn, waarbij de toch lichtjes ontbrekende zuren werden gecompenseerd door deze uit het voorgerechtje.
Bij de verse pasta met truffel begonnen met de Crozes 'Varonniers' 2012 van Chapoutier: manmanman... gewoonweg grandioos! Hier geraak ik opgewonden van... 94
Daarna de Vacqueras 2010 van des Tours: deze was al mooi rijp, totaal ander type wijn dan vorige en totaal anders dan de CdR en de VdP van hetzelfde huis. Duidelijk Zuidelijke Rhone, hetgeen bij de CdR en de VdP eerder Bourgogne lijkt. Topwijn! Zacht! Chateauneuf van het betere kaliber. 92+
Dan nog ne Rosso van Biondi-Santi 2007 soldaat gemaakt: mooi verouderde Sangiovese: 92+
Om te eindigen Musar rouge 2007.
Misschien de lever wat laten rusten deze weekRolleyes

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
24-07-2017, 07:08 PM
Bericht: #5
RE: Zomertruffel
(24-07-2017 03:23 PM)TheWineVet schreef:  Eerst een aperitiefke met de roséchampagne van Rochet-Bocart
Dan licht gemarineerde gerookte zalm met fris groen slaatje en gepekelde radijsjes, geflankeerd door meer dan één glazeken witte Domaine des Tours 2013. Een enorm rijke wijn, waarbij de toch lichtjes ontbrekende zuren werden gecompenseerd door deze uit het voorgerechtje.
Bij de verse pasta met truffel begonnen met de Crozes 'Varonniers' 2012 van Chapoutier: manmanman... gewoonweg grandioos! Hier geraak ik opgewonden van... 94
Daarna de Vacqueras 2010 van des Tours: deze was al mooi rijp, totaal ander type wijn dan vorige en totaal anders dan de CdR en de VdP van hetzelfde huis. Duidelijk Zuidelijke Rhone, hetgeen bij de CdR en de VdP eerder Bourgogne lijkt. Topwijn! Zacht! Chateauneuf van het betere kaliber. 92+
Dan nog ne Rosso van Biondi-Santi 2007 soldaat gemaakt: mooi verouderde Sangiovese: 92+
Om te eindigen Musar rouge 2007.
Misschien de lever wat laten rusten deze weekRolleyes

Mooie combinaties en lekkere wijnen! Die Varonniers heeft mijn interesse opgewekt.
24-07-2017, 08:08 PM
Bericht: #6
RE: Zomertruffel
(24-07-2017 07:08 PM)FRANCISPICCART schreef:  
(24-07-2017 03:23 PM)TheWineVet schreef:  Eerst een aperitiefke met de roséchampagne van Rochet-Bocart
Dan licht gemarineerde gerookte zalm met fris groen slaatje en gepekelde radijsjes, geflankeerd door meer dan één glazeken witte Domaine des Tours 2013. Een enorm rijke wijn, waarbij de toch lichtjes ontbrekende zuren werden gecompenseerd door deze uit het voorgerechtje.
Bij de verse pasta met truffel begonnen met de Crozes 'Varonniers' 2012 van Chapoutier: manmanman... gewoonweg grandioos! Hier geraak ik opgewonden van... 94
Daarna de Vacqueras 2010 van des Tours: deze was al mooi rijp, totaal ander type wijn dan vorige en totaal anders dan de CdR en de VdP van hetzelfde huis. Duidelijk Zuidelijke Rhone, hetgeen bij de CdR en de VdP eerder Bourgogne lijkt. Topwijn! Zacht! Chateauneuf van het betere kaliber. 92+
Dan nog ne Rosso van Biondi-Santi 2007 soldaat gemaakt: mooi verouderde Sangiovese: 92+
Om te eindigen Musar rouge 2007.
Misschien de lever wat laten rusten deze weekRolleyes

Mooie combinaties en lekkere wijnen! Die Varonniers heeft mijn interesse opgewekt.

Die Varonniers is inderdaad heel mooi.
Btw, het valt me op dat je de Vacqueyras 2010 van Des Tours ook minder typisch Reynaud vond, meer Ch9... Had dus hetzelfde met de CDR van hetzelfde jaar...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: