Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cave du Château de Chénas, Beaujolais
14-08-2017, 08:08 PM
Bericht: #1
Cave du Château de Chénas, Beaujolais
Saint-Amour 2016

Had een lichte beaujolais verwacht bij deze wijn, maar niets van. Zeer fijne neus met framboosjes en zure kersjes, watermeloen, en wat mineraliteit. In de mond de framboosjes, gevolgd door redelijk scherpe zuurtjes, en vrij stevige tannines. Dit komt jong over, maar vind ik nu al zeer lekker. Wel geen fles om achteloos achterover te kiepen. Dit is fijn, elegant, en krachtig. Dit is mijn enige fles, maar dit kan zeker nog wat kelderrust gebruiken. Mooie verrassing!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
07-03-2018, 09:26 PM
Bericht: #2
RE: Cave du Château de Chénas, Beaujolais
Fleurie - Les Grands Fers, 2015

Zeer bescheiden neus, met ook hier watermeloen.
In de mond heel wat minder bescheiden.
Een sprankelend sapje van aardbeien en kersen. Verfrissende zuurtjes primeren boven een zachte achtergrond van rood fruit met op het einde van de afdronk een licht menthol-gevoel.
Zeer moeilijk te weerstaan...

Bibere humanum est, ergo bibamus.
27-03-2021, 01:52 PM
Bericht: #3
RE: Cave du Château de Chénas, Beaujolais
Moulin-à-Vent Les Pérelles 2018

Gisteravond open getrokken. Heel even lactische aroma’s juist na openen, maar dat maakt snel plaats voor rijpe kersen, een vleug floraliteit, wat peper. Een hele mondvol deze wijn met het rijpe fruit, maar ook een mooie fraicheur en heel fijne, poederige tannines. De gulheid van het jaar zit er wel degelijk in met veel volume, maar toch blijft het evenwicht bewaard en zit hier veel structuur achter.

Op dag twee dan een stuk frivoler Beaujolais-fruit in de neus. In de mond nog altijd mooi. Het droptoetsje dat er gisteren subtiel in zat, is nu iets duidelijker merkbaar.

Een wijn met veel volume en structuur. Eigenlijk zou dit een jaar vier à vijf moeten weggelegd worden. Ik ben zeker dat dit mooi zal ouderen. Maar ja, plaatsgebrek, en nu ook lekker! Staat nu in rode prijs aan 9,59€ op Klassewijnen. Met de 15% komt dit net boven 8€. Voor het geld moet je het niet laten!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
18-02-2022, 08:04 PM
Bericht: #4
RE: Cave du Château de Chénas, Beaujolais
Chénas, Les Combes 2018

Gisteren geopend.
D1: neus eerst op zwarte kers, peper en zoethout en na wat openstaan extra nuances zoals braambes, viooltjes, wat rokerigheid en een lichte houttoets.
Een aanzet op kers met een duidelijke kruidigheid. Mondvullend, korrelige wat droogtrekkende tannine die een gestructureerde wijn geeft. Vrij veel zuren en een stevige bitter in de afdronk. Lijkt me nog niet helemaal in balans.

D2: vrij intense neus op kers en braambes, veel peper, fumé en een wat vlezige toets. Bojo op zijn Noordelijke Rhônes? Opnieuw mooi mondvullend, vooral op het zwarte fruit. Betere balans dan gisteren, maar nog steeds veel structuur met tannines die aan je tandvlees blijven plakken. Volgens mij nog een paar jaar van zijn piek, maar vandaag (op dag twee) zeker genietbaar.


Ga naar locatie: