Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wijnkasten
14-02-2018, 11:00 AM
Bericht: #1
Wijnkasten
Hallo iedereen ,

Wij hebben onlangs een huis gekocht en ik weet niet goed waar ik mijn 3 wijnkasten moet plaatsen . Ik heb een aantal mogelijkheden :
-Berging : maar daar komt ook wasmachine en droogkast ,dus geen optie denk ik door de trillingen .
-Op zolder heb ik een grote ruimte, met 2 aparte hoeken ,1 hoek die word gebruikt als bureau die deels afgesloten is en een andere open hoek waar ik ze het liefst wil plaatsen ,maar daar hangt wel onze condensatieketel . Kan het kwaad dat ik ze daar plaats ? Ik neem aan van niet ?

Alvast bedankt
Groeten
Bjorn
14-02-2018, 07:46 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-02-2018 om 07:47 PM door Biff.)
Bericht: #2
RE: Wijnkasten
Hey Bjorn,

de mijne staat toch in de berging, waar ook wasmachine en droogkast staan.
Weliswaar niet tegen elkaar maar op een 60tal cm er van af.
Het is een wijnkast met volle deur, dus geen uv-glas.
Ze staat er nu een 3tal jaar dacht ik, en niet echt geen problemen.
Wat ik wel doe, dat is wanneer de droogkast draait, de deur volledig openzetten zodat de warmte uit de ruimte kan, dan verwarmt de keuken ook nog meeWink
Wat het zal geven op de lange termijn (10jaar + meer ) bewaring dat weet ik (nog) niet, maar ik heb niet de indruk dat de wijnkast veel hinder van de andere toestellen ondervind!

Live your life to the fullest, because it only happens once...
14-02-2018, 08:12 PM
Bericht: #3
RE: Wijnkasten
Beste Bjorn,

Op de technische fiche van de wijnkast staan normaliter de extremen qua temperatuuromgeving.
Ook zijn er de voorwaarden van voldoende ventilatie en afstanden tot muren, plafonds, enz.

De mijne staan in de keuken en living, dus daar vallen temperaturen en trillingen nog mee.

Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !
14-02-2018, 09:50 PM
Bericht: #4
RE: Wijnkasten
(14-02-2018 11:00 AM)boumi80 schreef:  Hallo iedereen ,

Wij hebben onlangs een huis gekocht en ik weet niet goed waar ik mijn 3 wijnkasten moet plaatsen . Ik heb een aantal mogelijkheden :
-Berging : maar daar komt ook wasmachine en droogkast ,dus geen optie denk ik door de trillingen .
-Op zolder heb ik een grote ruimte, met 2 aparte hoeken ,1 hoek die word gebruikt als bureau die deels afgesloten is en een andere open hoek waar ik ze het liefst wil plaatsen ,maar daar hangt wel onze condensatieketel . Kan het kwaad dat ik ze daar plaats ? Ik neem aan van niet ?

Alvast bedankt
Groeten
Bjorn

Neen, zo een gascondensatieketel aan de wand kan echt geen kwaad denk ik. Geeft weinig of geen hinder aan de omgeving.
15-02-2018, 09:55 AM
Bericht: #5
RE: Wijnkasten
ok bedankt allemaal , ik denk dat ik al weet waar ik ze gaan plaatsen dan .
16-02-2018, 12:52 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-02-2018 om 12:54 PM door wvd.)
Bericht: #6
RE: Wijnkasten
(15-02-2018 09:55 AM)boumi80 schreef:  ok bedankt allemaal , ik denk dat ik al weet waar ik ze gaan plaatsen dan .

Geen kelder of koele berging zodat je er geen energie moet instoppen? Al berekend wat de jaarlijkse kost / fles is?
Nog iets: ik beweer nu al jaren dat een iets warmere kelder geen probleem is, zie in dat verband het uitstekende artikel van Stefaan Soenen. De wijnen rijpen misschien een fractie sneller maar dat lijkt me eerder een voordeel voor de al wat oudere man Wink
Echter, let op met koude! De tannines in rode wijnen verharden als de wijn langere tijd blootgesteld wordt aan lagere temperaturen en dat geeft dus meer schade dan iets te warm.


Ga naar locatie: