Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
17-11-2018, 09:12 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-11-2018 om 11:49 PM door FRANCISPICCART.)
Bericht: #1
Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
Domaine Mee Godard - Morgon Corcelette 2016

Mee Godard is een jonge wijnbouwster in Morgon met drie verschillende cuvées en nu ook recentelijk met een Moulin-à-Vent. Eerste vinificatie, dacht ik in 2013. Dit is voor mij wel een echt typisch voorbeeld van de nieuwe stijl Beaujolais die me zo fel aanspreekt. God man, dit is lekker! Maar ik ga er nog niet veel meer over zeggen want in januari doe ik met onze wijnclub een vergelijkende degustatie van uitsluitend Morgon en wordt ze vergeleken met de "kleppers" in deze AOP.
17-11-2018, 11:14 PM
Bericht: #2
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(17-11-2018 09:12 PM)FRANCISPICCART schreef:  Domaine Mee Godard - Morgon Corcelette 2016

Mee Godard is een jonge wijnbouwster in Morgon met drie verschillende cuvées en nu ook recentelijk ook met een Moulin-à-Vent. Eerste vinificatie, dacht ik in 2013. Dit is voor mij wel een echt typisch voorbeeld van de nieuwe stijl Beaujolais die me zo fel aanspreekt. God man, dit is lekker! Maar ik ga er nog niet veel meer over zeggen want in januari doe ik met onze wijnclub een vergelijkende degustatie van uitsluitend Morgon en wordt ze vergeleken met de "kleppers" in deze AOP.

Waar blijf je ze toch halen, de hidden gems...
Benieuwd hoe t zal Mee-vallen tegen de kleppers... ;-)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
17-11-2018, 11:47 PM
Bericht: #3
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(17-11-2018 11:14 PM)vinejo schreef:  
(17-11-2018 09:12 PM)FRANCISPICCART schreef:  Domaine Mee Godard - Morgon Corcelette 2016

Mee Godard is een jonge wijnbouwster in Morgon met drie verschillende cuvées en nu ook recentelijk ook met een Moulin-à-Vent. Eerste vinificatie, dacht ik in 2013. Dit is voor mij wel een echt typisch voorbeeld van de nieuwe stijl Beaujolais die me zo fel aanspreekt. God man, dit is lekker! Maar ik ga er nog niet veel meer over zeggen want in januari doe ik met onze wijnclub een vergelijkende degustatie van uitsluitend Morgon en wordt ze vergeleken met de "kleppers" in deze AOP.

Waar blijf je ze toch halen, de hidden gems...
Benieuwd hoe t zal Mee-vallen tegen de kleppers... ;-)

Wel, Beaujolais interesseert me gewoon enorm. En ik kan deze wijn van haar bv. eens plaatsen tegen de "Vieilles Vignes" van Bouland die ook gemaakt is van enkele percelen Morgon Corcelette. Ik ben benieuwd of de wijnen van deze jonge vrouw met Koreaanse roots ook zo in de smaak vallen van de rest van de groep.
18-11-2018, 01:36 PM
Bericht: #4
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(17-11-2018 09:12 PM)FRANCISPICCART schreef:  Domaine Mee Godard - Morgon Corcelette 2016

Mee Godard is een jonge wijnbouwster in Morgon met drie verschillende cuvées en nu ook recentelijk met een Moulin-à-Vent. Eerste vinificatie, dacht ik in 2013. Dit is voor mij wel een echt typisch voorbeeld van de nieuwe stijl Beaujolais die me zo fel aanspreekt. God man, dit is lekker! Maar ik ga er nog niet veel meer over zeggen want in januari doe ik met onze wijnclub een vergelijkende degustatie van uitsluitend Morgon en wordt ze vergeleken met de "kleppers" in deze AOP.

Mee Godard is inderdaad een nieuw talent die hier en daar al in de magazines gestaan heeft. Toen ik onlangs in Reims was in de Caves du Forum, stond een wijn open van Mee Godard, een fles met een zwart etiket, herinner ik me, dus dat zou de Passerelle 577 moeten zijn. Een fles van rond de 30€, denk ik. Ik dacht dat dat open stond voor iedereen, dus ik vroeg de eigenaar of ik eens mocht proeven. Hij zei dat die fles aan het aereren was (stond in karaf), voor een proeverij later, waarschijnlijk met trouwe klanten of zo. “Mais parce qu’on est sympa, je vous laisse goûter!” Zeer sympa indeed! Ik herinner me een zeer krachtige, geconcentreerde wijn, heel donker van kleur ook. Niet echt een wijn waar je op dit moment veel genot aan hebt, maar wel één die binnen tien jaar wellicht een waar schouwspel zal worden

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
18-11-2018, 02:55 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-11-2018 om 02:59 PM door FRANCISPICCART.)
Bericht: #5
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(18-11-2018 01:36 PM)Olivier schreef:  
(17-11-2018 09:12 PM)FRANCISPICCART schreef:  Domaine Mee Godard - Morgon Corcelette 2016

Mee Godard is een jonge wijnbouwster in Morgon met drie verschillende cuvées en nu ook recentelijk met een Moulin-à-Vent. Eerste vinificatie, dacht ik in 2013. Dit is voor mij wel een echt typisch voorbeeld van de nieuwe stijl Beaujolais die me zo fel aanspreekt. God man, dit is lekker! Maar ik ga er nog niet veel meer over zeggen want in januari doe ik met onze wijnclub een vergelijkende degustatie van uitsluitend Morgon en wordt ze vergeleken met de "kleppers" in deze AOP.

Mee Godard is inderdaad een nieuw talent die hier en daar al in de magazines gestaan heeft. Toen ik onlangs in Reims was in de Caves du Forum, stond een wijn open van Mee Godard, een fles met een zwart etiket, herinner ik me, dus dat zou de Passerelle 577 moeten zijn. Een fles van rond de 30€, denk ik. Ik dacht dat dat open stond voor iedereen, dus ik vroeg de eigenaar of ik eens mocht proeven. Hij zei dat die fles aan het aereren was (stond in karaf), voor een proeverij later, waarschijnlijk met trouwe klanten of zo. “Mais parce qu’on est sympa, je vous laisse goûter!” Zeer sympa indeed! Ik herinner me een zeer krachtige, geconcentreerde wijn, heel donker van kleur ook. Niet echt een wijn waar je op dit moment veel genot aan hebt, maar wel één die binnen tien jaar wellicht een waar schouwspel zal worden

Dat moet inderdaad haar Passerelle 577 van 2016 geweest zijn. Gemaakt van haar beste vaten Côte du Py met een drinkbereik, volgens hen van 2022 tot 2035. Zelf niet geproefd, maar zoals je zegt, op dit ogenblik waarschijnlijk veel te massief en heeft wat tijd nodig. By the way: ze heeft dus zelfs 4 cuvées Morgon.
10-02-2019, 10:39 PM
Bericht: #6
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
Morgon 2016 - Mee Godard
Zou een assemblage zijn 3 verschillende terroirs in Morgon nl. Corcelette, Grand Cras en Côte du Py. Nog jong maar geeft toch al een tipje van de kwaliteits sluier vrij. Donkere kersen, bramen, aardbei, een subtiel vleugje violet en ook wat koffie. Vrij soepele tannines en vrij rond in de mond. Behoorlijk lange finale. Een Beaujolais met een grandioos Bourgognegevoel.


Bijlagen Afbeeldingen
   
11-02-2019, 09:47 AM
Bericht: #7
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(10-02-2019 10:39 PM)FRANCISPICCART schreef:  Morgon 2016 - Mee Godard
Zou een assemblage zijn 3 verschillende terroirs in Morgon nl. Corcelette, Grand Cras en Côte du Py. Nog jong maar geeft toch al een tipje van de kwaliteits sluier vrij. Donkere kersen, bramen, aardbei, een subtiel vleugje violet en ook wat koffie. Vrij soepele tannines en vrij rond in de mond. Behoorlijk lange finale. Een Beaujolais met een grandioos Bourgognegevoel.
Moet die echt 's in huis halen.

En de vrouw ook mee aan den drank Francis? Smile
11-02-2019, 09:18 PM
Bericht: #8
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(11-02-2019 09:47 AM)Fre schreef:  
(10-02-2019 10:39 PM)FRANCISPICCART schreef:  Morgon 2016 - Mee Godard
Zou een assemblage zijn 3 verschillende terroirs in Morgon nl. Corcelette, Grand Cras en Côte du Py. Nog jong maar geeft toch al een tipje van de kwaliteits sluier vrij. Donkere kersen, bramen, aardbei, een subtiel vleugje violet en ook wat koffie. Vrij soepele tannines en vrij rond in de mond. Behoorlijk lange finale. Een Beaujolais met een grandioos Bourgognegevoel.
Moet die echt 's in huis halen.

En de vrouw ook mee aan den drank Francis? Smile

Ja Fre, goed gezien. En met dit type charmante wijnen doet ze vrij goed mee moet ik zeggen Wink
14-02-2019, 12:31 AM
Bericht: #9
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
Just Mee Cee ook aan de Godard gezeten, Corcelette 2017.

Zeer stijlvolle toegankelijke wijn met veel rood fruit en mooie fraicheur.

Flesje was deze keer zéér vlug leeg.
14-02-2019, 10:20 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-02-2019 om 10:20 AM door Fre.)
Bericht: #10
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(14-02-2019 12:31 AM)Tienne schreef:  Just Mee Cee ook aan de Godard gezeten, Corcelette 2017.

Zeer stijlvolle toegankelijke wijn met veel rood fruit en mooie fraicheur.

Flesje was deze keer zéér vlug leeg.
Waar gehaald, Tienne?
14-02-2019, 10:31 AM
Bericht: #11
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
Vins et independance.
14-02-2019, 10:44 AM
Bericht: #12
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(14-02-2019 10:31 AM)Tienne schreef:  Vins et independance.

thank you
15-02-2019, 03:19 PM
Bericht: #13
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(14-02-2019 10:31 AM)Tienne schreef:  Vins et independance.

Leveren die in België, Tienne ?
15-02-2019, 04:03 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-02-2019 om 04:03 PM door Kupers.)
Bericht: #14
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
Ik denk dat je de wijnen binnenkort ook kan vinden bij Vinvino (Sint-Truiden). Koen mag trouwens zijn website eens updaten, staat veel nog niet op Smile.
15-02-2019, 04:14 PM
Bericht: #15
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(15-02-2019 04:03 PM)Kupers schreef:  Ik denk dat je de wijnen binnenkort ook kan vinden bij Vinvino (Sint-Truiden). Koen mag trouwens zijn website eens updaten, staat veel nog niet op Smile.

Interessant, Sint-Truiden is vlakbij voor mij. Wat hebben ze daar dan nog wat niet op de site staat ?
15-02-2019, 11:49 PM
Bericht: #16
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(15-02-2019 03:19 PM)Dave schreef:  
(14-02-2019 10:31 AM)Tienne schreef:  Vins et independance.

Leveren die in België, Tienne ?

'LEVERINGEN'
16-02-2019, 01:10 AM
Bericht: #17
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(15-02-2019 11:49 PM)Tienne schreef:  
(15-02-2019 03:19 PM)Dave schreef:  
(14-02-2019 10:31 AM)Tienne schreef:  Vins et independance.

Leveren die in België, Tienne ?

'LEVERINGEN'

Mja, daar staat dat je moet mailen voor leveringen buiten Frankrijk. Ik dacht dat jij dat misschien gedaan had...
Nevermind.
16-02-2019, 10:05 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-02-2019 om 10:46 PM door Kupers.)
Bericht: #18
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(15-02-2019 04:14 PM)Dave schreef:  
(15-02-2019 04:03 PM)Kupers schreef:  Ik denk dat je de wijnen binnenkort ook kan vinden bij Vinvino (Sint-Truiden). Koen mag trouwens zijn website eens updaten, staat veel nog niet op Smile.

Interessant, Sint-Truiden is vlakbij voor mij. Wat hebben ze daar dan nog wat niet op de site staat ?


oa. Francois Chidaine, Antoniolo, Remoriquet en Garon staan er nog niet op denk ik. Mooi gamma, ook sympathieke gast, denk dat hij in hetzelfde wijnclubje zit als Francis.
16-02-2019, 12:42 PM
Bericht: #19
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(16-02-2019 10:05 AM)Kupers schreef:  oa. Francois Chidaine, Antoniolo, Remoriquet en Garon staan er nog niet op denk ik. Mooi gamma, ook sympathieke gast, denk dat hij in hetzelfde wijnclubje zit als Francis.

Zou handig zijn mocht je hier even quoten, Peter

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
16-02-2019, 07:15 PM
Bericht: #20
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(16-02-2019 12:42 PM)vinejo schreef:  
(16-02-2019 10:05 AM)Kupers schreef:  oa. Francois Chidaine, Antoniolo, Remoriquet en Garon staan er nog niet op denk ik. Mooi gamma, ook sympathieke gast, denk dat hij in hetzelfde wijnclubje zit als Francis.

Zou handig zijn mocht je hier even quoten, Peter

Ah ja hé Peter, wij zijn allemaal sympathieke gasten in ons wijnclubje. Wie niet sympathiek is mag er niet in applaus
17-02-2019, 10:45 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-02-2019 om 10:46 PM door Kupers.)
Bericht: #21
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(16-02-2019 12:42 PM)vinejo schreef:  
(16-02-2019 10:05 AM)Kupers schreef:  oa. Francois Chidaine, Antoniolo, Remoriquet en Garon staan er nog niet op denk ik. Mooi gamma, ook sympathieke gast, denk dat hij in hetzelfde wijnclubje zit als Francis.

Zou handig zijn mocht je hier even quoten, Peter

Done Wink.
04-04-2019, 09:56 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-04-2019 om 10:09 PM door FRANCISPICCART.)
Bericht: #22
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
Morgon - Côte du Py 2016 - Mee Godard
Zelden of nooit een domein wat me op korte tijd zo ingepakt heeft als dit van Mee Godard in Morgon. Vanavond de Côte du Py 2016 in het glas en wat een plezier zeg. Puur cassis, krokante bessen met fijne zuren en dit alles met een lichte maar nauwelijks merkbare houtondersteuning die de wijn heel rond maakt. Ook wat violet, die mauve snoepkes in de neus. Dit is nu al zo lekker door die zijdezachte tannines, maar dit kan nog járen mee. Mijn madame hier is er zot van, dat belooft! We proeven verder.


Bijlagen Afbeeldingen
   
05-04-2019, 09:32 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-04-2019 om 09:39 AM door shiraz.)
Bericht: #23
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
Francis, waar in België te koop?
Staat niet meer op de site van vinvino

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
05-04-2019, 09:46 AM
Bericht: #24
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(05-04-2019 09:32 AM)shiraz schreef:  Francis, waar in België te koop?
Staat niet meer op de site van vinvino

Mijn eerste bestelling heb ik gedaan in Mons bij "La Maison des Vins Fins" maar nu ook te koop bij Vinvino in Sint-Truiden nadat deze wijnhandelaar dat bij onze wijnclub geproefd had. Komt ook soms zeer beperkt op 1Jour1Vin maar vooral de Côte du Py is dadelijk uitverkocht.
05-04-2019, 02:01 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-04-2019 om 02:09 PM door Jerver.)
Bericht: #25
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(05-04-2019 09:46 AM)FRANCISPICCART schreef:  
(05-04-2019 09:32 AM)shiraz schreef:  Francis, waar in België te koop?
Staat niet meer op de site van vinvino

Mijn eerste bestelling heb ik gedaan in Mons bij "La Maison des Vins Fins" maar nu ook te koop bij Vinvino in Sint-Truiden nadat deze wijnhandelaar dat bij onze wijnclub geproefd had. Komt ook soms zeer beperkt op 1Jour1Vin maar vooral de Côte du Py is dadelijk uitverkocht.

Z.a.l.i.g.e. wijnen punt

Sympathieke madame ook, we zijn 10 dagen geleden naar de Beaujolais getrokken en onderandere een bezoek gebracht aan Mee. Anderhalf uur blijven plakken en drinken met Mee, die nu één iemand heeft die meewerkt op het domein, daarvoor deed ze alles zelf.
Heb van de 2017 van al haar wijnen ter plaatse wat kunnen kopen, maar ze gaf aan dat het overgrote deel door handelaars wordt verdeeld, omdat ze zelf weinig tijd heeft voor het commerciële/verdeling.
Edit: waar ik online al wel meerdere smakelijke bojo's heb besteld: Boutique Vini in Riquewihr. Hebben ook nog andere leuke dingen, wel verzending te betalen natuurlijk.

Ik post hier straks nog een kort verslagje van al onze bezoeken.
08-07-2019, 01:12 PM
Bericht: #26
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
Eindelijk gedronken!
Met dank aan Tienne respect
Gedronken na een Morgon van Burgaud...
Zeer aromatisch, heel originele neus die me zelfs even aan vol au vent (!)deed denken, daarna klassiekere geuren zoals fris zwart fruit, mineraliteit en peper.
Ik was vrijwel zeker van een Syrah uit noordelijke Rhone.
Toen dit fout bleek te zijn twijfelde ik tussen Bourgogne en Beaujolais.
Totaal andere stijl dan Burgaud en pakweg Bouland maar zeer lekker en verfijnd.
Bij de parelhoen ging dit perfect. (niet met de kersen echter ;-) )


Bijlagen Afbeeldingen
   

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
09-07-2019, 05:52 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-07-2019 om 05:54 PM door FRANCISPICCART.)
Bericht: #27
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(08-07-2019 01:12 PM)vinejo schreef:  Eindelijk gedronken!
Met dank aan Tienne respect
Gedronken na een Morgon van Burgaud...
Zeef aromatisch, heel originele neus die me zelfs even aan vol au vent (!)deed denken, daarna klassiekere geuren zoals fris zwart fruit, mineraliteit en peper.
Ik was vrijwel zeker van een Syrah uit noordelijke Rhone.
Toen dit fout bleek te zijn twijfelde ik tussen Bourgogne en Beaujolais.
Totaal andere stijl dan Burgaud en pakweg Bouland maar zeer lekker en verfijnd.
Bij de parelhoen ging dit perfect. (niet met de kersen echter ;-) )

Aha Jo, fijn dat je ook iets van dit domein hebt kunnen proeven. Gisteren na het lezen van je talrijke, zeer interessante, verslagjes onmiddellijk een flesje Corcelette van Mee opengetrokken. Vandaag het restant aan het leegmaken en iets meer gekoeld dan gisteren. Kan je volledig volgen in je eerste impressie met een syrah te maken te hebben. Kruidig, cassis, zwarte bessen, beetje peperig. Zal wel zijn dat dit totaal andere wijn is dan Burgaud, Bouland en feitelijk bijna al de rest. Wie kan hier dadelijk zeggen dat ie een Beaujolais aan het drinken is?
Ter info: Mee Godard en Cédric Lacareux van Capréoles (waar je 2 jaar geleden geweest bent) zijn samen begonnen in 2013 en kennen elkaar zeer goed.
09-07-2019, 06:45 PM
Bericht: #28
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(09-07-2019 05:52 PM)FRANCISPICCART schreef:  
(08-07-2019 01:12 PM)vinejo schreef:  Eindelijk gedronken!
Met dank aan Tienne respect
Gedronken na een Morgon van Burgaud...
Zeef aromatisch, heel originele neus die me zelfs even aan vol au vent (!)deed denken, daarna klassiekere geuren zoals fris zwart fruit, mineraliteit en peper.
Ik was vrijwel zeker van een Syrah uit noordelijke Rhone.
Toen dit fout bleek te zijn twijfelde ik tussen Bourgogne en Beaujolais.
Totaal andere stijl dan Burgaud en pakweg Bouland maar zeer lekker en verfijnd.
Bij de parelhoen ging dit perfect. (niet met de kersen echter ;-) )

Aha Jo, fijn dat je ook iets van dit domein hebt kunnen proeven. Gisteren na het lezen van je talrijke, zeer interessante, verslagjes onmiddellijk een flesje Corcelette van Mee opengetrokken. Vandaag het restant aan het leegmaken en iets meer gekoeld dan gisteren. Kan je volledig volgen in je eerste impressie met een syrah te maken te hebben. Kruidig, cassis, zwarte bessen, beetje peperig. Zal wel zijn dat dit totaal andere wijn is dan Burgaud, Bouland en feitelijk bijna al de rest. Wie kan hier dadelijk zeggen dat ie een Beaujolais aan het drinken is?
Ter info: Mee Godard en Cédric Lacareux van Capréoles (waar je 2 jaar geleden geweest bent) zijn samen begonnen in 2013 en kennen elkaar zeer goed.

Thanks, Francis! Was niet op de hoogte van de link tussen Cedric en Mee. Misschien is er wel een overeenkomst in stijl, hoewel Godard wellicht nog wat verfijnder is. Ewel, morgen trek ik een Capreoles open, ga t subiet weten! Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
15-08-2019, 09:01 AM
Bericht: #29
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(08-07-2019 01:12 PM)vinejo schreef:  Eindelijk gedronken!
Met dank aan Tienne respect
Gedronken na een Morgon van Burgaud...
Zeer aromatisch, heel originele neus die me zelfs even aan vol au vent (!)deed denken, daarna klassiekere geuren zoals fris zwart fruit, mineraliteit en peper.
Ik was vrijwel zeker van een Syrah uit noordelijke Rhone.
Toen dit fout bleek te zijn twijfelde ik tussen Bourgogne en Beaujolais.
Totaal andere stijl dan Burgaud en pakweg Bouland maar zeer lekker en verfijnd.
Bij de parelhoen ging dit perfect. (niet met de kersen echter ;-) )

Ook deze keer dacht men aan een Noordelijke Rhône. Begrijpelijk want redelijk costeau voor een beaujolais, kruidig en zelfs wat peperig. In de mond vol, met een goeie lengte. De tannines waren initieel nog wat aanwezig. Een wijn om te bewaren. Met dank aan CT die me er aan helpt herinneren dat Tienne hiervan de gulle schenker was. Waarvoor dank.
15-08-2019, 02:21 PM
Bericht: #30
RE: Domaine Mee Godard in Villié-Morgon
(15-08-2019 09:01 AM)Fre schreef:  
(08-07-2019 01:12 PM)vinejo schreef:  Eindelijk gedronken!
Met dank aan Tienne respect
Gedronken na een Morgon van Burgaud...
Zeer aromatisch, heel originele neus die me zelfs even aan vol au vent (!)deed denken, daarna klassiekere geuren zoals fris zwart fruit, mineraliteit en peper.
Ik was vrijwel zeker van een Syrah uit noordelijke Rhone.
Toen dit fout bleek te zijn twijfelde ik tussen Bourgogne en Beaujolais.
Totaal andere stijl dan Burgaud en pakweg Bouland maar zeer lekker en verfijnd.
Bij de parelhoen ging dit perfect. (niet met de kersen echter ;-) )

Ook deze keer dacht men aan een Noordelijke Rhône. Begrijpelijk want redelijk costeau voor een beaujolais, kruidig en zelfs wat peperig. In de mond vol, met een goeie lengte. De tannines waren initieel nog wat aanwezig. Een wijn om te bewaren. Met dank aan CT die me er aan helpt herinneren dat Tienne hiervan de gulle schenker was. Waarvoor dank.

Ongelooflijk, kan mijn quote van toen Tienne hem schonk letterlijk herhalen:
“Ik was vrijwel zeker van een syrah uit de Noordelijke Rhone”.
Schoon alweer, zeer fris en complex.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: