Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Abbaye de Morgeot ( Chassagne-Montrachet )
06-06-2020, 10:24 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-06-2020 om 10:27 AM door Mathijs81.)
Bericht: #1
Abbaye de Morgeot ( Chassagne-Montrachet )
Vincent de la Remondière - Chassagne-Montrachet 1er Cru - Abbaye de Morgeot - 2013

Aangekocht eerder dit jaar via één der promo's Delhaize ( online ) - 20 Euro - fles 1/2

Verras me ... dat was het antwoord op de vraag "waar heb je zin in deze avond" ?
Dus gaan we even lekker atypisch doen en komt er blind een witte Bourgogne op tafel.
De medeproever zat er direct op ... Chardonnay en ik vermoed uit Bourgogne ... sterk.

+ Voorbereiding : flesje uurtje op voorhand koud gezet en daarna in de karaf gegoten ( de O2 deed deugd )
+ Neus : zeer intens, voor mij stukken beter in stilstaande fase, maar vooral wat karamel, beetje vanille,
exotisch fruit ( maar dan eerder van dat gedroogde spul in blokjes gehakt ), voor mij enorm, maar dan enorm boterig
+ Mond : zeer mooie en vooral frisse zuren, niet overheersend, maar wel voldoende aanwezig, ook hier roomboter,
na tijdje in de mond een heel mooie balans tussen de zuren en het wat vettige in de wijn.
+ Afdronk : dit bleef wel zeer lang hangen, mooie kick terug in de retro, zeer interessante wijn

Nu, zelf heb ik weinig tot geen affiniteit met de druif en drink ik dus zelden of bijna nooit witte Bourgogne.
Maar deze wijn vond ik toch wel enorm aangenaam en verrassend ... dit smaakt naar meer !

   
Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !


Ga naar locatie: