Welkom, gast!


Discussie is gesloten
 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het gaat jullie goed!
14-08-2020, 11:01 AM
Bericht: #1
Het gaat jullie goed!
Wijnvrienden,

(Ik ga er vanuit dat er genoeg respect is om dit afscheidsbericht niet te verwijderen. Voor het geval dit toch weer gaat gebeuren heb ik een screenshot gemaakt wat ik dan via andere kanalen zal delen met de diverse personen hier aanwezig zodat iedereen kan zien dat er niets "vreemds" in dit bericht staat net zoals in de gisteren verwijderde berichten)

Begin dit jaar begon ik actief deel te nemen op dit forum. Het blijft altijd mooi om mensen te ontmoeten (virtueel of in real life) met dezelfde passie. Ik drink regelmatig wat mooie wijnen waarover ik graag schrijf om het zodoende te delen met gelijkgestemden.
Uiteraard merkte ik vanaf het begin negatief geladen berichten voortgebracht uit het feit dat ik wat duurdere wijnen drink. Ik wist eerlijk gezegd niet wat me overkwam omdat ik dit op geen enkel wijnforum tegenkom. Hoe kan zoiets überhaupt op een forum voor wijnen vraag je je af? Afijn, het is maar een klein groepje mensen en aangezien dit niet mijn probleem is kan ik daar prima mee leven. Ik kan er toch niets aan veranderen.

Los van het feit dat ik wat duurdere wijnen drink ben ik Hollander. Ik ben direct en fanatiek. Als ik iets doe dan doe ik het vol overgave. Dat heeft er ongetwijfeld voor gezorgd dat ik voor sommigen hier vervelend overkwam. Of dominant, of arrogant, of weet ik niet wat.
Ook daar kan ik niets aan doen, of ik had mezelf anders moeten voordoen dan ik ben. Voor die weg zal ik nooit kiezen. Ik ben wie ik ben en blijf graag dicht bij mezelf.
Wat mensen ook over me zeggen, niemand die mij kent zal zeggen dat ik respectloos ben naar anderen toe. Integendeel. Dat heb ik alleen maar hier op dit forum gelezen. Gelukkig kreeg ik van het merendeel hier via andere kanalen juist prettige berichten waardoor je de negatieve zaken in het juiste perspectief plaatst. Daarbij besef ik als geen ander dat ik met mijn performance /uitlatingen en manier van vertellen sowieso wind tegen krijg. En dat is ook prima. Ik ben een grote vent. Die wind tegen is ook niet erg zolang je op die aantijgingen/negatieve berichten/respectloze sneren etc etc maar tegengas kan geven. Laat ze duidelijk weten dat je het niet accepteert zonder tegengas te geven. Hoor en wederhoor. "strijden met open vizier". Dan is het voor jezelf en voor alle anderen duidelijk en moet iedereen maar haar/zijn eigen conclusie trekken.
Gisteren is er voor mij op dat vlak een harde grens overschreden. Ongevraagd eenzijdig berichten verwijderen en zodoende iemand "monddood" maken is niet iets wat mij past. Ik woon in Nederland en dit forum is in Belgie. Als ik daar mee kon leven zou ik verhuizen naar Noord Korea of een stuk dichter bij huis Wit Rusland.
Na het verwijderen van die berichten besloot ik te vertrekken op dit forum. Niet zoals vorige personen die met ruzie of anderen reden vertrokken. Een eenzijdig regime past me gewoon niet en wil ik geen energie in steken.

Ik heb de afgelopen maanden genoten van heel veel postings van jullie en heb er van geleerd. Een genot om te lezen. gelukkig heb ik ook een aantal mensen mogen ontmoeten bij Bert thuis. Een compleet verschillend pluimage personen met 1 rode draad. Passie voor wijn! Mooier bestaat niet en die gemene deler verbindt alles en (bijna) iedereen. Ik gun jullie nog heel veel mooie wijnmomenten ongeacht of we het over 5 euro, 50 euro of 300 euro flessen hebben. Het is vergist druivensap en de passie is wat telt. Iedere dag komt maar 1 keer voorbij.

Als laatste nog iets kort over het helaas ter ziele gegane Nederlandse wijnprikbord (waar ook Fleer en WildD op zaten). In tegenstelling tot wat je gisteren na een geplaatste opmerking zou denken is de reden van beëindiging van dat wijnprikbord een stuk minder spannend. Het NL wijnprikbord was onderdeel van Startpagina. Een website met zo'n 1500 verschillende onderwerpen (wielrennen, breien, griekenland, wijn etc etc) waar mensen informatie konden inwinnen. Internet bestond maar net en mensen maakten dankbaar gebruik van startpagina. Iedere pagina had ook een prikbord (forum dus) en een groep van zo'n 150 personen maakten dagelijks gebruik van het prikbord op de pagina "wijn". Een aantal jaren geleden vond de eigenaar van startpagina (een mediagroep/uitgever genaamd Sonoma) de tijd rijp om de stekker uit startpagina te trekken omdat het niet maar rendabel was en daarmee verdwenen alle 1500 prikborden waaronder ook het wijnprikbord. Erg jammer want het was een zeer fijn levendig forum waarvan een club van zo'n 30 personen elkaar overigens tot op de dag van vandaag regelmatig treffen voor mooie proeverijen en wijnreizen. Dit hele verhaal was ook bekend bij de plaatser van het bericht gisteren omdat ik dit hem nog geen maand geleden heb verteld. Met betrekking tot hoor- en wederhoor is het wel fijn dat iedereen weet hoe feiten zijn.

Allemaal nog veel wijngenot! en vergeet niet, de beste raad is voorraad!

Iedere Steak onder 500 gram is Carpaccio
Handelaar in High-end wijnen
14-08-2020, 11:11 AM
Bericht: #2
RE: Het gaat jullie goed!
(14-08-2020 11:01 AM)Vinoco schreef:  Uiteraard merkte ik vanaf het begin negatief geladen berichten voortgebracht uit het feit dat ik wat duurdere wijnen drink. Ik wist eerlijk gezegd niet wat me overkwam omdat ik dit op geen enkel wijnforum tegenkom. Hoe kan zoiets überhaupt op een forum voor wijnen vraag je je af?

Tja, je vraagt erom he.


Bijlagen Afbeeldingen
   

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
14-08-2020, 11:12 AM
Bericht: #3
RE: Het gaat jullie goed!
...


Bijlagen Afbeeldingen
   

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
14-08-2020, 11:13 AM
Bericht: #4
RE: Het gaat jullie goed!
...


Bijlagen Afbeeldingen
   

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
14-08-2020, 11:13 AM
Bericht: #5
RE: Het gaat jullie goed!
...


Bijlagen Afbeeldingen
   

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
14-08-2020, 11:49 AM
Bericht: #6
RE: Het gaat jullie goed!
Moet ik nu berichten van jou gaan zoeken waarin jij een discussie had met iemand Jo? Dan is er misschien te weinig opslag geheugen hier.
En de 2 andere forum leden die gisteren op een zeer keurige manier aangaven het niet eens te zijn met jouw beleid en vervolgens beiden onbeschoft en respectloos werden behandeld. Vroegen die er ook om?

Gedraag je volwassen Jo en kijk in de spiegel. Ik ben niet haatdragend. Maak er een mooi forum van en stop met mensen zwart maken of je gelijk te willen halen. Er is niets te winnen. Voor niemand niet. Alles meer te verliezen.

Het ga je goed Jo.

Iedere Steak onder 500 gram is Carpaccio
Handelaar in High-end wijnen
14-08-2020, 12:05 PM
Bericht: #7
RE: Het gaat jullie goed!
(14-08-2020 11:49 AM)Vinoco schreef:  Moet ik nu berichten van jou gaan zoeken waarin jij een discussie had met iemand Jo?

Ik ontken ook helemaal niet dat ik gedurende de 11 jaar van dit forum discussies heb gehad met leden. Dat komt mede door mijn taak als moderator. Ik ben niet altijd diplomatisch, geef in tegenstelling tot jou toe dat ik soms fouten maak, maar ik lieg nooit.

Als jij daarentegen in je afscheidsbrief dit schrijft:

(14-08-2020 11:01 AM)Vinoco schreef:  Uiteraard merkte ik vanaf het begin negatief geladen berichten voortgebracht uit het feit dat ik wat duurdere wijnen drink. Ik wist eerlijk gezegd niet wat me overkwam omdat ik dit op geen enkel wijnforum tegenkom. Hoe kan zoiets überhaupt op een forum voor wijnen vraag je je af?

dan is dit een pure leugen. Zoals de printscreens aantonen.

Net zoals over dat respect van jou...Als we jou moeten geloven ben je een perfecte modelmens die anderen altijd respecteert. Jef denkt daar misschien anders over.

En over de twee forumleden die reageerden ten faveure van jou, laat die nu niet vallen aub. Geef hen de topdegustaties waar ze van dromen, anders is hun demarche voor niks geweest.

En ik zet nu een slot op deze discussie want ik word er letterlijk ziek van. (iets wat Olivier, mede administrator van dit forum, al eerder had. Hij bleef zelfs weg van het forum omdat hij schrik had om plots echt uit zijn krammen te schieten en zwaar uit te halen. Daar ben je alvast van gespaard).

Dag John, bedankt voor de vele interessante posts.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
Discussie is gesloten


Ga naar locatie: