|
Pecorino
|
|
17-04-2026, 10:55 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-04-2026 om 10:56 AM door Rik Martens.)
|
|||
|
|||
|
Pecorino
Pecorino 2025
Terre d'Abruzzo IGT Cantina Tombacco, Padova 13.5%Vol -Reclame Carrefour 9.99 euro? Zeer mooie lichtgele glans Frisse, jonge neus van citrus tot lychee, wat floraal ook Zet zich zeer evenwicht voort in de mond, niet te zoet, fris. Kijk Pecorino is een leuke wijn, we houden ervan en hij is te koop aan een prijs, die een arme gepensioneerde zich nog net kan permiteren. Om ineens uit te drinken, dat wel. De Pecorino van de Colruyt is net iets goedkoper, maar deze is net iets beter. Vreemd is wel, dat er op de Website van Cantina Tombacco geen Terre d'Abruzzo te vinden is. Wel een Terre de Chieti. Dat doet ons dus alweer vermoeden, dat men een stapel paletten wijn onder een supermarktlabel naar de Carrefour heeft gestuurd om diverse, al dan niet voor de hand liggende redenen. Maar goed, aan de kwaliteit schort niets. |
|||
|
17-04-2026, 10:20 PM
|
|||
|
|||
RE: Pecorino
Citaat: Vreemd is wel, dat er op de Website van Cantina Tombacco geen Terre d'Abruzzo te vinden is. Wel een Terre de Chieti. In hun catalogus staat hij wel als Terre d’Abruzzo : https://rinomatatombacco.it/wp-content/u...o_high.pdf Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov) |
|||
|
18-04-2026, 12:44 PM
|
|||
|
|||
|
RE: Pecorino
'k Was alleen op de website gaan kijken, niet op de catalogus. Op de website spreekt men toch enkel van Chieti, of ik kijk erover.
|
|||
|
18-04-2026, 03:13 PM
|
|||
|
|||
RE: Pecorino
(18-04-2026 12:44 PM)Rik Martens schreef: 'k Was alleen op de website gaan kijken, niet op de catalogus. Op de website spreekt men toch enkel van Chieti, of ik kijk erover. Of de wijn was uitgeput? WVD |
|||
|
18-04-2026, 06:59 PM
|
|||
|
|||
|
RE: Pecorino
Kijk, Gemini heeft het antwoord :
Citaat: Bij Cantina Tombacco zie je inderdaad dat de bekende Pecorino (en soms de Sangiovese) op sommige etiketten niet meer "Terre di Chieti", maar "Terre d'Abruzzo" vermeldt. Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov) |
|||
|
19-04-2026, 08:56 AM
|
|||
|
|||
|
RE: Pecorino
Kijk, dat is nu zo fijn aan dit wijnforum. Het is niet zo dat de deelnemers enkel in staat zijn om met een wazige blik in de ogen nog een fles Haut-Brion open te trekken. Nee, het forum barst van de nuttige informatie. Waarvoor dank.
|
|||
|
19-04-2026, 09:51 AM
|
|||
|
|||
RE: Pecorino
(19-04-2026 08:56 AM)Rik Martens schreef: Kijk, dat is nu zo fijn aan dit wijnforum. Het is niet zo dat de deelnemers enkel in staat zijn om met een wazige blik in de ogen nog een fles Haut-Brion open te trekken. Nee, het forum barst van de nuttige informatie. Waarvoor dank. ![]() (ik weet, gij doet niet aan hartjes, maar ge krijgt er tóch eentje) Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
|
19-04-2026, 10:00 AM
|
|||
|
|||
RE: Pecorino
(19-04-2026 09:51 AM)vinejo schreef:(19-04-2026 08:56 AM)Rik Martens schreef: Kijk, dat is nu zo fijn aan dit wijnforum. Het is niet zo dat de deelnemers enkel in staat zijn om met een wazige blik in de ogen nog een fles Haut-Brion open te trekken. Nee, het forum barst van de nuttige informatie. Waarvoor dank. +1 Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov) |
|||
|
19-04-2026, 11:19 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-04-2026 om 11:19 AM door wvd.)
|
|||
|
|||
RE: Pecorino
(19-04-2026 10:00 AM)Olivier schreef:(19-04-2026 09:51 AM)vinejo schreef:(19-04-2026 08:56 AM)Rik Martens schreef: Kijk, dat is nu zo fijn aan dit wijnforum. Het is niet zo dat de deelnemers enkel in staat zijn om met een wazige blik in de ogen nog een fles Haut-Brion open te trekken. Nee, het forum barst van de nuttige informatie. Waarvoor dank. Daarom dartel ook ik hier al 15 jaar rond...
WVD |
|||
|
27-05-2026, 09:35 AM
|
|||
|
|||
|
RE: Pecorino
Pecorino 2025
Terre d'Abruzzo I.G.T. Umani Ronchi, Osimo 12.5%Vol - Bovino, 13.70 euro Alweer sprankelend lichtgeel. De neus met wat ananas en fris citrus In de mond iets molliger dan de vorige, maar heel "Italiaans" eindigend op een vleugje limoncello. Alweer een prettig schaap... Het beetje extra molligheid kwam zelfs de asperges wat ten goede. Wat me opviel (nu pas) is dat de goede oude slogan "non disperdere nell'ambiente" niet langer op de Italiaanse flessen blijkt te staan. Een gestreden strijd? |
|||
|
30-05-2026, 09:27 AM
|
|||
|
|||
RE: Pecorino
Citaat: Wat me opviel (nu pas) is dat de goede oude slogan "non disperdere nell'ambiente" niet langer op de Italiaanse flessen blijkt te staan. Een gestreden strijd? Ze moeten al zoveel dingen op een fles zetten, ze zullen wat extra plaats gezocht hebben. Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov) |
|||
|
30-05-2026, 11:28 AM
|
|||
|
|||
|
RE: Pecorino
Door Decreto Legislativo n. 116/2020, na wat uitstel, in 2023 afgeschaft. Zo'n dingen wil ik graag weten.
2023, dat valt nog mee, soms kom ik met dingen af die al vorige eeuw werden afgeschaft. |
|||
|
|

