Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Clerc Milon
02-01-2011, 07:40 PM
Bericht: #1
Clerc Milon
Ooit eens een Clerc Milon uit 1992 (was toen al 10 jaar oud) gedronken, en dat was zeer lekker. Stinkende neus, soepel, lang. Nu de 2004 van Clerc Milon (5de gcc van de Rothschilds van de Mouton-tak): beetje jong natuurlijk, maar dik in orde. Lekkere neus met pakken zwart fruit, kruiden, zoethout, tikje alcohol. Rijpe stijl, goeie rijpe tannine en frisse zuren. Zit in de karaf. Later meer..

Maar hij zal een snelle en gewisse dood sterven.. Heb nog 1 flesje en zal het minstens 5 jaar laten liggen.

Match: Everzwijnsteak, saus met porto, cantharellen, schorseneren met room en versneden schorseneren krokant gebakken.

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
02-01-2011, 08:57 PM
Bericht: #2
RE: Clerc Milon
nice Smile

ik ga morgen nen 1995 gaan oppikken, daar zal de kurk nie lang meer blijven inzitten Big Grin
06-02-2011, 08:45 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-02-2011 om 08:34 PM door Kris G.)
Bericht: #3
RE: Clerc Milon
ik heb woord gehouden en de kurk er dus snel uitgehaald Big Grin

op dronk, maar kan er wel nog even tegen denk ik, ik was aan het mijmeren over de druivensamenstelling en na wat denkwerk kwam ik op CS 70%, CF 10% en Merlot 20%, bleek dit toch wel de samenstelling te zijn wijn natuurlijk pure toevalstreffer maar was wel leuk toen ik de cijfers zag op het net Smile
stijl is echt typisch Pauillac (natuurlijk niet gemakkelijk om de soms subtiele onderscheiden tussen de Médoc substreken te onderscheiden, maar hier herken ik wel een eerder mannelijke, stevige stijl in)

had wa zuurstof nodig om er door te komen (geen verrassing natuurlijk), ik kan de stijl wel waarderen : persoonlijke score van rond de 90

krijgt van RP 89 (getast in 1998), WS heeft hem in 2007 nen 94 gegeven Gek?
op CT krijgt hij 89,6 en 90 median (lijkt me echt een correcte score te zijn)

P/K dus eerder aan de matige kant

slotscore : 89 > echt wel te duur dus
07-02-2011, 10:49 AM
Bericht: #4
RE: Clerc Milon
Jan,ik wil je vreugde niet temperen,maar volgens Parker is de samenstelling 56% CS,30% merlot en 14% CF.Geproefd in maart 2000 en inderdaad een score van 89.Drinken tot 2015.
07-02-2011, 11:10 PM
Bericht: #5
RE: Clerc Milon
Vorig weekend de 2001 geproefd.... weinig woorden ... niet goed. Wrang en groen... te jong?

Wine is sunlight , held together by water !
20-02-2015, 08:56 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-02-2015 om 11:51 PM door fleer.)
Bericht: #6
RE: Clerc Milon
Ik heb ooit eens 2 flesjes 1999 gekocht, het geboortejaar van mijn dochter, enkele jaren later kwam ik tot het besef dat die flessen geen 20j zouden halen ... vorig jaar eerste flesje geopend en die was al in de herfst van zijn leven, rood bruine kleur met een minieme azijnsmaak op de achtergrond dus ik vreesde het ergste voor mijn 2de fles.
Deze vrees was ongegrond, de wijn verkeerd in goede conditie waar ik al opgelucht voor ben ... maar ik ben niet onder de indruk qua p/k, wel 91p en een mooi etiket.

Grts.


Bijlagen Afbeeldingen
   

In blind, we trust Cool
30-04-2016, 01:46 PM
Bericht: #7
RE: Clerc Milon
Gisteren bezoek over de vloer en die bracht een Clerc Milon 2005 mee !!!

Helaas, dit was een teleurstelling over de ganse lijn - ik vermoed dode fase momenteel.

Neus - die kwam zwakjes uit het glas en in volgende fases
a) vegetaal, animaal - deed me denken aan Pessac
b) iets pittiger, kruidiger - bracht me naar St. Julien
c) daarna iets typerend voor Pauillac ( derde gok = goede gok )
Smaak - zeer vlak, weinig kenmerken uit te halen
Afdronk - deed me eerst denken aan peperkoek ( met suikerbollen erop ).
Daarna ging het eerder naar sterk geurende oploskoffie.

Persoonlijk dacht ik dat de 2005 - toch zeker iets te gekoeld en rechtstreeks uit de fles - nog veel te jong is voor dit Chateau.
Niettemin, een meer dan mooi gebaar van de bezoekende kant.

Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !
19-06-2017, 07:05 PM
Bericht: #8
RE: Clerc Milon
Chateau Clerc Milon 2001

Gerijpte BDX komt als het eerste op het blad.
Champignons , in de mond een zeer fragiele wijn.
Eigenlijk iets te ver naar mijn smaak .

Spijtig natuurlijk , de bewaring leek ons de doodsteek te zijn .


Ga naar locatie: