wijnliefhebbers
Domaine Trimbach - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Frankrijk (/forum-3.html)
+--- Forum: Elzas (/forum-25.html)
+--- Discussie: Domaine Trimbach (/thread-1320.html)


Domaine Trimbach - Anne - 28-08-2011 06:10 PM

Cuvée Fréderic Emile 1997

Mineraal, petrol, hints van wit fruit en nog zeer hoog in zuren. Mag nog blijven liggen. voor jaren...


RE: Domaine Trimbach - Tienne - 17-06-2012 02:17 PM

Pinot gris réserve 2007.

Ik heb het meestal moeilijk met pinot gris. Te zwaar, te zoet.
Maar deze is in zijn prijsklasse een toppertje.
Toch reeds enkele jaren oud maar blijft zeer jeugdig.
Mooie rondeur in de mond, maar toch fris en elegant.
Mooie match met de PoelCee.

PS: Reeds enkele malen genoten van de passie die uitgaat van hun verkoper François Wilhelm. Tophost!


RE: Domaine Trimbach - don quichotte - 17-06-2012 04:06 PM

(17-06-2012 02:17 PM)Tienne schreef:  Pinot gris réserve 2007.

Ik heb het meestal moeilijk met pinot gris. Te zwaar, te zoet.
Maar deze is in zijn prijsklasse een toppertje.
Toch reeds enkele jaren oud maar blijft zeer jeugdig.
Mooie rondeur in de mond, maar toch fris en elegant.
Mooie match met de PoelCee.

PS: Reeds enkele malen genoten van de passie die uitgaat van hun verkoper François Wilhelm. Tophost!

Trimbach een domein dat je zeker niet moet onderschatten ook hun Rieslings zijn toppers.
Ook niet te onderschatten voor hun Pinot Gris is Josmeyer, Weinbach en René Muré. Eén en al finesse ; frisheid gecombineerd met mineraliteit en zeker geen zwaarlijvigheid of zoeterigheid.
Pinot Gris van deze domeinen heeft ook een bewaarkracht zonder zijn fraîcheur te verliezen. De Pinot Gris Josmeyer van 2002 is nu nog zeer mooi.


RE: Domaine Trimbach - Anne - 17-06-2012 04:25 PM

@Tienne, wat is een PoelCee?


RE: Domaine Trimbach - Tienne - 17-06-2012 04:42 PM

(17-06-2012 04:25 PM)mrs_magooo schreef:  @Tienne, wat is een PoelCee?

Een redelijk simpel maar lekker gerecht.
Kip bereid in een creuset volgens het recept van Cee's grootmoeder.


RE: Domaine Trimbach - jazzper - 28-08-2012 03:16 PM

blijft één van mijn favoriete domeinen in de elzas en je kan ze nog makkelijk bezoekn ook! fr emile blijft één van de mooiste rieslings op deze aardkloot, zeker na minimaal 6 jaar ouderen


RE: Domaine Trimbach - Venne - 01-10-2012 10:19 PM

Gewurztraminer reserve 2007
Schoonvader is daar vorige week langsgeweest en heeft wat flesjes meegenomen waaronder deze fles:
Mooi geurig glas dat goed zou passen bij een spicy gerecht! Lychee, honing, vol, abrikoos en appelsien, breed en lang, wal alco.
Goede afwisseling na een hoop rieslinggeweld de laatste dagen:-)


RE: Domaine Trimbach - vinejo - 06-11-2012 07:26 PM

Trimbach voor het eerst geproefd en... waw!
Ik proefde dan nog maar 2 wijnen uit het reserve-gamma, de muscat 2007 (gewoonweg schitterend in al zijn frisheid) en de pinot gris (even delicaat en fijn, pure champignonneus).

Onmiddellijk verzoend met de Elzas...


RE: Domaine Trimbach - doc - 06-11-2012 10:59 PM

(06-11-2012 07:26 PM)vinejo schreef:  Trimbach voor het eerst geproefd en... waw!
Ik proefde dan nog maar 2 wijnen uit het reserve-gamma, de muscat 2007 (gewoonweg schitterend in al zijn frisheid) en de pinot gris (even delicaat en fijn, pure champignonneus).

Onmiddellijk verzoend met de Elzas...

Mooi zo Smile
Ik herinner me vooral de kristallijne puurheid van de Riesling Frederic Emile...ik heb er ergens nog ééntje over...hoop ik !


RE: Domaine Trimbach - don quichotte - 06-11-2012 11:51 PM

(06-11-2012 07:26 PM)vinejo schreef:  ..........
Onmiddellijk verzoend met de Elzas...

't ging tijd worden.Wink


RE: Domaine Trimbach - Jef - 07-11-2012 05:45 PM

Dat vind ik ook,Jo.
Ik vertrek volgende week voor twee dagen naar de Elzas.
Ken de Elzas redelijk goed,maar zoek toch nog een domein dat droge riesling maakt.
Kientzler heb ik hier al zien passeren,maar ben ik nog nooit geweest.
Is dit de moeite om te bezoeken en zijn ze ook even vriendelijk als de rest in de Elzas?


RE: Domaine Trimbach - vinejo - 07-11-2012 06:01 PM

(06-11-2012 10:59 PM)doc schreef:  Ik herinner me vooral de kristallijne puurheid van de Riesling Frederic Emile...ik heb er ergens nog ééntje over...hoop ik !

Die werd blijkbaar geschonken bij de uitreiking van de Nobelprijs voor de vrede aan Obama

@Jef: Geen idee, ben er nog niet geweest...


RE: Domaine Trimbach - doc - 07-11-2012 08:46 PM

(07-11-2012 06:01 PM)vinejo schreef:  
(06-11-2012 10:59 PM)doc schreef:  Ik herinner me vooral de kristallijne puurheid van de Riesling Frederic Emile...ik heb er ergens nog ééntje over...hoop ik !

Die werd blijkbaar geschonken bij de uitreiking van de Nobelprijs voor de vrede aan Obama

@Jef: Geen idee, ben er nog niet geweest...

Vandaar uiteraard Smile Serieus, 'k heb gekeken nog ééntje van 1997 Slurp


RE: Domaine Trimbach - don quichotte - 07-11-2012 10:36 PM

(07-11-2012 05:45 PM)Jef schreef:  Dat vind ik ook,Jo.
Ik vertrek volgende week voor twee dagen naar de Elzas.
Ken de Elzas redelijk goed,maar zoek toch nog een domein dat droge riesling maakt.
............................

Mijn actuele favorieten voor Rieslings zijn Josmeyer, domein Weinbach (Familie Faller) en René Muré.
Vroeger kocht ik ook de Rieslings van Zind-Humbrecht maar vind ik nu te duur geworden.
De rieslings van Weinbach ; Josmeyer en Zind-Humbrecht hebben gemakkelijk een bewaarpotentieel van 20 jaar.
Van deze 3 huizen heb ik er nog liggen van ’t begin van de jaren 90 en hebben nog een zeer mooie fraîcheur en vertonen nog niets oxidatief.
Zie ook een T.N. van "Carl" en “de populist” onder : http://www.vinejo.freebb.be/thread-2135-post-30188.html#pid30188


RE: Domaine Trimbach - doc - 07-11-2012 10:48 PM

(07-11-2012 10:36 PM)don quichotte schreef:  
(07-11-2012 05:45 PM)Jef schreef:  Dat vind ik ook,Jo.
Ik vertrek volgende week voor twee dagen naar de Elzas.
Ken de Elzas redelijk goed,maar zoek toch nog een domein dat droge riesling maakt.
............................

Mijn actuele favorieten voor Rieslings zijn Josmeyer, domein Weinbach (Familie Faller) en René Muré.
Vroeger kocht ik ook de Rieslings van Zind-Humbrecht maar vind ik nu te duur geworden.
De rieslings van Weinbach ; Josmeyer en Zind-Humbrecht hebben gemakkelijk een bewaarpotentieel van 20 jaar.
Van deze 3 huizen heb ik er nog liggen van ’t begin van de jaren 90 en hebben nog een zeer mooie fraîcheur en vertonen nog niets oxidatief.
Zie ook een T.N. van "Carl" en “de populist” onder : http://www.vinejo.freebb.be/thread-2135-post-30188.html#pid30188

Absoluut fan ook van Muré, Josmeyer en Weinbach en ik vul wat aan met voor mij nog Boxler, Kientzler, Albert Mann...en vroeger ook Seppi Landmann.


RE: Domaine Trimbach - 33S - 07-11-2012 11:37 PM

't Mooie aan de Elzas is dat die wijnen lang kunnen bewaren. Ik dronk een paar jaar terug een Muscat 2002 van Rolly Gassmann die me op de een of andere manier bij blijft.


RE: Domaine Trimbach - vinejo - 08-11-2012 12:39 AM

(07-11-2012 11:37 PM)33S schreef:  't Mooie aan de Elzas is dat die wijnen lang kunnen bewaren. Ik dronk een paar jaar terug een Muscat 2002 van Rolly Gassmann die me op de een of andere manier bij blijft.

Trimbach geeft voor zijn muscat ook 5 -10 jaar aan


RE: Domaine Trimbach - vinejo - 21-09-2013 12:17 AM

Ik dronk deze week de Gewurtztraminer. Ben normaal geen echte fan van de druif, maar wat een knappe wijn. De typische aroma s maar mineraliger. In de mond fris en allesbehalve zwaar (zoals mindere gewurtz wel eens kan zijn). Een pure, elegante gewurtztraminer, straf!
2010 was wel een topjaar.


RE: Domaine Trimbach - Smaakatleet - 21-09-2013 12:29 PM

(21-09-2013 12:17 AM)vinejo schreef:  Ik dronk deze week de Gewurtztraminer. Ben normaal geen echte fan van de druif, maar wat een knappe wijn. De typische aroma s maar mineraliger. In de mond fris en allesbehalve zwaar (zoals mindere gewurtz wel eens kan zijn). Een pure, elegante gewurtztraminer, straf!
2010 was wel een topjaar.

Klinkt verleidelijk om hier ook eentje te kraken.
Hoewel degene die ik liggen heb zijn van 2009.
Hebt u hier toevallig ook ervaring mee ?
En misschien een lekker bijhorend gerecht ?


Smile

Edit: heb er enkele maanden geleden eens 1 slok van geproefd. Was wel straf maar herinner me voor de rest bitter weinig ervan .


RE: Domaine Trimbach - vinejo - 21-09-2013 01:32 PM

(21-09-2013 12:29 PM)gertjeuh schreef:  
(21-09-2013 12:17 AM)vinejo schreef:  Ik dronk deze week de Gewurtztraminer. Ben normaal geen echte fan van de druif, maar wat een knappe wijn. De typische aroma s maar mineraliger. In de mond fris en allesbehalve zwaar (zoals mindere gewurtz wel eens kan zijn). Een pure, elegante gewurtztraminer, straf!
2010 was wel een topjaar.

Klinkt verleidelijk om hier ook eentje te kraken.
Hoewel degene die ik liggen heb zijn van 2009.
Hebt u hier toevallig ook ervaring mee ?
En misschien een lekker bijhorend gerecht ?


Smile

Edit: heb er enkele maanden geleden eens 1 slok van geproefd. Was wel straf maar herinner me voor de rest bitter weinig ervan .

De 2009 zal misschien iets 'warmer' zijn maar bij een lekker stukje munster, een kruidige Oosterse schotel of zelfs een appeltaartje zal hij je zeker smaken. cheers


RE: Domaine Trimbach - Smaakatleet - 21-09-2013 03:48 PM

Dank u wel voor de tip !

Godzijdank bestaat google want wat munster was wist ik niet eens Wink.

Ik zal het bij alles eens kunnen proberen aangezien ik nog twee flessen en vijf 375ml flesjes heb liggen hier Big Grin.

In elk geval als ze open gemaakt worden laat ik het hier weten .


RE: Domaine Trimbach - Tienne - 05-12-2013 02:45 PM

Riesling 2009

Lichte petroltoets, mineralig.
Lekker strak en droog in de mond, jeugdig.
Wreetedoen!


RE: Domaine Trimbach - Smaakatleet - 25-12-2013 02:56 PM

De 2009 gewurztraminer aant proberen bij pikant kip gerechtje .
Kan alleen maar beamen wat Vinejo zegt over de 2010 komt grotendeels terug bij deze. Lekker mineralig maar o zo elegant.
Vrij zoet naar het einde toe.


RE: Domaine Trimbach - Venne - 02-01-2014 08:53 PM

Gewurztraminer réserve 2007
mooie gewurz, rijp en mooi fruit lychee en abrikoos
Zoetje maar toch beke zuurjes dus evenwicht is er wel.
Gaat mooi bij de rivierkreeftjes op mango en cocktailsaus van de madam[/i]


RE: Domaine Trimbach - Smaakatleet - 14-04-2014 08:08 PM

Gewurztraminer 2010 vandaag bij een gekruid kipschotelke .
Njam njam !
Ik ben geen ervaren witte wijn drinker maar dit vind ik gewoon goed.


RE: Domaine Trimbach - vinejo - 14-04-2014 08:11 PM

(14-04-2014 08:08 PM)gertjeuh schreef:  Gewurztraminer 2010 vandaag bij een gekruid kipschotelke .
Njam njam !
Ik ben geen ervaren witte wijn drinker maar dit vind ik gewoon goed.

Perfecte match lijkt me!


RE: Domaine Trimbach - Smaakatleet - 14-04-2014 09:07 PM

(14-04-2014 08:11 PM)vinejo schreef:  
(14-04-2014 08:08 PM)gertjeuh schreef:  Gewurztraminer 2010 vandaag bij een gekruid kipschotelke .
Njam njam !
Ik ben geen ervaren witte wijn drinker maar dit vind ik gewoon goed.

Perfecte match lijkt me!

Was een tip van jouw .
Heb een gerechtje in deze trend gemaakt met de 2009 die ik eerder dronk.
Maar de 2010 vind ik net een klein trapje hoger Smile .
Gelukkig nog een kleine voorraad ervan liggen Rolleyes .


RE: Domaine Trimbach - Smaakatleet - 18-07-2014 09:12 PM

(21-09-2013 12:17 AM)vinejo schreef:  De typische aroma s maar mineraliger. In de mond fris en allesbehalve zwaar (zoals mindere gewurtz wel eens kan zijn). Een pure, elegante gewurtztraminer, straf!
2010 was wel een topjaar.

+1

De 2010 is echt rijp nu en loopt O zo zoet binnen .
Naar mijn goesting de beste wijn die vandaag mijn dorst hielp lessen .


RE: Domaine Trimbach - Monique - 31-10-2014 12:17 AM

Pinot Gris Cuvee Personelle 2007

Vanavond in het glas.
In eerste instantie weinig neus, licht goudgele kleur. Ontwikkelt zich langzaam gedurende de avond in een mooie complexe wijn met tropisch fruit, niet te zoet, een klein bittertje en ook een romige toets in het midden. Redelijke afdronk (misschien iets te kort naar mijn mening). Erg lekkere Pinot Gris.


RE: Domaine Trimbach - Monique - 31-10-2014 07:17 PM

(31-10-2014 12:17 AM)Monique schreef:  Pinot Gris Cuvee Personelle 2007

Vanavond in het glas.
In eerste instantie weinig neus, licht goudgele kleur. Ontwikkelt zich langzaam gedurende de avond in een mooie complexe wijn met tropisch fruit, niet te zoet, een klein bittertje en ook een romige toets in het midden. Redelijke afdronk (misschien iets te kort naar mijn mening). Erg lekkere Pinot Gris.

Zojuist een glas (het laatste) ingeschonken en oh wat een verbetering..!
De wijn presenteert zich nu veel guller, complexer, romiger en met een veel mooiere, lange afdronk. Prima Pinot Gris!


RE: Domaine Trimbach - Biff - 12-11-2014 11:49 PM

Heb hier ook altijd wat van in huis liggen...
Momenteel enkel nog een tweetal "Pinot Gris Reserve", en mijn budget voor november en mijn maaltijdcheques zijn reeds de deur uitSad
Toeme é....Smile


RE: Domaine Trimbach - Tienne - 19-03-2015 01:41 PM

Riesling 2009 réserve

Toch wel rijp neuzeke. Obligate petroltoets, maar iets minder prominent dan in de Fréderique Emile 2004 die we onlangs dronken.
Zet strak aan, gevolgd door een subtiele rijpe toets, evoluerend naar mineraliteit. Lekker droog.

Trimbach rules!


RE: Domaine Trimbach - Smaakatleet - 13-06-2015 05:21 AM

Gisteren een halfje 2010 opengemaakt van de gewurztraminer .
Had klein beetje tijd nodig om open te komen , maar was heel lekker .


RE: Domaine Trimbach - Smaakatleet - 22-06-2015 02:46 PM

Beste forumleden ,
Ik heb hier nog een fles Eau de vie Poire William liggen .
Weet er iemand wanneer je zoiets best drinkt ?
Ik bedoel is dit iets wat je na een maaltijd bij een koffie kunt nemen ofzo ?


RE: Domaine Trimbach - TheWineVet - 22-06-2015 07:24 PM

(22-06-2015 02:46 PM)gertjeuh schreef:  Beste forumleden ,
Ik heb hier nog een fles Eau de vie Poire William liggen .
Weet er iemand wanneer je zoiets best drinkt ?
Ik bedoel is dit iets wat je na een maaltijd bij een koffie kunt nemen ofzo ?

Wel na de maaltijd, maar niet bij de koffie. Als je goede poire hebt, ijskoud (uit de vriezer), kan dat echt genieten zijn. Voor mij is Morand P/Q, voor al z'n eau de vie's, top!


RE: Domaine Trimbach - Smaakatleet - 22-06-2015 07:31 PM

(22-06-2015 07:24 PM)TheWineVet schreef:  
(22-06-2015 02:46 PM)gertjeuh schreef:  Beste forumleden ,
Ik heb hier nog een fles Eau de vie Poire William liggen .
Weet er iemand wanneer je zoiets best drinkt ?
Ik bedoel is dit iets wat je na een maaltijd bij een koffie kunt nemen ofzo ?

Wel na de maaltijd, maar niet bij de koffie. Als je goede poire hebt, ijskoud (uit de vriezer), kan dat echt genieten zijn. Voor mij is Morand P/Q, voor al z'n eau de vie's, top!

thank you kzal mijn fles dan verplaatsen en eens uit te testen Big Grin .


RE: Domaine Trimbach - Biff - 22-06-2015 09:41 PM

(22-06-2015 02:46 PM)gertjeuh schreef:  Beste forumleden ,
Ik heb hier nog een fles Eau de vie Poire William liggen .
Weet er iemand wanneer je zoiets best drinkt ?
Ik bedoel is dit iets wat je na een maaltijd bij een koffie kunt nemen ofzo ?

Alee jong, ik heb dat ier ook ergens op het rek staan...
Enkele maanden terug kdo gekregen, maar ik wist nie goed wat ermee doenBlush
Ook in de vriezer dus
thank you


RE: Domaine Trimbach - Smaakatleet - 23-06-2015 05:29 AM

(22-06-2015 09:41 PM)Biff schreef:  
(22-06-2015 02:46 PM)gertjeuh schreef:  Beste forumleden ,
Ik heb hier nog een fles Eau de vie Poire William liggen .
Weet er iemand wanneer je zoiets best drinkt ?
Ik bedoel is dit iets wat je na een maaltijd bij een koffie kunt nemen ofzo ?

Alee jong, ik heb dat ier ook ergens op het rek staan...
Enkele maanden terug kdo gekregen, maar ik wist nie goed wat ermee doenBlush
Ook in de vriezer dus
thank you

Haha dat lag hier ook in de frigo , maar te liggen Tongue .


RE: Domaine Trimbach - Xcalibur - 12-01-2017 09:18 AM

Trimbach, Riesling Réserve, 2012

Zelf koken deze avond. Dan maar snel een gerecht op zoeken van Pascale Naesens. Kabeljauw met (rode) curry en oventomaatjes. Tja de vis moet 1cm onderstaan met wijn. Dan maar kelder in voor deze Trimbach Riesling Réserve 2012.

Bleek goudgeel in het glas, medium intense neus met gele appel, abrikoos, perzik, mineraal en tikje honing. Jawel, ook de riesling-petrol zit er wat in.
Sappig in de mond met aangename rieslingzuurtjes die de boel goed fris houden. Voldoende rondeur en dekking in de mond. Witte perzik en abrikoos, mineraal. Balans + P/Q dik oké.

Én... dit ging prima met de oven gebakken kabeljauw, oventomaatjes en rijst.
Opdracht geslaagd!


RE: Domaine Trimbach - Olivier - 12-01-2017 10:43 AM

(12-01-2017 09:18 AM)Xcalibur schreef:  Trimbach, Riesling Réserve, 2012

Zelf koken deze avond. Dan maar snel een gerecht op zoeken van Pascale Naesens. Kabeljauw met (rode) curry en oventomaatjes. Tja de vis moet 1cm onderstaan met wijn. Dan maar kelder in voor deze Trimbach Riesling Réserve 2012.

Bleek goudgeel in het glas, medium intense neus met gele appel, abrikoos, perzik, mineraal en tikje honing. Jawel, ook de riesling-petrol zit er wat in.
Sappig in de mond met aangename rieslingzuurtjes die de boel goed fris houden. Voldoende rondeur en dekking in de mond. Witte perzik en abrikoos, mineraal. Balans + P/Q dik oké.

Én... dit ging prima met de oven gebakken kabeljauw, oventomaatjes en rijst.
Opdracht geslaagd!

die combinatie komt bij mij ook geregeld op tafel, maar dan het gerechtje met zalm en kerstomaatjes. De combinatie van de zuurtjes uit de tomaatjes en de riesling werkt geweldig goed!


RE: Domaine Trimbach - Monique - 08-05-2017 12:53 PM

Afgelopen weekend de laatste fles Pinot Gris 2007 Reserve Personnelle gedronken. Was toch wel weer erg mooi! De eerste dag gedronken bij gemarineerde rauwe tonijn met gefrituurde kappers en een koekje van parmesan, de tweede dag zonder eten. Ook nu presteerde hij beter de 2e dag, voor mijn gevoel voller/complexer, mooie romigheid, niet te zoet tropisch fruit, klein bittertje (grapefruit), mooie lange afdronk. Lekker!


RE: Domaine Trimbach - Biff - 14-02-2018 08:40 PM

Maison Trimbach Gewurztraminer 2014

Mooie in-gele kleur
Neus van abrikoos, honing, mango
Zacht zalvende wijn met een heel mooie afdronk die wel goed samen ging met de veganistische linzenschotel!
14.50 euro plaatselijke wijnhandel.
Dit blijft toch een domein die nooit tegenvalt!


RE: Domaine Trimbach - Hugel - 23-01-2019 07:21 PM

Trimbach Pinot Blanc 2016.
Heerlijke fijne wijn. Fris, evenwichtig, hele mooie neus.


RE: Domaine Trimbach - Thierry Debaisieux - 31-07-2019 06:39 PM

De enige flessen van Alsace die ik in mijn kelder heb zijn Trimbach, ik hou van Frédéric Emile, Geisberg, Schlossberg en de zeer dure Clos Sainte-Hune, ik vind deze Riesling uitstekend.


RE: Domaine Trimbach - vinejo - 31-07-2019 08:28 PM

(31-07-2019 06:39 PM)Thierry Debaisieux schreef:  De enige flessen van Alsace die ik in mijn kelder heb zijn Trimbach, ik hou van Frédéric Emile, Geisberg, Schlossberg en de zeer dure Clos Sainte-Hune, ik vind deze Riesling uitstekend.

Ik dronk ooit de Clos St Hune en vond die naar mijn smaak iets te petrolé. Ik verkies de meer fruitige en stenige rieslings.
De andere cuvees van Trimbach vind ik top, ook zijn andere cepages zoals de pinot gris.


RE: Domaine Trimbach - Thierry Debaisieux - 31-07-2019 08:39 PM

Jo,
het varieert volgens het jaartal,
ik ben verbaasd om te zien dat Clos Sainte-Hune wordt aangeboden tegen een betaalbare prijs in Belgische restaurants,
in Frankrijk, bij Daniel bijvoorbeeld, een Clos Sainte-Hune is tussen 130 en 150 € en Daniel is niet duur.


RE: Domaine Trimbach - Smaakatleet - 31-07-2019 08:55 PM

(31-07-2019 06:39 PM)Thierry Debaisieux schreef:  De enige flessen van Alsace die ik in mijn kelder heb zijn Trimbach, ik hou van Frédéric Emile, Geisberg, Schlossberg en de zeer dure Clos Sainte-Hune, ik vind deze Riesling uitstekend.

Pierre fricke is ook zeer lekker.
En betaalbaar, heel stabiele en vooral zeer precieze wijnen.


RE: Domaine Trimbach - Thierry Debaisieux - 31-07-2019 09:09 PM

Hartelijk dank.
Ik heb al veel goede dingen over dit Domaine gehoord.


RE: Domaine Trimbach - Smaakatleet - 31-07-2019 09:14 PM

Dit jaar een Pinot noir gedronken uit 2004 van Pierre.
Had nog.wat tijd nodig in het glas maar kwam zeer mooi open.
Balans, fijn fruit, lang en zeer evenwichtige wijn.


RE: Domaine Trimbach - Thierry Debaisieux - 30-10-2019 05:58 PM

Frédéric Émile 2010
De neus is aangenaam, op gekonfijte sinaasappel, citroenschil en hints van koolwaterstoffen.
De mond is geconcentreerd en vol met een zeer licht vet. Ze heeft een mooie zuurgraad met citrusaroma's die een mooie spanning en een gevoel van grote lengte geeft.
De afdronk op citroen en mineraliteit is erg fris.


RE: Domaine Trimbach - Thierry Debaisieux - 28-12-2019 09:14 AM

Frédéric Émile 2005 van Trimbach.
Een heerlijke wijn
De neus is aantrekkelijk en fris met aroma's van sinaasappel, gekonfijte schil en koolwaterstof.
De mond is geconcentreerd en vol met een zeer mooie zuurgraad met citrusaroma's die frisheid en lengte brengt.
Deze zeer evenwichtige wijn heeft een zeer mooie afdronk met elegante koolwaterstoftonen.


RE: Domaine Trimbach - Thierry Debaisieux - 20-01-2020 06:49 PM

Frédéric Emile 2012 van Trimbach.
(Grands Crus Geisberg et Osterberg)

Een heel mooie fles, al heel aangenaam.
De neus heeft aroma's van sinaasappel en mandarijn op een "delicate" achtergrond van koolwaterstof.
De mond is heerlijk. Het evenwicht is harmonieus. De geconcentreerde en ruime materie met een zeer licht vet wordt gekruist door een verleidelijke zuurgraad met citrusaroma's die een mooie frisheid brengt en die de afdronk met koolwaterstoftonen (die discreet blijven) verlengt.


RE: Domaine Trimbach - wvd - 20-01-2020 07:11 PM

(20-01-2020 06:49 PM)Thierry Debaisieux schreef:  Frédéric Emile 2012 van Trimbach.
(Grands Crus Geisberg et Osterberg)

Een heel mooie fles, al heel aangenaam.
De neus heeft aroma's van sinaasappel en mandarijn op een "delicate" achtergrond van koolwaterstof.
De mond is heerlijk. Het evenwicht is harmonieus. De geconcentreerde en ruime materie met een zeer licht vet wordt gekruist door een verleidelijke zuurgraad met citrusaroma's die een mooie frisheid brengt en die de afdronk met koolwaterstoftonen (die discreet blijven) verlengt.

Wat is het lang geleden dat ik die wijn nog gedronken of zelfs maar gezien heb! Ik vond dat zeker 1 van de mooiste Elzasser Rieslings en voor mij interessanter dan de grandioze maar dure en tijd vragende Clos Ste Hune.


RE: Domaine Trimbach - Thierry Debaisieux - 20-01-2020 09:06 PM

Clos Sainte Hune 2014 is erg duur geworden, maar Trimbach heeft de Geisberg en Schlossberg Grands Crus voor een aantrekkelijke prijs.


RE: Domaine Trimbach - Biff - 20-01-2020 09:26 PM

Ik heb geluk, want die wijnen vind ik op 1000m van mn deur in de wijnwinkel Smile
De Schlossberg 2014,2015 en 2016, de Geisberg 2013.
Cuvée Fréderic Emile 2010.cheers


RE: Domaine Trimbach - Thierry Debaisieux - 20-01-2020 09:57 PM

Ik heb ook Geisberg 2009, 2011, 2013 en 2014 en Schlossberg 2014, 2015 en 2016 gekocht.

Goedenavond,


RE: Domaine Trimbach - vinejo - 19-06-2021 11:01 PM

Pinot Gris reserve 2016

Een druif die we bitter weinig drinken, nochtans bestaan hiervan mooie exemplaren die niet lijden aan obesitas en zoetzucht.
Bijvoorbeeld deze van Trimbach, heel fris en evenwichtig, zoals Oli stelde meer neigend naar een goede muscadet of Albariño dan naar een klassieke pinot gris.


RE: Domaine Trimbach - Olivier - 19-06-2021 11:27 PM

(19-06-2021 11:01 PM)vinejo schreef:  Pinot Gris reserve 2016

Een druif die we bitter weinig drinken, nochtans bestaan hiervan mooie exemplaren die niet lijden aan obesitas en zoetzucht.
Bijvoorbeeld deze van Trimbach, heel fris en evenwichtig, zoals Oli stelde meer neigend naar een goede muscadet of Albariño dan naar een klassieke pinot gris.

Was aangenaam verrast van deze pinot gris. Bijzonder mooi evenwicht, mooie zuurtjes. Trimbach bevestigt!


RE: Domaine Trimbach - Fre - 30-04-2022 04:33 PM

Riesling 2018
Met een kleine 88 punten op CellarTracker scoort deze Trimbach niet fantastisch en ik kan begrijpen waarom. Deze wijn ontbreekt een beetje aan materie. Maar het evenwicht is zo mooi dat deze fles toch in no time leeg was. Ik kan hier van genieten. Maar voor sommigen zal t iets steviger mogen.


RE: Domaine Trimbach - Fre - 23-07-2022 08:23 PM

Gewürztraminer 2016
In de wijnhandel bij t afrekenen zag ik nog een flesje Gewürztraminer. Hoe lang was dat geleden dat ik dit nog dronk? Van Trimbach dan nog. Allé, die nemen we nog snel mee.
Bij een curry schotel gaat deze fles open. Bij aanvang vind ik er niet veel aan. Redelijk vlakke wijn. Maar de wijn komt wel net uit de frigo. Een uurtje later blijft de neus nog steeds redelijk discreet. Niets van dat aromatische waar de druif zo bekend voor staat. Wel die typische lychee. Man, das lang geleden. Er zit ook iets kruidig in. Geen oriëntaalse of Provençaalse. Eerder iets vanuit een apotheek of zo.
De mond is een stuk aromatischer. Lychee opnieuw. Peer, amandel doorspekt met mooie zuurtjes en in de afdronk een frisse toets v zwarte peper. Dit had ik totaal niet verwacht. Heerlijk goedje. Echt genieten.


RE: Domaine Trimbach - wvd - 24-07-2022 12:05 AM

(23-07-2022 08:23 PM)Fre schreef:  Gewürztraminer 2016
In de wijnhandel bij t afrekenen zag ik nog een flesje Gewürztraminer. Hoe lang was dat geleden dat ik dit nog dronk? Van Trimbach dan nog. Allé, die nemen we nog snel mee.
Bij een curry schotel gaat deze fles open. Bij aanvang vind ik er niet veel aan. Redelijk vlakke wijn. Maar de wijn komt wel net uit de frigo. Een uurtje later blijft de neus nog steeds redelijk discreet. Niets van dat aromatische waar de druif zo bekend voor staat. Wel die typische lychee. Man, das lang geleden. Er zit ook iets kruidig in. Geen oriëntaalse of Provençaalse. Eerder iets vanuit een apotheek of zo.
De mond is een stuk aromatischer. Lychee opnieuw. Peer, amandel doorspekt met mooie zuurtjes en in de afdronk een frisse toets v zwarte peper. Dit had ik totaal niet verwacht. Heerlijk goedje. Echt genieten.
Inderdaad gek hoe dat soms gaat. Hier ook in geen eeuwen meer een Gewürztraminer gedronken en we hebben daar vroeger echt dozen van verzet. En dan is het plots gedaan en vergeet je het als het ware. Maar je wekt nu mijn nieuwsgierigheid. Misschien binnenkort terug eens eentje proberen, wie weet...


RE: Domaine Trimbach - vinejo - 24-07-2022 12:11 AM

(24-07-2022 12:05 AM)wvd schreef:  
(23-07-2022 08:23 PM)Fre schreef:  Gewürztraminer 2016
In de wijnhandel bij t afrekenen zag ik nog een flesje Gewürztraminer. Hoe lang was dat geleden dat ik dit nog dronk? Van Trimbach dan nog. Allé, die nemen we nog snel mee.
Bij een curry schotel gaat deze fles open. Bij aanvang vind ik er niet veel aan. Redelijk vlakke wijn. Maar de wijn komt wel net uit de frigo. Een uurtje later blijft de neus nog steeds redelijk discreet. Niets van dat aromatische waar de druif zo bekend voor staat. Wel die typische lychee. Man, das lang geleden. Er zit ook iets kruidig in. Geen oriëntaalse of Provençaalse. Eerder iets vanuit een apotheek of zo.
De mond is een stuk aromatischer. Lychee opnieuw. Peer, amandel doorspekt met mooie zuurtjes en in de afdronk een frisse toets v zwarte peper. Dit had ik totaal niet verwacht. Heerlijk goedje. Echt genieten.
Inderdaad gek hoe dat soms gaat. Hier ook in geen eeuwen meer een Gewürztraminer gedronken en we hebben daar vroeger echt dozen van verzet. En dan is het plots gedaan en vergeet je het als het ware. Maar je wekt nu mijn nieuwsgierigheid. Misschien binnenkort terug eens eentje proberen, wie weet...

Mijn nieuwsgierigheid is ook gewekt.
Niet specifiek naar gewurtztraminer echter, wel naar Trimbach.
Morgen gaat de pinot blanc open!


RE: Domaine Trimbach - Jef - 25-07-2022 07:34 AM

Een paar jaar geleden een overschotje gekregen.
Clos Sainte Hune 1973.
In Taverne Alsacienne.
Prachtige wijn.