Welkom, gast!

Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En wat drinkt men nu eigenlijk zelf thuis bij die van Leuvin?
28-05-2024, 11:35 PM
Bericht: #399
RE: En wat drinkt men nu eigenlijk zelf thuis bij die van Leuvin?
(28-05-2024 11:23 PM)wvd schreef:  
(28-05-2024 07:25 PM)vinejo schreef:  
(28-05-2024 07:02 PM)wvd schreef:  
(28-05-2024 05:49 PM)vinejo schreef:  
(28-05-2024 03:03 PM)wvd schreef:  Toch weer enkele leuke wijntjes gedronken. Over de laatste drie, André Clouet, La Croix de Gay en de Barbaresco heb ik elders reeds gepost.
Maar laat ons beginnen bij het begin. Les Bosquets is de nieuwe "instapwijn" van Domaine des Bosquets. Niet onder Domaine-naam want grotendeels van aangekocht fruit. De bedoeling is hier om een echt sappige, fruitige, lekkere wijn te brengen die drinkklaar is zodra hij op de markt komt. En dat is m.i. prima gelukt. Het is echt geslaagd vind ik, romig en vol, rood fruit met tikje kruiden, duidelijk Rhône en zeer drinkbaar met soepele tannines. Mijn eega haat Côtes du Rhône in 't algemeen (te zwaar, te intens, teveel tannine en soms nog animaal ook...), maar deze ging er vlot in! Overschotje 's anderendaags, net niet genoeg dacht ik dus verder op ons elan: Charvin's CdR 2019 overgegoten in half flesje en rest in karaf..... En ja, ik werd veroordeeld tot die laatste, de Bosquets ging naar mevrouw want "nee dank je, geen Charvin..." Die was idd veel stugger, meer tannine, minder fruit en gewoon minder aangenaam. Nu ja, hier gaat iemand op reageren dat je die een jaar of tien moet geven, maar waarom zou ik dat doen als ik nu een veel lekkerder wijn aan dezelfde prijs kan drinken?

Chocolademelk is ook lekker natuurlijk.
Soms...
Vandaag tweede halfje Charvin open (na wat andere drupjes...) en ik vind hem beter, wat meer open, wellicht helpt het overgieten en dan even rustig zonder extra zuurstof, maar toch nog steeds wat veel tannine om te kwalificeren voor "jonge wijn te drinken op z'n fruit".

Charvin zou ik nooit kwalificeren als jonge wijn te drinken op zijn fruit.
In de Rhône is het heel makkelijk om zachte soepele drinkwijnen te maken. Charvin kiest daar niet voor.
Die soepele drinkwijnen zijn ok voor familiefeesten, maar voor een wijnfreak is dat toch een beetje FC de Kampioenen.

Tuurlijk, ik begrijp je punt, maar het mag voor mij af en toe ook gewoon simpel genieten zijn. Ik krijg al genoeg "moeilijke" wijnen in het glas. En simpel was doe Bosquets nu ook weer niet, je zou er zelf ook wel van houden denk ik.

Ja dat geloof ik wel. Maar na een glas of twee-drie ben ik dat dan wel moe. Terwijl die “moeilijker” wijnen dan pas interessant worden.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)

Berichten in deze discussie
Brezza Barolo Castellero 2010 - wvd - 13-10-2020, 12:45 PM
La Prevostura Lessona 2012 - wvd - 15-10-2020, 12:16 PM
Wie zegt dat Bourgogne te duur is? - wvd - 16-10-2020, 04:31 PM
Santa Maria La Nace Calmarossa 2016 - wvd - 19-10-2020, 02:17 PM
Château Marsyas B-Q? de Marsyas - wvd - 21-10-2020, 03:16 PM
De oogst van deze week - wvd - 05-11-2020, 06:51 PM
De oogst van vorige week: - wvd - 13-11-2020, 12:21 PM
RE: En wat drinkt men nu eigenlijk zelf thuis bij die van Leuvin? - vinejo - 28-05-2024 11:35 PM

Ga naar locatie: