Kunnen we het nog?
|
07-01-2018, 04:03 PM
![]() |
|||
|
|||
RE: Kunnen we het nog?
(07-01-2018 12:49 PM)Fre schreef: Een heerlijke vrijdagavond in leuk gezelschap. Geen nota's genomen. Gewoon de impressies die me zijn bijgebleven. Veel dank Fre voor het mooie en bijzonder accurate verslag! Inderdaad een avond zonder "gewone" wijnen, Vince trapte al meteen af met de kwintessens van wat een mooi geëvolueerde chardonnay kan zijn. Ook de Aloxe van Bize vond ik heel mooi en verfijnd, echt die typisch elegante floraliteit en frivoliteit van een Bourgogne op dronk. Het duo Chinons wou ik al lang eens uitproberen, we gaan er meestal van uit dat Alliet nog nét iets boven Baudry gaat maar het bleek toch niet zo duidelijk te zijn. Alliet vond ik heel speciaal in de neus, met een Bourgogne putje, fumé en kruidigheid. In de mond ook redelijk licht met een heel lichte onrijpheid. 2013 was dan ook wel een van de moeilijkste jaren van het laatste decennium in de Loire. De Baudry had meer fruit, leek korter bij aanvang, maar kon de dag erop makkelijk mee met (en zelfs over)(edit) Alliet. Een test om eens te herhalen in een beter jaar, momenteel geen duidelijke winnaar. (Als die er al moet zijn, t zijn gewoon de twee beste wijnbouwers van Chinon denk ik). Persoonlijk vond ik de Volnay van Lafarge getuigen van een ongelooflijke finesse en precisie. Echt de Bourgognestijl waar ik van hou. De Lignier Michelot (nochtans ook mijn ding qua stijl) had precies nog wat jeugdigheid in zich, een beetje houtlagering die de rest wat maskeerde. Toch was het mondgevoel ook hier top. De Comte Armand viel dan toch wat tegen, met inderdaad een wat vermoeide neus en wel nog genoeg maar geen verdreven stoffage in de mond. Chicotot? Tja, t was "maar" de Villages maar in een topjaar zijn die premier cru waard (we dachten aan de Vaucrains). En de laatste, de Corton Bressandes van Tollot Beaut,die situeerde ik evenzeer in de Nuits, man, wat een evenwicht en klasse. Blijkbaar kost die ondertussen ook 75 euro, we zijn blij dat we dat toch af en toe nog eens mogen drinken. ![]() ![]() Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
|
Berichten in deze discussie |
Kunnen we het nog? - Olivier - 16-12-2017, 04:23 PM
RE: Kunnen we het nog? - troisetoiles - 16-12-2017, 05:54 PM
RE: Kunnen we het nog? - vinejo - 16-12-2017, 07:08 PM
RE: Kunnen we het nog? - Olivier - 16-12-2017, 09:46 PM
RE: Kunnen we het nog? - Fre - 17-12-2017, 07:44 PM
RE: Kunnen we het nog? - Fre - 07-01-2018, 12:49 PM
RE: Kunnen we het nog? - vinejo - 07-01-2018 04:03 PM
RE: Kunnen we het nog? - Olivier - 08-01-2018, 12:23 PM
RE: Kunnen we het nog? - troisetoiles - 08-01-2018, 09:20 PM