Nieuws, artikels.
|
13-05-2019, 02:07 PM
![]() |
|||
|
|||
RE: Nieuws, artikels.
(13-05-2019 12:53 PM)Vinogan(s) schreef:(13-05-2019 09:59 AM)wvd schreef:(13-05-2019 06:19 AM)vinejo schreef: (die de handpop zijn van...de meest vermogende krachten van het land.) Ik had inderdaad even verward met de belasting op meerwaarde die in de VS wel bestaat en hier een even groot taboe is als een vermogenskadaster. Verder lees ik op Rubestax.com het volgende: Via de jaarlijkse Amerikaanse belastingaangifte moet het wereldwijde inkomen (uit arbeid dan wel uit vermogen) worden aangegeven. In Amerika moet het arbeidsinkomen dan wel inkomsten als zelfstandige ofwel pensioeninkomsten worden aangegeven. Daarnaast moet ook het inkomen uit vermogen worden aangegeven, dat wil zeggen de daadwerkelijk ontvangen rente, bij aandelen de ontvangen dividenden. Indien bezittingen verkocht worden, valt in principe de behaalde winst (ie is het verschil tussen de verkoopprijs en de koopprijs) in de Amerikaanse belastingheffing. Daarentegen mogen geleden verlies bij verkoop ook verrekend worden. En ik haalde Amerika niet aan als “goed bezig op fiscaal vlak” maar als voorbeeld dat zélfs in het enorm belastingvrezende Amerika deze onderwerpen minder taboe zijn dan in Belgie. Bedankt trouwens voor de pdf met het wetsvoorstel van Groen, zeer interessant, haal je dat van een overheidswebsite? Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
|