Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Liber Pater, Graves van 3000 €/fles
14-07-2020, 05:32 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-07-2020 om 05:34 PM door Vinoco.)
Bericht: #42
RE: Liber Pater, Graves van 3000 €/fles
(14-07-2020 05:13 PM)wvd schreef:  Ooit eens geteld hoeveel nota's RP jaarlijks publiceerde. Toen deed hij nog alles alleen en hij schreef toen dat hij veel meer wijnen proefde, maar enkel de relevante publiceerde. Ik kwam toen aan een gemiddelde van 100 per dag, ALLE dagen van het jaar.
Het meeste wat ik op één dag proefde was op de Grands Jours 2016 met 145 wijnen op de dag van de Côte de Nuits. Ik was daar niet echt goed van en moest dan 's avonds nog naar de Paulée de Marsannay, wat altijd op die dag is. Enfin, 2 Dafalgans een een power nap later was ik er weer, maar Laurent merkte wel op dat ik niet mijn gebruikelijke zelf was... In 2018 dan besloten het veel kalmer aan te pakken en enkel de referentiedomeinen te proven, die welke ik niet kende en uiteraard de vriendjes. Dat ging heel goed, maar thuisgekomen bleek ik er toch 150 geproefd te hebben, zonder die van de Paulée wel te verstaan! Conclusie, it's all in your mind...Cool

Het hangt erg van het individu af.
Ik heb er totaal geen moeite mee om 100 tot 150 wijnen per dag te proeven en daar een voor mij goed waardeoordeel aan te hangen. En dat hou ik dan ook zonder problemen een dag of 4 vol. Daarna merk ik dat ik het moe ben. Het is niet eens mijn pallet die vermoeid is. Dus tijdens onze Bordeaux primeur week proeven een 3-tal personen waaronder ik zo'n 500 wijnen en de 5 andere personen in onze groep een aantal dat tussen de 200 en 350 ligt.
Net zoals op onze wijnavonden. Meestal gaan er zo'n 30 flessen open wat vrij veel is maar dat kost me geen moeite. Zo zijn er ook een paar personen die zeggen dat ze er 10 tot 12 kunnen proeven en het boek dan dicht gaat. Een en ander ook afhankelijk van hoe uitgebreid je je proefnotities maakt en hoeveel je doorslikt.....sommigen hebben altijd hun kloten vol aan het einde van een avond en ik kan me niet herinneren in de afgelopen 20 jaar ooit aangeschoten te zijn geweest laat staan dronken.....

Iedere Steak onder 500 gram is Carpaccio
Handelaar in High-end wijnen

Berichten in deze discussie
RE: Liber Pater, Graves van 3000 €/fles - Vinoco - 14-07-2020 05:32 PM

Ga naar locatie: