Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Liber Pater, Graves van 3000 €/fles
16-07-2020, 01:23 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-07-2020 om 01:23 PM door TheWineVet.)
Bericht: #59
RE: Liber Pater, Graves van 3000 €/fles
(16-07-2020 01:13 PM)Rik Martens schreef:  "Kijk ernaar zoals je naar Familie of Thuis kijkt", daarmee bedoelde ik eigenlijk: "niet"... Maar het is maar een mening.

TheWineVet, je hangt drie dingen aan elkaar, die m.i. niet samen horen en die in combinatie de directe koers richting ijsberg vormen.

Je moet blijven werken. Zolang je kan, inderdaad, zodat je op een behoorlijke manier de dag doorkomt.
Je moet blijven investeren. Inderdaad, in de mate dat je kan blijven werken.
Je moet blijven groeien. Dat is nu m.i. het kompas richting ijsberg. De kapitalistische grootheidswaanzin begint desastreuze proporties aan te nemen, dat zie je op alle gebieden.

Belastingen zijn inderdaad een andere discussie. De helft afgeven heeft zin, als je er proportioneel genoeg voor zou terugkrijgen.
Ik zeg niet dat groeien een must is, allesbehalve, maar investeren heeft dat vaak wel tot gevolg. Je kan inderdaad ook gelukkig zijn met wat je overhoudt na belasting, maar als je zo’n groot percentage moet afgeven, daar zou zelfs de meest linkse sociaal ingestelde persoon het moeilijk mee hebben, als die dat doel om voor 1/3 tot 1/2 van de tijd voor een ander te werken niet op voorhand had vastgesteld. Nu, ik zei het reeds, dat is voer voor een andere discussie. Ook al heb ik heel waarschijnlijk alles niet bij het rechte eind, maar daarvoor zal er wel een ander forum zijnWink

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)

Berichten in deze discussie
RE: Liber Pater, Graves van 3000 €/fles - TheWineVet - 16-07-2020 01:23 PM

Ga naar locatie: