Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klein zuipfestijn
27-01-2012, 12:00 AM
Bericht: #1
Klein zuipfestijn
Marsannay Blanc 09 Guyot
Allebei de gasten dachten aan sauvignon - begrijpelijk want heel fijn en mineraal in de neus, hoge zuren in de mond- een chardonnay op finesse die tijd nodig heeft

Eva Frick Seligmacher 2009
Fruit en natte stenen in de neus, zeer complex aroma. Boeiend en lang, verfrissend en smaakvol, evenwicht ten top. Klasse. Jammer genoeg mijn enige flesje...

Denis Bachelet Cotes de Nuits 2009
Direct na openen mooi fruitig en peperachtig aroma maar vooral puur en nobel in de mond. Een paar uur later namen de zuren wat de bovenhand en kreeg de wijn ook wat vegetale aroma s
Had wel wat van een cabernet franc.
Geen makkelijke wijn, maar 100% spek naar mijn bek.

Chave St Joseph 2005
Aroma dat sommigen wat deed denken aan rechteroever, zwart fruit en kruidigheid, in de mond zeer mooi, gedoseerde kracht.

Trevallon VDP de Bouches du Rhone 2007
Krachtig aroma, zeer brede wijn met veel sap en smaak.
Prijsbeestje for the long term dat nu al heerlijk is (hoewel na vijf uur karaf de zuren en tannine begonnen op te spelen)

Régis Forey Nuits St Georges Perrières 2009
Toparoma, topsmaak, topevenwicht, topafdronk, kortom: topBourgogne.

cheers

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
27-01-2012, 12:32 AM
Bericht: #2
RE: Klein zuipfestijn
man man man ,stevig maar jong!:-)

beide gasten?

Wine is sunlight , held together by water !
27-01-2012, 12:41 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-01-2012 om 12:43 AM door doc.)
Bericht: #3
RE: Klein zuipfestijn
Ik krijg stillekes de indruk dat die witte Bourgognes 2009 vooral in hun "lagere" appellaties echt mooie frisheid en zuren hebben. Kan iemand daarin volgen of is dit toevallig.

Frick nog nooit gedronken, daarvoor alleen al was ik er graag bij geweest.

Chave St Joseph van eigen wijngaarden dacht ik itt Offerus (selection) ? Nog geen slechte wijn gedronken van Chave. Mon Coeur qua P/Q...

Nogmaals bevestiging dat Trévallon ruime bedenktijd nodig heeft ?

Forey noteer ik voor volgend reisje !

Leuke impressies Jo!!

Buvez du vin et vivez joyeux !
27-01-2012, 11:43 AM
Bericht: #4
RE: Klein zuipfestijn
(27-01-2012 12:41 AM)dr_magooo schreef:  Chave St Joseph van eigen wijngaarden dacht ik itt Offerus (selection) ? Nog geen slechte wijn gedronken van Chave. Mon Coeur qua P/Q...

Recent nog Mon Coeur 2007 gedronken; idd zeer zeer lekkere wijn voor zijn prijs!

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
27-01-2012, 11:47 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-01-2012 om 11:52 AM door Mt.)
Bericht: #5
RE: Klein zuipfestijn
Plezant en leerrijk en lekker! Merci Vinejo!

Nog afgesloten met een uitstekende en jonge Chianti riserva Rancia '07 (?) (van wie was dit?). De toppers waren voor mij de Perrières (heel schoon en puur) en de Trevallon (hedonistisch) en Seligmacher (mooie naam) die een perfect evenwicht tussen molligheid en fraîcheur vertoonde. Chave was (na het 2e glas Wink) ook bijzonder geslaagd. Dacht dat noordelijke Rhône wat gereserveerder of koeler was, maar deze had uitgesproken rijpe toetsen. De zuren in de Marsannay waren er voor mij wat over. EN we vergeten nog de knappe vin de pays van Des Tours '06. En de bijzonder lekkere lasagna van Vee!

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
28-01-2012, 09:49 AM
Bericht: #6
RE: Klein zuipfestijn
(27-01-2012 12:41 AM)dr_magooo schreef:  Ik krijg stillekes de indruk dat die witte Bourgognes 2009 vooral in hun "lagere" appellaties echt mooie frisheid en zuren hebben. Kan iemand daarin volgen of is dit toevallig.
Forey noteer ik voor volgend reisje !

Mijn twee gasten dachten nochtans blind aan... Rayas ! Cool

Marsannay de dag erop: zéér mooie, frisse chardonnay, zuren getemperd.

De Rancia was van Felsina - kwam heel mooi open na half uurtje in het glas.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
28-01-2012, 11:12 AM
Bericht: #7
RE: Klein zuipfestijn
(28-01-2012 09:49 AM)vinejo schreef:  Mijn twee gasten dachten nochtans blind aan... Rayas ! Cool

Beetje de huiswijn van bij u, iedereen weet dat ondertussen Big Grin

Buvez du vin et vivez joyeux !


Ga naar locatie: