Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Pavelot JMarc & Hugues
20-04-2012, 06:28 PM
Bericht: #1
Domaine Pavelot JMarc & Hugues
Savigny les Beaune 1er cru Les Narbantons 2007

Eergisteren geopend en toen redelijk ontgoocheld wegens te domeinante houtlagering. Mooie neus wel, maar het leek wel een Languedoc of zo Confused
De wijn verbeterde in de karaf, maar op geen enkel moment had ik een echt Bourgognegevoel- verwachtte nochtans veel van dit domein.

Nu net herproefd (vacuvin) en véél véél beter! De houtinvloed is verdwenen, evenwichtig en mooi in zijn zuren, knap! 89/100

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
21-04-2012, 08:51 AM
Bericht: #2
RE: Domaine Pavelot JMarc & Hugues
tja, ik zie me toch moeilijk een fles 2 dagen op voorhand opendoen ... lijkt me wat ingewikkeld.

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
24-04-2012, 06:14 PM
Bericht: #3
RE: Domaine Pavelot JMarc & Hugues
(21-04-2012 08:51 AM)koen schreef:  tja, ik zie me toch moeilijk een fles 2 dagen op voorhand opendoen ... lijkt me wat ingewikkeld.

Dus jij drinkt elke fles de avond zelf leeg...? Goe bezig! cheers

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
25-04-2012, 09:54 AM
Bericht: #4
RE: Domaine Pavelot JMarc & Hugues
't Zal niet veel schelen Big Grin ... maar 't vrouwtje doet tegenwoordig ook goed mee. Vandaar dat we een paar alcoholvrije dagen per week hebben ingelast.

I know en heb het ook al regelmatig geschreven veel wijnen jong en oud (en er is soms moeilijk een lijn in te trekken) zijn de tweede dag stukken beter. Gisteren nog met een overschotje Brunello van 2003, het best op dag 3.
Ik bedoel gewoon ... als ik een wijntje voor bij 't eten moet kiezen dan is 't toch niet evident om een fles een dag op voorhand open te trekken ... want de evolutie volgen kan plezant zijn at the end wil ik wel zoveel mogelijk op zijn best drinken Cool

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....


Ga naar locatie: