Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bis aan de dis in Bissegem
23-02-2015, 10:14 AM
Bericht: #1
Bis aan de dis in Bissegem
Niet voor de eerste keer zaten we met volle goesting en behoorlijk hoge verwachtingen aan de dis in Bissegem.
En alweer werden deze volledig ingevuld...

Champagne Laherte Freres
De huisChampagne van Noma, blanc de blancs. Brute (sic) schoonheid. 91

Ruinart Blanc de Blancs.
Veel breder, complexer, niet goedkoop maar wel een wijn die Champagne overstijgt.
93

Chateau Fonreaud Le Cygne 2010
Ik dacht hierbij aan een witte Pessac, wat meteen iets zegt over de kwaliteit van deze verrassende Bordeaux blanc uit Listrac. 90

De Villaine Cote Chalonnaise les Clous 2009
Niet de pure elegantie van pakweg een Puligny, maar voor mij wel van Meursault- niveau. 90-91

Trimbach Riesling Cuvee Emile 2004
Na de obligate petroltoets is de wijn heel open, rijpe appel, fris. Voorzl in de mond wordt het verschil gemaakt. Breed, evenwichtig, zuiver, fijn. 92-93

Les grandes Murailles St Emilion GCC
Een voor mij ietwat onbekend huis, maar de wijn mag er zeker zijn. Cassis, zoethout, gerookte toets, peper, deed me eerder aan een linkeroever denken. 91

Chevillon Nuits St Georges VV 2011
Frambozen à gogo, zacht, fluwelig, puur, heerlijk. 91

Malartic Lagraviere , Pessac 2004
Boter en boontjes, smelt in de mond als een chocolaatje, grafiet in de afdronk. 92

Chateau Musar 1999
De vreemde eend in de bijt. In het begin precies foutief, iets muffig, chemisch. Later rozijnebrood, rozen, potpouri, champignons, herfst. Ook in de mond die herfstige toets, met hoge zuurtjes en toch een zoetigheid. Zit op of net over zijn "plateau de maturité" 89

Guigal Cote Rotie Brune et Blonde 200?
Viooltjes, peper, mineraal, zeer mooi. 92-93

Chateau Clinet Pomerol 2011
Ceder, marsepein, zwarte bes. Zuiver en zacht in de mond, geen grote diepgang echter, de lichte stijl van 2011. 92

Chateau Rieussec 2007
Kaneel, rijstpap, honing. In de mond enorm veel materie maar o zo mooi geschakeerd. Top. 96+

Danke, Tienne!

Maar veel dank aan C ook voor de schitterende gerechten die ons bij deze wijnen werden geserveerd, zij waren op zijn minst van hetzelfde hoge niveau.

Een zaterdagnamiddag die ons de nodige vitamientjes gaf om de week erop weer post te vatten in deze dolgedraaide wereld vol halvegaren en hebzuchtige hufters.
Hey, we kunnen er weer tegen! Smile

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
23-02-2015, 10:10 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-02-2015 om 10:17 PM door Tienne.)
Bericht: #2
RE: Bis aan de dis in Bissegem
(23-02-2015 10:14 AM)vinejo schreef:  Niet voor de eerste keer zaten we met volle goesting en behoorlijk hoge verwachtingen aan de dis in Bissegem.
En alweer werden deze volledig ingevuld...

Champagne Laherte Freres
De huisChampagne van Noma, blanc de blancs. Brute (sic) schoonheid. 91

Ruinart Blanc de Blancs.
Veel breder, complexer, niet goedkoop maar wel een wijn die Champagne overstijgt.
93

Chateau Fonreaud Le Cygne 2010
Ik dacht hierbij aan een witte Pessac, wat meteen iets zegt over de kwaliteit van deze verrassende Bordeaux blanc uit Listrac. 90
60% Sauvignon blanc, aangevuld met Sémillon en Muscadelle. Duidelijk gebruik van nieuw hout.

De Villaine Cote Chalonnaise les Clous 2009
Niet de pure elegantie van pakweg een Puligny, maar voor mij wel van Meursault- niveau. 90-91

Trimbach Riesling Cuvee Emile 2004
Na de obligate petroltoets is de wijn heel open, rijpe appel, fris. Voorzl in de mond wordt het verschil gemaakt. Breed, evenwichtig, zuiver, fijn. 92-93

Les grandes Murailles St Emilion GCC
2007
Een voor mij ietwat onbekend huis, maar de wijn mag er zeker zijn. Cassis, zoethout, gerookte toets, peper, deed me eerder aan een linkeroever denken. 91
Bordeaux rechteroever 2007 kan zeer verrassend uit de hoek komen.

Chevillon Nuits St Georges VV 201
2
Frambozen à gogo, zacht, fluwelig, puur, heerlijk. 91

Malartic Lagraviere , Pessac 2004
Boter en boontjes, smelt in de mond als een chocolaatje, grafiet in de afdronk. 92

Chateau Musar 1999
De vreemde eend in de bijt. In het begin precies foutief, iets muffig, chemisch. Later rozijnebrood, rozen, potpouri, champignons, herfst. Ook in de mond die herfstige toets, met hoge zuurtjes en toch een zoetigheid. Zit op of net over zijn "plateau de maturité" 89

Guigal Cote Rotie Brune et Blonde 200
9
Viooltjes, peper, mineraal, zeer mooi. 92-93

Chateau Clinet Pomerol 2011
Ceder, marsepein, zwarte bes. Zuiver en zacht in de mond, geen grote diepgang echter, de lichte stijl van 2011. 92

Chateau Rieussec 2007
Kaneel, rijstpap, honing. In de mond enorm veel materie maar o zo mooi geschakeerd. Top. 96+

Danke, Tienne!

Maar veel dank aan C ook voor de schitterende gerechten die ons bij deze wijnen werden geserveerd, zij waren op zijn minst van hetzelfde hoge niveau.

Een zaterdagnamiddag die ons de nodige vitamientjes gaf om de week erop weer post te vatten in deze dolgedraaide wereld vol halvegaren en hebzuchtige hufters.
Hey, we kunnen er weer tegen! Smile

Bedankt voor het redactiewerk Vinejo!

BTW, C&V hebben al een indukwekkend cv!
23-02-2015, 11:29 PM
Bericht: #3
RE: Bis aan de dis in Bissegem
(23-02-2015 10:10 PM)Tienne schreef:  BTW, C&V hebben al een indukwekkend cv!

thumbsup

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
24-02-2015, 01:33 PM
Bericht: #4
RE: Bis aan de dis in Bissegem
Die Malartic Lagravière was rood, veronderstel ik? Toen ik 'boter' las, dacht ik meteen aan de witte...
24-02-2015, 05:02 PM
Bericht: #5
RE: Bis aan de dis in Bissegem
(24-02-2015 01:33 PM)Jean schreef:  Die Malartic Lagravière was rood, veronderstel ik? Toen ik 'boter' las, dacht ik meteen aan de witte...

Ja, was de rode.


Ga naar locatie: