Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Maubernard Bandol
03-12-2016, 10:51 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-12-2016 om 10:53 PM door don quichotte.)
Bericht: #1
Domaine Maubernard Bandol
Domaine Maubernard Bandol 2013.
In de neus rokerig; potloodslijpsel; tabak, ook kruidigheid.
In de mond rood fruit waarin zich de aanval van de tannines reeds laat voelen. Deze overspoelen volledig het fruit.
In de afdronk tannines en nog eens tannines ; geen groene maar zo'n hoge doses dat je de mond met water wil spoelen.

Een wijn die je zeker nu nog niet (mag) moet drinken
Alles behalve evenwichtig nu maar ik geloof wel dat binnen 5.....10 jaar deze wijn zijn kleed zal afwerpen.

Prijskaartje: 7.50€ Wink

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
04-12-2016, 12:57 AM
Bericht: #2
RE: Domaine Maubernard Bandol
(03-12-2016 10:51 PM)don quichotte schreef:  Domaine Maubernard Bandol 2013.
In de neus rokerig; potloodslijpsel; tabak, ook kruidigheid.
In de mond rood fruit waarin zich de aanval van de tannines reeds laat voelen. Deze overspoelen volledig het fruit.
In de afdronk tannines en nog eens tannines ; geen groene maar zo'n hoge doses dat je de mond met water wil spoelen.

Een wijn die je zeker nu nog niet (mag) moet drinken
Alles behalve evenwichtig nu maar ik geloof wel dat binnen 5.....10 jaar deze wijn zijn kleed zal afwerpen.

Prijskaartje: 7.50€ Wink

Inderdaad, die tannines zijn echt opvallend, komt wel goed met de tijd...
Prijs in Carrefour was 10-11 euro dacht ik, alweer afprijzingen in t Leuvense.. ?

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
04-12-2016, 11:47 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-12-2016 om 11:53 AM door don quichotte.)
Bericht: #3
RE: Domaine Maubernard Bandol
(04-12-2016 12:57 AM)vinejo schreef:  
(03-12-2016 10:51 PM)don quichotte schreef:  Domaine Maubernard Bandol 2013.
In de neus rokerig; potloodslijpsel; tabak, ook kruidigheid.
In de mond rood fruit waarin zich de aanval van de tannines reeds laat voelen. Deze overspoelen volledig het fruit.
In de afdronk tannines en nog eens tannines ; geen groene maar zo'n hoge doses dat je de mond met water wil spoelen.

Een wijn die je zeker nu nog niet (mag) moet drinken
Alles behalve evenwichtig nu maar ik geloof wel dat binnen 5.....10 jaar deze wijn zijn kleed zal afwerpen.

Prijskaartje: 7.50€ Wink

Inderdaad, die tannines zijn echt opvallend, komt wel goed met de tijd...
Prijs in Carrefour was 10-11 euro dacht ik, alweer afprijzingen in t Leuvense.. ?
Dit laatste klopt.
Deze wijn stond tijdens het festival van september aan de promotieprijs van 10.99€ ipv 14.59€ (-25%).
Voorbije week stonden er nog drie aan 7.50€.
Eén ervan is in het glas gekomen. De andere 2 krijgen een verplichte platte rust van minimum 5 jaar.
N.B.
Deze 2013 kost nu ex-domaine 12€ ( per 6 te nemen)

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
19-03-2017, 01:23 PM
Bericht: #4
RE: Domaine Maubernard Bandol
Hier de Alzipratu Fiumesccu 2014 voor de tweede dag open. Licht gekoeld komt hij weer erg Bourgondisch over. Verrassend lichte kleur. Mooi rood fruit en zeer fijne zoetr kruidigheid (kaneel, jeneverbes). Gebalde wijn met mooie afdronk. 89/100.


Ga naar locatie: