Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Proeverij les 3
15-09-2017, 11:31 AM
Bericht: #1
Proeverij les 3
Umbrië en Chablis:
Vanavond les 3 en we gaan richting Montefalco, Umbrië. O.w.v. onze toekomstige trip naar de Chablis, doen we ook deze streek even aan vanavond. Ik zou graag Patrick Piuze bezoeken, dus daar enkele flessen van gekocht om de stijl te 'testen'.

1. Piuze Chablis ?
2. Piuze Chablis 1cru 'Roncieres' 2015

3. Tabarrini Adarmando wit 2015
4. Tabarrini Montefalco rosso 2013
5. Tabarrini Sagrantino Colle alle Macchie 2007
6. Tabarrini sagrantino passito 2009

Benieuwd, maar heb er vertrouwen in.Andere jaargangen van Tabarrini's bovenstaande wijnen konden me in het verleden reeds bekoren.

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
17-09-2017, 08:27 PM
Bericht: #2
RE: Proeverij les 3
Umbrië en Chablis:

1. Piuze Chablis 'la grande vallée' 2015
Wat een Chablis. 1cru niveau voor veel andere wijnbouwers. Kost dan ook al 24€. Tegenover de Roncieres maar een klein verschil. De roncieres had een langere afdronk, bleef meer op de tong kleven.
2. Piuze Chablis 1cru 'Roncieres' 2015
Completer dus dan de 1ste. Is een lieu-dit binnen Vaillons. De citroenen ontbraken dus niet.

Mooie stijl Chablis dus van Piuze.

3. Tabarrini Adarmando wit 2015
Deed me denken aan een 100%, houtgerijpte roussanne, maar is dus een 100%, op inox gerijpte trebbiano spoletino. Massa's geconfijte citroenen in de neus, met wat hars en bijenwas. Mooie, maar enorm geconcentreerde wijn. PQ top, maar speciaal.
4. Tabarrini Montefalco rosso 2013
Vooral sangiovese, aangevuld met ca 15% sagrantino. Een chianti dus met veel zwart fruit, maar ook elegant. Stevige tannines door de sagrantino, maar niet overheersend.
5. Tabarrini Sagrantino Colle alle Macchie 2007
100% sagrantino, massa's tannines, zwarte kers en bramen. Mooie wijn, maar oh zo veel tannines.
6. Tabarrini sagrantino passito 2009
Beter versmolten tannines, neus van espresso, chocolade, zwart fruit. Knap! Lang. Duur! 25€ voor een halfke...

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)


Ga naar locatie: