Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wijnkelder beheer
07-10-2010, 10:44 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-10-2010 om 10:44 AM door koen.)
Bericht: #1
Wijnkelder beheer
Ben op zoek achter nuttige tips en ervaringen:
1. Hoe houden julllie je de inhoud van de wijnkelder bij?
2. Hoe is de fysieke indeling van de wijnkelder georganiseerd?

Koen
07-10-2010, 11:27 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-10-2010 om 11:33 AM door Dave.)
Bericht: #2
RE: Wijnkelder beheer
Hey Koen,

Persoonlijk hou ik een excel-sheet bij, met filters op zodat ik snel kan selecteren en zien wat ik liggen hebben uit welke streek, welke jaargang, wanneer op dronk, etc.... Ik kan je mijn file wel mailen ter inspiratie.

Wat de kelder betreft: ik ben begonnen met de goede bedoeling om alles mooi per regio te klasseren, maar dat loopt onherroepelijk in de soep; je drinkt en je koopt bij; de plaats voor een bepaalde regio geraakt vol, terwijl er in een ander rek teveel plaats is, maar als je dat wil reorganiseren moet je weer een hoop flessen verhuizen; wat toch niet ideaal is voor de bewaring. Bij mij is het eerlijk gezegd een beetje een chaos; maar ik weet zelf wel al mijn flessen terug te vinden. Als je alles mooi per regio wil klasseren zou ik de helft meer plaats voorzien dat dat je flessen hebt, anders lukt het niet en zit alles knalvol en kris-kras door elkaar (zie foto van mijn kelder in bijlage). Ik heb nu wel een hoop rekjes bij gekocht en ga de boel binnenkort (hopelijk definitief) reorganiseren.
Slaag er blijkbaar niet in om een bijlage toe te voegen, dus geen foto van de kelder !
07-10-2010, 01:06 PM
Bericht: #3
RE: Wijnkelder beheer
(07-10-2010 10:44 AM)koen schreef:  Ben op zoek achter nuttige tips en ervaringen:
1. Hoe houden julllie je de inhoud van de wijnkelder bij?
2. Hoe is de fysieke indeling van de wijnkelder georganiseerd?

Koen

Bij mij als volgt.( toch geen voorbeeld aan nemen)
Citaat:1. Hoe houden julllie je de inhoud van de wijnkelder bij?
Op twee excel sheets .
Een eerste sheet dat de wijnvoorraad geeft van de flessen die in een aantal gemetste nissen liggen.
Een tweede sheet die de wijnvoorraad geeft van de flessen in kisten en dozen
De nissen hebben allemaal een nummer en de kisten en dozen krijgen ook een nummer
De Excel sheet van de nissen heeft een aantal kolommen met als omschrijvingen
Nr, naam wijn, jaartal, herkomst,datum gekocht,waar gekocht,initieel aantal, aantal weggenomen
De Excel sheet van de kisten en dozen heeft de omschrijvingen:
Nr, naam wijn, jaartal, herkomst,datum gekocht,waar gekocht, aantal , datum leeg gemaakt ( in nissen gestapeld).
Daarnaast heb ik nog een derde lijstje (Word Document) van de gedronken wijnen
In het begin was die methode relatief overzichtelijk maar vroeg veel administratie; toen had ik van Excel en Word nog nooit iets gehoord. Maar nu mag je niet teveel wijn hebben gedronken wil je je weg er nog in vinden.(na een aantal jaren een ramp ; een warboel)

Citaat:2. Hoe is de fysieke indeling van de wijnkelder georganiseerd?
De gemetste nissen kunnen respectievelijk, 30, 21 of 25 flessen bevatten ( type Bordeaux) opgestapeld volgens 3 lagen en of 5 lagen. Er zijn nu nissen met meer dan 10 verschillende wijnen met alle nadelen als gevolg.( meestal moet je een fles hebben uit de onderste laag)
Bordeaux, Bourgognes, Italiaanse; Elzas, Rhone, Chileense, Argentijnse ………. worden in aparte nissen gelegd maar door elkaar ) bv Margaux vind je bv tussen Moulis.
De witte wijnen zijn ook van de rode gescheiden in aparte nissen.
Champagnes bewaar ik in de kartonnen dozen.

Bovenstaande aanpak vraagt ook heel wat discipline. De flessen uit de kelder halen is vlugger gedaan dan die Excel sheets bij te vullen. Na zoveel jaren kloppen die lijsten niet meer volledig. Je lijst zegt dan bv dat er nog een laatste fles Château Pavie van 1990 in je kelder ligt en vind je die dan niet. (met alle gevolgen van dien) banghead Huh

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
07-10-2010, 01:19 PM
Bericht: #4
RE: Wijnkelder beheer
(07-10-2010 10:44 AM)koen schreef:  Ben op zoek achter nuttige tips en ervaringen:
1. Hoe houden julllie je de inhoud van de wijnkelder bij?
2. Hoe is de fysieke indeling van de wijnkelder georganiseerd?

Koen
1. CellarTracker : http://www.cellartracker.com/. Is in het begin wat veel werk om alles in te geven maar het loont. Steeds een mooi overzicht en leuk om te vergelijken mat anderen.

2. Ik heb een aantal rekken en een aantal leggers. Op de leggers ligt vooral Bordeaux (rood op de ene, Sauternes op de andere) los of in kisten. In mijn rekken ligt mijn Rhone en Languedoc wat door elkaar op 2 ervan en de witte wijnen op de 3e.

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
07-10-2010, 01:31 PM
Bericht: #5
RE: Wijnkelder beheer
@Don

Bij mij is het al een warboel met 200 flessen, dus ik kan me voorstellen dat het bij jou helemaal niet simpel is (ik koop meestal per fles, jij per kist als ik het goed begrijp ;-))).

Wat het bijhouden van excel-files betreft; is meestal mijn eerste "jobke" als ik 's maandags op 't werk aankom (de meeste wijn drink ik toch in 't weekend), is nog een aangename manier om de werkweek te beginnen ;-)))).
07-10-2010, 02:12 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-10-2010 om 02:13 PM door nco.)
Bericht: #6
RE: Wijnkelder beheer
Ik gebruik ook Cellar Tracker, zeer handig en makkelijk wat mij betreft. Recent pas ontdekt hoe je makkelijk Word rapporten (xls wist ik al) kan trekken met alle info zeer overzichtelijk gerangschikt.

Ik sla alles op in mijn frigo (vakken per regio en/of land). Maar ook hier hetzelfde probleem als Dave: sommige vakken liggen vol en de nieuwe flessen belanden dan ook in een ander vak...

Ander probleem: de frigo zit vol, d'er staan nu al dozen naast... Ik zal dan maar wat meer moeten drinken Wink
07-10-2010, 02:29 PM
Bericht: #7
RE: Wijnkelder beheer
(07-10-2010 01:31 PM)Dave schreef:  @Don

Bij mij is het al een warboel met 200 flessen, dus ik kan me voorstellen dat het bij jou helemaal niet simpel is (ik koop meestal per fles, jij per kist als ik het goed begrijp ;-))).

Ik heb een aantal volledige kisten, een aantal met 2 X 6 ( 2 soorten ) en een aantal 3 X 4 ( 4 soorten ).
Mijn onbeheerste aankopen tijdens de voorbije zotte koopjes periodes in de Carrefour hebben het probleem van beheer alleen maar verergerd.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
07-10-2010, 02:34 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-10-2010 om 02:43 PM door koen.)
Bericht: #8
RE: Wijnkelder beheer
Tot nu toe hou ik alles in het koppeke bij (de enige lijst die ik heb is die van de enkele 70er en 80ers die nog overblijven Sad) maar een mooi overzicht zou plezant zijn. De initiële investering moet ik er dan maar bijnemen.

Iemand een systeem waarbij op een gemakkelijke manier de "nu te drinken" wijnen geselecteerd worden? En maken jullie een verschil met de dagelijkse drinkwijntjes en de bewaarflessen? Ik weet van mijn eigen dat ik niet de meest punctuele ben op het bijhouden van zo'n excel-sheet dus misschien alleen maar het betere gamma ... maar ja wat is dan het betere gamma Smile

En inderdaad de fysieke indeling .... heb al vaak zitten te sjouwen en verleggen. Heb sinds 5 jaar een goeie kelder, (aankoop huis van 1892) en heb toen van die metalen Ikea-rekken aan -50% gekocht. Mijn rekken zitten zo goed als vol (400flessen) en de kartonnetjes stapelen zich op (200 flessen, mijn Chianti raid in Luxemburg en mijn CORA uitstapje zijn hier niet vreemd aan). Houten kisten blijven apart staan en hebben ook last van de stapelziekte, champagne blijft in dozen staan (gelukkig kan ik die kwijt in een andere kelder).
Mijn oude wijnfrigo staat op non-actief en wens dat zo te houden, dus hoog tijd dat ik aan uitbreiding denk (maar na drie jaar verbouwingen is de goesting aaarggl), Bert zijn systeem met Ytong en betontriplex of OSB lijkt mij handig en vrij flexibel http://www.vinejo.freebb.be/thread-49.ht...wijnkelder

Vandaar deze topic: bezint eer gij begint
07-10-2010, 02:40 PM
Bericht: #9
RE: Wijnkelder beheer
Ik koop tegenwoordig nog maar maximaal 3 flessen van dezelfde wijn (tenzij de kans echt té mooi is ;-)))); Mijn budget is enigszins beperkt en ik hou van afwisseling, dus voor mij werkt dat wel.

Nadeel is dat je dan weleens vloekt als die 3e fles op is, so be it....
07-10-2010, 03:25 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-10-2010 om 03:26 PM door nco.)
Bericht: #10
RE: Wijnkelder beheer
Ik koop ook zelden 6 flessen van het zelfde, meestal 3 of 4 (hou ook wel van variatie). Heb wel afgeleerd om maar 1 fles van iets te kopen (tenzij het een proeffles is), veel te frusterend als het een zeer goede fles blijkt te zijn...

Drinking windows (je eigen of die van de "community") kan je trouwens ook monitoren op Cellartracker...
08-10-2010, 04:22 PM
Bericht: #11
RE: Wijnkelder beheer
tik in google wine cellar software en je zult hier vele applicaties voor vinden

kijk even via afbeeldingen om interessante zaken te bekijken
08-10-2010, 04:28 PM
Bericht: #12
RE: Wijnkelder beheer
jawel, maar daar ontbreekt één belangrijke component. De ervaring van onafhankelijke wijnliefhebbers ===== het forum dus
08-10-2010, 04:34 PM
Bericht: #13
RE: Wijnkelder beheer
cellartracker is toch echt schitterend, het vergt enige discipline om alles up to date te houden maar als ik nu flesje wil uitkiezen kijk ik gewoon op CT en rangschik ik de flessen volgens jaartal, je kan ze ook per land of streek rangschikken en je weet ongeveer wat je mag verwachten ook : CT-score vind ik heel betrouwbaar en sinds een paar maanden staan ook de scores van de Winedoctor erbij

naar praktische opslag toe is het bij mij een ramp : om de 3 maanden of zo wijnfrigo eens uitmesten Wink en elke keer tot de pijnlijke conclusie komen dat hij veel te klein is, ik heb geprobeerd om wat logica te steken in mijn houten 42-flessen rekken uit de collishop, maar na een paar weken en een lading nieuwe flessen is het meestal al weer chaos, mijn
garage en berging staan vol met rekken, kisten en dozen : klinkt bekend in de oren zeker...Rolleyes
08-10-2010, 05:24 PM
Bericht: #14
RE: Wijnkelder beheer
meer drinken Kris, meer drinken Smile
wijn is een dure hobby Smile
08-10-2010, 06:18 PM
Bericht: #15
RE: Wijnkelder beheer
Ct is echt wel de referentie. Uiteraard moet je discipline hebben, maar dat is bij elke tool zo, anders wordt het onmogelijk. Ct heeft veruit de meeste info want/en de meeste gebruikers. Voor mij onmisbaar
08-10-2010, 06:58 PM
Bericht: #16
RE: Wijnkelder beheer
(08-10-2010 05:24 PM)Alex schreef:  meer drinken Kris, meer drinken Smile
wijn is een dure hobby Smile

euh, ik mag eigenlijk geen alcohol meer drinken Blush dus nog meer drinken is echt geen optie, gelukkig is mijn dokter ook een wijnliefhebber en verstaat hij mij Wink
08-10-2010, 09:56 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-10-2010 om 10:12 PM door don quichotte.)
Bericht: #17
RE: Wijnkelder beheer
Ik vind dit hier een interessante topic.

Wat ik hier kan uit filteren en leren is dat een goed beheer of management enkel kan gebeuren als men voldoende vierkante meters of ruimte ter beschikking heeft die als wijnkelder kunnen fungeren .
Een basisvoorwaarde ; en als hier niet aan voldaan is mag je het vergeten en zal je van een compromis moeten leven.
En de meesten onder ons, denk ik althans,kunnen niet aan deze basisvoorwaarde van ruimte voldoen.

Het rigoureus toepassen van de meeste systemen die op internet te vinden zijn (bv. wine cellar software) zijn methodes die niet op maat zijn gesneden voor de beginnende wijnliefhebber of voor de meeste keldertjes van de wijnliefhebbers op dit forum. Een probleem dat in de toekomst alleen gaat toenemen daar er zoveel meer betere wijnen onze keldertjes willen sieren maar waar er is geen plaats voor is. Daarom, filter uit deze programma’s wat op maat is geschreven.

BTW, de beschikbare bruto oppervlakte van mijn wijnkelder is ongeveer 15 m3.
Vandaag vond ik er nog twee flessen Margaux Château Du Tertre 1978. Niks van te vinden in mijn archief. Heb ze nu even opzij gelegd.
Ik laat jullie nog weten of mijn (slecht) beheer een goeie zaak was of niet.

Wat uiteindelijk toch bij mij primeert is het drinken en apprecieren van wijn en niet het invullen van Excel sheets.Big Grin

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
09-10-2010, 08:19 PM
Bericht: #18
RE: Wijnkelder beheer
Kan Don eigenlijk grotendeels gelijk geven. Zelf heb ik een kelder met ongeveer 380 flessen (vooral Bordeaux). Ik houd alles bij met excel sheets. Dit is louter als hobby, daar ik alles perfect weet liggen (vind het vooral interessant voor de prijs en wanneer aangekocht). Als mijn vrouw een flesje wil nemen zeg ik haar perfect waar deze ligt. Hopelijk laat mijn geheugen (met stijgende leeftijd) me nog lang niet in de steek.
10-10-2010, 12:44 PM
Bericht: #19
RE: Wijnkelder beheer
Ik heb (ooit eens) een FileMaker Pro applicatie gemaakt. Gaat al 10tallen jaren mee (eerste tasting note januari 1985!!).
Nog steeds content mee. Zoekfuncties allerhande, overzichtelijk, uitbreidbaar en aanpasbaar volgens ingeving van het moment. Flexibel, quoi.
28-10-2010, 08:31 AM
Bericht: #20
RE: Wijnkelder beheer
Voor mezelf hou ik het simpel, een bestandje met de kisten en een bestandje met de grote formaten. De losse flessen zijn een ontdekking voor wanneer ik afdaal (?) in de hemel.
28-10-2010, 08:42 AM
Bericht: #21
RE: Wijnkelder beheer
Het up to date houden van het excel document is inderdaad niet vanzelfsprekend. De pc ligt bvb niet altijd aan enz... Als je dat uit de hand laat lopen, dan mag je om 't jaar een volledg nieuwe inventaris maken van je kelder en daar kruipt gerust wat tijd in!

Daarom hang ik sinds dit jaar aan de binnenkant van mijn kelderdeur een blanco blad papier en een balpen. Als een fles uit de kelder gehaald wordt dan schrijf ik die gewoon op. Na enkele maanden neem ik dan eens het blad mee en vul alles in op het excel document.
17-02-2011, 11:06 PM
Bericht: #22
RE: Wijnkelder beheer
Tijdens dit weekend las ik op dit forum het onderwerp “Cos Labory 2001”.

Volgens mijn boekhouding moesten in mijn kelder ook nog ergens 9 flessen Cos Labory 2006 liggen.
Toen ik in mijn ondergrondse gewelven afdaalde om er een fleske van boven te halen vond ik niets meer terug.

Vandaag ging ik terug zoeken en vond ze na een klein half uurtje terug.

Om een verhaal kort te maken;welk systeem je ook gebruikt de kwaliteit ervan is evenredig met het niveau van discipline die je toepast .
En ik moet toegeven, hierin had ik weer eens gefaald. Sad

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
18-02-2011, 11:03 AM
Bericht: #23
RE: Wijnkelder beheer
Big Grin @ Don, know the feeling ... vol goeie moed een mooie excel gemaakt, kelder geherorganiseerd (alles mooi in de rekken), een lijstje in de kelderom aan te duiden welke ik genuttigd heb.... drie maanden later al verschillende keren vergeten van mijn "verbruik" te noteren en de kartonnen dozen stapelen zich weer op ... DISCIPLINE Rolleyes

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
18-02-2011, 12:39 PM
Bericht: #24
RE: Wijnkelder beheer
veeeeeeel ruimte voorzien zodat je weinig verschillende flessen moet opstapelen (enig nadeel is dat je zo nooit flessen gaat vergeten en jaren later fantastische ontdekkingen doet :-)

champagne: in victory you deserve it, in defeat you need it (napoléon)
19-02-2011, 01:58 AM
Bericht: #25
RE: Wijnkelder beheer
op wijngebied heb ik wel orde : eens mijn stock gecontroleerd (bij aanschaf 2e frigo) en maar 1 fles was missing, ik hou het goed bij > op CT wel gemakkelijk, ik geef altijd score en dan verdwijnt de fles vanzelf uit jouw internet-kelder
31-05-2016, 10:44 AM
Bericht: #26
RE: Wijnkelder beheer
eens een update van wat ik liggen heb momenteel

WIJNEN IN KELDER

SOCIANDO MALLET 2008 3 stuks
SOCIANDO MALLET 2011 1 stuks
SOCIANDO MALLET 2012 1 stuks
CHATEAU BELGRAVE 2009 MAGNUM 1 stuks
LILIAN LADOUYS 2010 2 stuks
LILIAN LADOUYS 2012 1 stuks
CHATEAU ROUGET POMEROL 2009 1 stuks
CHATEAU DUPLESSIS MOULIS EN MEDOC 2011 1 stuks
PAUILLAC 2012 1 stuks
BARAIL LAMARZELLE FIGEAC 2009 MAGNUM 1 stuks
CARLMAGNUS FRONSAC 2009 MAGNUM 1 stuks
CHATEAU LIMBOURG 2011 2 stuks
CHATEAU BRANAIRE DUCRU 2011 1 stuks
SEGURA VIUDAS HEREDAD CAVA 1 stuks
CHAMPAGNE BOLLINGER LA GRANDE ANNEE 1999 1 stuks
CHAMPAGNE LOUIS ROEDERER CRISTAL 2002 1 stuks
CHAMPAGNE DOMINIQUE GRELLET 1 CRU 1 stuks
CHATEAU CROIX MOUTON 2010 1stuks
CHATEAU CROIX MOUTON 2011 2 stuks
GAZIN ROCQUONCOURT 2010 3 stuks
CHATEAU COUFRAN 2010 JEROBOAM 1 stuks
CHATEAU PHILIPPE ROTSCHILD SAUTERNES 2008 1 stuks
CHATEAU HAUT BAGES LIBERAL 2011 1 stuks
CHATEAU VAUGELAS LE PRIEURE 2012 MAGNUM 1 stuks
CHATEAU LA FLEUR DE BOUARD 2010 1 stuks
ROSSO DI MONTALCINO 2011 MAGNUM 1 stuks
GUIGAL COTE DU RHÔNE 2011 ROOD 3 stuks
GUIGAL COTE DU RHÔNE 2011 GIGONDAS 2 stuks
GUIGAL COTE DU RHÔNE 2012 ROOD 1 stuks
GUIGAL COTE DU RHÔNE 2014 WIT 2 stuks
GUIGAL COTE DU RHÔNE 2013 CONDRIEU 2 stuks
MALESCOT ST EXUPERY 2006 2 stuks
MALESCOT ST EXUPERY 2012 1 stuks
CHATEAU LAROSE TRINTAUDON 2012 1 stuks
ADMIRAL DE BEYCHEVELLE 2011 1 stuks
DOMAINE DU GRAND TINEL CHATEAUNEUF DU PAPE 2010 2 stuks
KANONKOP PAUL SAUER 2010 2 stuks
SARONSBERG FULL CIRCLE 2010 1 stuks
FAUSTINO I GRAN RESERVA 2002 2 stuks
LES VARONNIERS 2012 CHAPOUTIER 1 stuks
LES VARONNIERS 2013 CHAPOUTIER 2 stuks
LES GRANITS 2013 CHAPOUTIER WIT 2 stuks
LES GRANITS 2013 CHAPOUTIER ROOD 1 stuks
COTE DU RHÔNE VILLAGES CHAPOUTIER 2011 1 stuks
DOMAINE DU SENECHAUX CHATEAUNEUF DU PAPE 2011 1 stuks
CHATEAUNEUF DU PAPE TERRES DES PONTIFES 2013 1 stuks
CHATEAUNEUF DU PAPE GALETS DES PONTIFES 2013 1 stuks
LABEGORCE 2011 MARGAUX 2 stuks
EGLISE SAINT ROMAIN MARGAUX 2012 2 stuks
CHATEAU LAGRANGE 2012 2 stuks
LES FIEFS DE LAGRANGE 2010 1 stuks
LES FIEFS DE LAGRANGE 2012 1 stuks
LES FIEFS DE LAGRANGE 2013 1 stuks
CAMPO VIEJO GRAN RESERVA 2007 2 stuks
CAMPO VIEJO GRAN RESERVA 2008 1 stuks
CAMPO VIEJO RESERVA 2009 1 stuks
CAMPO VIEJO GARNACHA 2014 1 stuks
CAMPO VIEJO TEMPRANILLO 2014 1 stuks
BAROLO SARTIRANO FIGLI 2011 1 stuks
QUINTA DE LEMOS DAO 2010 3 stuks
COTO IMAZ RESERVA 2010 2 stuks
CERRO GORDO PUISSEGUIN 2011 1 stuks
CHATEAU SENEJAC 1998 1 stuks
CHATEAU D'AIGUILHE QUERRE 2010 2 stuks
CHATEAU D'AIGUILHE QUERRE 2009 2 stuks
CHATEAU PLANTEY PAUILLAC 2010 1 stuks
CHATEAU PUYGUERAUD 2011 1 stuks
CLOS DE TAMAN 2014 2 stuks
LE CHAMP DES MURAILLES GRANDE CUVEE 2010 2 stuks
CAVE SAINT PIERRE CROZES HERMITAGE 2012 1 stuks
TERRA VECCHIA RESERVE BELLUCENTI 2013 1 stuks
DAMA DE TORO 2012 1 stuks
LA CROIX MONTOIJE VEZELAY BOURGOGNE 2014 2 stuks
CHATEAU LA LOUBIERE 2014 WIT 1 stuks
PIERRE SOLAIRE TAVEL ROSE 2014 3 stuks
BANDOL ROSE 2015 BARTHES 1 stuks[/align]
31-05-2016, 01:32 PM
Bericht: #27
RE: Wijnkelder beheer
(31-05-2016 10:44 AM)Pietn schreef:  eens een update van wat ik liggen heb momenteel

WIJNEN IN KELDER

SOCIANDO MALLET 2008 3 stuks
SOCIANDO MALLET 2011 1 stuks
SOCIANDO MALLET 2012 1 stuks
CHATEAU BELGRAVE 2009 MAGNUM 1 stuks
LILIAN LADOUYS 2010 2 stuks
LILIAN LADOUYS 2012 1 stuks
CHATEAU ROUGET POMEROL 2009 1 stuks
CHATEAU DUPLESSIS MOULIS EN MEDOC 2011 1 stuks
PAUILLAC 2012 1 stuks
BARAIL LAMARZELLE FIGEAC 2009 MAGNUM 1 stuks
CARLMAGNUS FRONSAC 2009 MAGNUM 1 stuks
CHATEAU LIMBOURG 2011 2 stuks
CHATEAU BRANAIRE DUCRU 2011 1 stuks
SEGURA VIUDAS HEREDAD CAVA 1 stuks
CHAMPAGNE BOLLINGER LA GRANDE ANNEE 1999 1 stuks
CHAMPAGNE LOUIS ROEDERER CRISTAL 2002 1 stuks
CHAMPAGNE DOMINIQUE GRELLET 1 CRU 1 stuks
CHATEAU CROIX MOUTON 2010 1stuks
CHATEAU CROIX MOUTON 2011 2 stuks
GAZIN ROCQUONCOURT 2010 3 stuks
CHATEAU COUFRAN 2010 JEROBOAM 1 stuks
CHATEAU PHILIPPE ROTSCHILD SAUTERNES 2008 1 stuks
CHATEAU HAUT BAGES LIBERAL 2011 1 stuks
CHATEAU VAUGELAS LE PRIEURE 2012 MAGNUM 1 stuks
CHATEAU LA FLEUR DE BOUARD 2010 1 stuks
ROSSO DI MONTALCINO 2011 MAGNUM 1 stuks
GUIGAL COTE DU RHÔNE 2011 ROOD 3 stuks
GUIGAL COTE DU RHÔNE 2011 GIGONDAS 2 stuks
GUIGAL COTE DU RHÔNE 2012 ROOD 1 stuks
GUIGAL COTE DU RHÔNE 2014 WIT 2 stuks
GUIGAL COTE DU RHÔNE 2013 CONDRIEU 2 stuks
MALESCOT ST EXUPERY 2006 2 stuks
MALESCOT ST EXUPERY 2012 1 stuks
CHATEAU LAROSE TRINTAUDON 2012 1 stuks
ADMIRAL DE BEYCHEVELLE 2011 1 stuks
DOMAINE DU GRAND TINEL CHATEAUNEUF DU PAPE 2010 2 stuks
KANONKOP PAUL SAUER 2010 2 stuks
SARONSBERG FULL CIRCLE 2010 1 stuks
FAUSTINO I GRAN RESERVA 2002 2 stuks
LES VARONNIERS 2012 CHAPOUTIER 1 stuks
LES VARONNIERS 2013 CHAPOUTIER 2 stuks
LES GRANITS 2013 CHAPOUTIER WIT 2 stuks
LES GRANITS 2013 CHAPOUTIER ROOD 1 stuks

COTE DU RHÔNE VILLAGES CHAPOUTIER 2011 1 stuks
DOMAINE DU SENECHAUX CHATEAUNEUF DU PAPE 2011 1 stuks
CHATEAUNEUF DU PAPE TERRES DES PONTIFES 2013 1 stuks
CHATEAUNEUF DU PAPE GALETS DES PONTIFES 2013 1 stuks
LABEGORCE 2011 MARGAUX 2 stuks
EGLISE SAINT ROMAIN MARGAUX 2012 2 stuks
CHATEAU LAGRANGE 2012 2 stuks
LES FIEFS DE LAGRANGE 2010 1 stuks
LES FIEFS DE LAGRANGE 2012 1 stuks
LES FIEFS DE LAGRANGE 2013 1 stuks
CAMPO VIEJO GRAN RESERVA 2007 2 stuks
CAMPO VIEJO GRAN RESERVA 2008 1 stuks
CAMPO VIEJO RESERVA 2009 1 stuks
CAMPO VIEJO GARNACHA 2014 1 stuks
CAMPO VIEJO TEMPRANILLO 2014 1 stuks
BAROLO SARTIRANO FIGLI 2011 1 stuks
QUINTA DE LEMOS DAO 2010 3 stuks
COTO IMAZ RESERVA 2010 2 stuks
CERRO GORDO PUISSEGUIN 2011 1 stuks
CHATEAU SENEJAC 1998 1 stuks
CHATEAU D'AIGUILHE QUERRE 2010 2 stuks
CHATEAU D'AIGUILHE QUERRE 2009 2 stuks

CHATEAU PLANTEY PAUILLAC 2010 1 stuks
CHATEAU PUYGUERAUD 2011 1 stuks
CLOS DE TAMAN 2014 2 stuks
LE CHAMP DES MURAILLES GRANDE CUVEE 2010 2 stuks
CAVE SAINT PIERRE CROZES HERMITAGE 2012 1 stuks
TERRA VECCHIA RESERVE BELLUCENTI 2013 1 stuks
DAMA DE TORO 2012 1 stuks
LA CROIX MONTOIJE VEZELAY BOURGOGNE 2014 2 stuks
CHATEAU LA LOUBIERE 2014 WIT 1 stuks
PIERRE SOLAIRE TAVEL ROSE 2014 3 stuks
BANDOL ROSE 2015 BARTHES 1 stuks[/align]

Leuk om eens te zien wat een ander heeft liggen. Veel collishop, hoe zou dat komen?
De rood aangeduidde liggen bij mij ook (in andere hoeveelheden) of zijn onlangs leeggedronken. Van andere heb ik andere jaartallen (dus niet aangeduid)

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
31-05-2016, 02:41 PM
Bericht: #28
RE: Wijnkelder beheer
Citaat:Leuk om eens te zien wat een ander heeft liggen.

Inderdaad. Beetje zelfde euvel als bij mij wel: veel jonge wijnen... Geduld uitoefenen banghead

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
31-05-2016, 02:44 PM
Bericht: #29
RE: Wijnkelder beheer
(31-05-2016 02:41 PM)Olivier schreef:  
Citaat:Leuk om eens te zien wat een ander heeft liggen.

Inderdaad. Beetje zelfde euvel als bij mij wel: veel jonge wijnen... Geduld uitoefenen banghead

Een gekende frustratie, ik heb meer dan genoeg wijn liggen om te drinken... Vanaf 2020 Tongue
31-05-2016, 04:44 PM
Bericht: #30
RE: Wijnkelder beheer
[attachment=1950]
Dit is mijn kelder ongeveer.


Ga naar locatie: