Wat ben jij aan het drinken nu?
|
27-10-2017, 05:28 PM
![]() |
|||
|
|||
RE: Wat ben jij aan het drinken nu?
(27-10-2017 12:15 PM)Fre schreef:(27-10-2017 10:18 AM)wvd schreef: Château de Gadras 2005Beaujolais, daar maken ze toch echt wel fantastische dingen. Biedt een mooi financieel tegengewicht aan NR en Bourgogne, mijn favo streken. Over welk cru ging het hier Wvd? Eerst een Chénas Deschamps 2015 en daarna een Fleurie Le Vivier 2015. Chénas wat dieper, donkerder fruit, iets voller, jonger ook, de Fleurie meer open fruitig, meer rood fruit, charmanter en voor de meesten (ook mijn vrouw) zeker de betere. Maar ik was toch iets meer voor de Chénas. In ieder geval, allebei schitterende wijnen voor, nee, niet "geen geld" want toch zo'n 16€, maar toch wel echt veel waar voor de centen. Dat vind ik zo heerlijk aan goede (cru's uit de) Beaujolais: na amper een jaartje fles (en zelfs vroeger) zijn ze al heerlijk te drinken, maar je kan ze vlot een decennium of meer laten evolueren. Wat wil je nog meer? O ja, ze zijn ook multi inzetbaar aan tafel! Ik ben fan, maar hou het toch nog maar even stil, we houden de prijzen graag zoals ze nu zijn! |
|||
|