Hedoclub (prelude) + Apotheose
|
11-12-2018, 12:10 PM
Bericht: #1
|
|||
|
|||
Hedoclub (prelude) + Apotheose
Eerste deel
https://wijnliefhebbers.wordpress.com/20...b-prelude/ Volledige verslag volgt hier later. Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
11-12-2018, 12:21 PM
Bericht: #2
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude)
(11-12-2018 12:10 PM)vinejo schreef: Eerste deel tikfoutje?: Lombard Grands Chenes 2103 WVD (Wijnhandel Leuvin, gespecialiseerd in het betere werk uit Frankrijk en Italië) |
|||
11-12-2018, 12:38 PM
Bericht: #3
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude)
(11-12-2018 12:21 PM)wvd schreef:(11-12-2018 12:10 PM)vinejo schreef: Eerste deel Inderdaad, is verbeterd, Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
12-12-2018, 01:25 PM
Bericht: #4
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude)
Heb het tweede deel op de blog gemaakt.
https://wijnliefhebbers.wordpress.com/20...de-deel-2/ Het volledige verslag plak ik dan binnenkort hier. Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
12-12-2018, 01:43 PM
Bericht: #5
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude)
Mooie tasting!
Save water drink wine! |
|||
12-12-2018, 03:40 PM
Bericht: #6
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude)
Montefalco Sagrantino 2006 van Tabarrini...
Blijft toch een naar beestje... heb er nog twee liggen en zal dus nog maar wat laten liggen (op hoop van zegen of tegen beter weten in?). |
|||
12-12-2018, 04:21 PM
Bericht: #7
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude)
(12-12-2018 03:40 PM)Innesto schreef: Montefalco Sagrantino 2006 van Tabarrini... Ik weet het ook niet goed, twijfel een beetje of die tannines ooit nog zachter worden (na 12 jaar zouden de tijd en chemie toch al hun werk moeten gedaan hebben.. ) Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
15-12-2018, 09:55 AM
Bericht: #8
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude)
Hier het volledige verslag van deze degustatie.
Binnen enkele maanden wordt dit dan nog vervolledigd met deel 2, waarin we nog een versnellingetje hoger zullen schakelen. De naam zei het zelf, er stonden een aantal hedonistische flessen op het programma. Fre werd de dag ervoor echter het slachtoffer van enkele ongewenste intimiteiten van een vloot bacteriën, waardoor de line up totaal werd omgegooid. Aldus kregen we zondag gewoon een klein voorsmaakje van de origineel geplande Hedoclub degustatie. We startten de werken met een indrinker. Deze werd zonder veel omhaal ingeschonken, maar de commentaren op de wijn waren veel lovender dan verwacht. Hij werd nochtans aangekondigd als budgetwijn, maar er werd gesproken over de ‘betere’ Sancerre of zelfs over de Saint Bris van het gerenommeerde wijngoed Goisot. De wijnmaker van onderhavige fles kan echter eveneens bogen op een mooie stamboom. Baudoin Thienpont maakt in Entre deux Mers een heerlijk fijne witte Bordeaux, Pellebouc. We dronken de 2015, een wijn die het vakmanschap van de familie bevestigde. White man’s Burden: er kwam een tweede witte aan. Een bedwelmende neus met hooi, vanille en exotisch fruit, zalvend speels en elegant in de mond, met in de afdronk abrikoos als toetje. Bij aanvang speelden Noordelijke Rhone of zelfs Chenin door het hoofd, maar het lichte alcoholopstootje in de finale dreef ons naar Zuidelijker richting. We dronken een cultdomein uit de Roussillon, de Folio Edition Special van Coum del Mas, Collioure. We kregen zin in meer, met name in meer wijn. De eerste rode kwam op tafel. Een herkenbaar aroma met bijzonder frisse fruitigheid, specerijen en een mooie mineraliteit. Horny en sappig in de mond, met krieken en puur druivensap. Een lichte vegetaliteit houdt het geheel koel en spannend in de mond. Pierre Marie Chermette maakte deze knappe Moulin a Vent (Les Trois Roches 2017). Tijd voor een duo. De tijd van duo’ s is jammer genoeg wat vervlogen, waar zijn de nieuwe Gaston en Leo’ s of Bassie en Adriaans? Wel, bij ons eerste duo was wijn 1 duidelijk de aangever (Leo). Wijn 2 (Gaston) maakte het af en zorgde voor de schitterende clou. De meest obscure aop van de Rhone is Brezeme, een streek waar amper 27 ha wijnstokken staan geplant. We proefden éen van de zeven domeinen die de regio rijk is, Domaine Lombard. Dit wijngoed draagt de naam van Jean-Marie Lombard die het domein oprichtte in 1981. Sinds 2012 is het overgenomen door Julien Montagnon, die er de biodynamie introduceerde. We roken dan ook meteen de natuur in deze wijn, zij het de natuur zoals die zich voordoet in de gemiddelde paardenstal. Verder ontwaarden we zwart fruit en kruiden, een heel fris en pittig mondgevoel en een relatief korte afdronk. Lombard Grand Chêne 2103: Knappe wijn, herkenbare en betaalbare syrah uit de Noordelijke Rhone. De Chapoutier Crozes Varroniers uit hetzelfde jaar maakte zoals gezegd dit verhaal mooi af, met van al het goede van vorige wijn nog nét dat ietsje meer. Een beetje zoals Wim Helsen naast de magistrale Hans Teeuwen. Chapeau Chapoutier. Vervolgens kregen we iets in het glas wat verdacht veel aan een Bourgogne deed denken. Een eerder ingetogen gerookt/geroosterde kruidigheid, zwart fruit, bos. Heel fijne neus. De mond volgt, met een mooie minerale spanning rode besjes, herfstig. We zaten op een roestige ijzeren schommel in het bos, tussen de bladeren en champignons, nat van de dauw. De zuren en nog wat lichte tannines deden vermoeden dat deze Louis Boillot Gevrey Evocelles 2010 nog enkele jaartjes vóor zijn hoogtepunt vertoeft, iets wat we van de consumeerders van deze wijn jammer genoeg niet konden zeggen. Ons kwartet proevers was nu klaar voor een kwartet Bordeaux. De eerste Bordelees had een floraal aroma, fijn zwart fruit (cassis) en koffie. Bijzonder Bourgondisch in de mond, sappige elegantie met mooi afgelijnde tannines die zorgen voor een heerlijk koel (maar absoluut geen kil) mondgevoel. In 1855, toen het klassement van de Grand cru Classés in de Medoc werd opgemaakt volgens toenmalige prijs en verkoopscijfers, was Chateau Angludet (vroeger d’ Angludet) in een mindere periode qua kwaliteit en populariteit. Nochtans maakt men sedert de jaren 80 wijnen die het niveau van een GCC evenaart , aldus Bordeaux connaisseur Robert -Bobby- Parker. Vijf jaar geleden kon ik dit al bevestigen, getuige mijn enthousiaste notities aangaande de 1983 van dit domein, zie hier . Ook deze Chateau Angludet 2014 kon ons dus enorm bekoren en haalt makkelijk 91 punten op de Bobschaal. Om de kwaliteit van vorige wijn nog beter in de verf te zetten schonk ik er een andere Margaux naast, maar dan wel een vaste waarde met mooie adelbrieven, Chateau Malescot St Exupéry 2014. Deze Troisieme Grand Cru Classé toonde zich iets krachtiger, romiger, met dezelfde elegantie maar met nét iets meer laagjes en compexiteit. Bijzonder lange afdronk ook. 92+ Na de goede ervaringen de laatste maanden met de jaargang 2002 (op linkeroever dan wel) had ik besloten om nogmaals twee wijnen uit dit oogstjaar te offeren voor het altaar der aanbidders van Bacchus. Wijn 1 had bloemetjes, tabak, eerder rood rijp fruit, gedroogde bloemen en Mariakes (echte benaming is blijkbaar guimauves). Verrassend krachtig in de mond, met veel fruit en wat droogtrekkende tannines. Hier werd zelfs niet onmiddellijk aan Bordeaux gedacht, iemand opperde zelfs Bandol, iets waar ik zeker kon inkomen. Waar men echter Bandol de “Pauillac” van de Provence noemt ging het hier alweer om een…Margaux. De gemeente Cantenac herbergt een aantal bekende Crus, waaronder Brane, Cantenac Brown, en de minst bekende Boyd Cantenac, die gevinifieerd wordt in de kelders van buur Chateau Pouget (eigendom van dezelfde familie, Guillemet). Deze Boyd Cantenac 2002 was lekker, maar bracht niet de finesse die we van een Margaux mogen verwachten. 89 De wijn die we ernaast dronken loste die verwachtingen dan weer wél in. Pauillac noemt men soms de meest krachtige appelatie van de Médoc, maar men vergeet hierbij veelal te stipuleren dat men hier van de subtielste wijnen maakt ter wereld. Chateau Grand Puy Lacoste (veel beter gewaardeerd dan zijn naamgenoot Grand Puy Ducasse) ligt nét naast Chateau Lynch Bages, en brengt wijnen op de markt die zeker op het niveau staan van deze illustere buur. De 2002 van dit huis bracht ons in vervoering met zijn edel boeket van, jawel, bloemetjes, gelardeerd met truffel, Oosterse kruiden, laurier en een openstaand sigarenkistje. Ook in de mond viel de finesse op, met ceder en chocolade in het lange en uitgebalanceerde mondgevoel. 92 Tijd voor een einzelganger, een wijn die volgende impressie naliet: Specerijen, rood fruit, kandijsuiker, dan ook zwart fruit. Een warme rondeur in de mond, met doorlopend mooie zuurtjes en een afgeronde stevigheid. Tja, zo heb ik het toch genoteerd. Hoe dan ook, deze wijn kon elke proever énorm bekoren. De Atsuko van Domane Les Milles Vignes werd gemaakt van 75 jaar oude grenache en vertoont voor een grenache een finesse met Reynaud allure. Wat een ontdekking! Excuses aan de Italofiele lezer, maar het volgende duo viel wat uit de toon. De Piëmontese Cardin Selezione 2006 van Cantina Roera haalde niet meer het niveau van een jaar of 4 terug, toen deze wijn toonde tot welke schoonheid een barbera in staat is. Jammer genoeg overheersten de dode bladeren nu het aroma, en ook in de mond vonden we niet meer de nodige fraicheur. Ook de tegenhanger miste een dosis Italiaanse flair, maar dit lag eerder in de lijn der verwachtingen, gezien het om een wijn ging die gemaakt is van de malbec (of in dit geval zelfs de tannat) van Italie, de Sagrantino. Deze Umbrolese, eh, Umbriaanse, of nee, Umbrijnse, enfin deze wijn uit de provincie Umbrië staat namelijk bekend voor zijn stevige tannines. De Montefalco Sagrantino 2006 van Tabarrini had nochtans een aangenaam rijpe neus met zwart fruit, menthol, grillchips en iets wat door éen van de proevers werd omschreven als het resultaat van- ik vermijd het vierletterwoord- vers gevomeerde excrementen. De mond viel mee, maar de tannines zorgden voor hetzelfde effect als bij een voetbalwedstrijd waarin je na een knappe prestatie in de laatste minuten nog een doelpunt tegen krijgt. Het verpest eigenlijk je hele match. Onze match was ook quasi ten einde, we sleepten ons voort op de glasmat. We deden ons dan maar te goed aan de kaasschotel, begeleid door restjes wit en rood. Voor bij de stilton was Rieussec 2001 voorzien, die was wel goed, pure nectar, maar verrassend geëvolueerd in kleur, misschien doordat het om een half flesje ging? Van de Borges Madeira Verdelho 20 years had ik veel verwacht maar de alcohol was te dominant naar de afdronk toe. Toen de gasten reeds klaar stonden om te vertrekken besefte ik dat ik een wijn vergat te schenken, de Pouget Margaux 1982 die het Bordeaux (Margaux) gedeelte mooi zou aangevuld hebben. Dan maar snel nog even het glas in, desnoods om op de trein of tijdens de taxiservice een slokje te proeven. Een wijndrinker moet flexibel en polyvalent zijn! Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
15-12-2018, 12:32 PM
Bericht: #9
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude)
Sagrantino uit het vewaarjaar 2006 vraagt waarschijnlijk 20 jaar...
Dat is een beetje de achilleshiel van sagrantino in de wereld van vandaag: de grote meerderheid vraagt heel veel tijd en is voordien heel moeilijk genietbaar - ik geef toe dat ik ze zelf daarom ook niet koop |
|||
17-12-2018, 06:30 PM
Bericht: #10
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude)
Pellebouc bevat ook effectief veel sauvignon blanc. Mooie verrassing. Zou dit willen zien verouderen.
De Moulin à Vent was het betere werk, maar niet de top van de Beaujolais. De Varroniers bevestigde eens te meer, en Chapoutier daarmee opnieuw zijn reputatie als betrouwbaar huis. De Angludet en de Malescot doen me nog watertanden. Grand puy lacoste 2002, WEER een 2002 die bevestigt dat zgn. zwakke millésimes bijna niet meer voorkomen (behalve 2013) Atsuko, old grenache, daarmee kan zelfs een cool climate drinker zich mee verzoenen de rest herinner ik me niet meer zo goed Vince "there must be a reason why some people have such unhealthy obsessions about burgundy" |
|||
18-12-2018, 10:30 AM
Bericht: #11
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude)
Die Grenache lijkt me heel interessant, enig idee waar die te vinden is? Een druif die ik nooit echt top vond, maar na enkele mooie voorbeelden van oude Grenache uit spanje en Zuid-Afrika is de interesse gewekt.
Angludet is eigenlijk mijn enige Bordeauxliefde. Mijn ouders hebben een kist gekregen van mijn grootvader voor het jaar van hun huwelijk, wat stoemelings 1982 was, en de laatste jaren wordt er toch eens een flesje opengedaan, steeds verrassend jong en elegant. |
|||
18-12-2018, 10:37 AM
Bericht: #12
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude)
(18-12-2018 10:30 AM)Kupers schreef: Die Grenache lijkt me heel interessant, enig idee waar die te vinden is? Een druif die ik nooit echt top vond, maar na enkele mooie voorbeelden van oude Grenache uit spanje en Zuid-Afrika is de interesse gewekt. De grenache van Mille Vignes heb ik gekocht op de beurs in Rijssel onlangs. Ik heb het wel maar bij eentje gehouden, want de prijs was niet van de poes (45€). In Frankrijk is dit wel een domein dat iets meer bekendheid zou genieten en op de kaart van enkele sterrenrestaurants zou staan, heb ik gelezen. Eigenlijk gingen we voor de 100% carignan vieilles vignes, want die werd door La RVF de hoogte in geprezen, maar we waren wat ontgoocheld. Ook de 100% mourvèdre maakte de sterrenstatus niet waar. Ze hebben ook een blend van de drie druiven, die eigenlijk wel mooi was en ook P/K iets beter zat (25€). Die Angludet was inderdaad verrassend mooi, zeer fijn en elegant, on-bordelees bijna, als ik dat mag zeggen. De Malescot St-Exupéry ging er voor mij echter nog over, en is een absolute topwijn in wording. Voor mij was die WOTN! Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov) |
|||
06-03-2019, 02:13 PM
Bericht: #13
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude)
Binnenkort op deze pagina s...
...een rechtstreeks verslag van... Hedoclub (apotheose) Apotheose was in de oudheid "de verheffing van de mens tot god". In het Nederlandse taalgebruik wordt dit woord ook wel gebruikt om te verwijzen naar een "schitterend slottoneel van een uitvoering of voorstelling" Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
08-03-2019, 08:44 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-03-2019 om 08:45 PM door Fre.)
Bericht: #14
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude)
(06-03-2019 02:13 PM)vinejo schreef: Binnenkort op deze pagina s...Rechtstreeks ? Euh...? als kleine inleiding op de vooravond, een Des Tourske 2014 (vdp) |
|||
09-03-2019, 03:40 PM
Bericht: #15
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (Apotheose)
Wijn 1
Vince proeft blind en zegt... Hmm, dit is mijn ding... ...Chassagne Premier Cru! Juist dus. Een wijn op finesse met een mooi body maar heel frisse zuren, sommigen deed dit ook wel wat denken aan een chenin van Huet. Mineraliteit en rijp fruit in een bijna speelse harmonie. Evenwicht is voorbeeldig, een bijna “lichte” chardonnay. 91-92 Ballot Millot Chassagne Montrachet Morgeot premier cru 2009 Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
09-03-2019, 03:47 PM
Bericht: #16
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude)
Live verslaggeving, spannend zeg.
Volgende keer een livestream? Benieuwd naar het vervolg, en hoe de zinsbouw en spelling van de TN's evolueert... |
|||
09-03-2019, 04:12 PM
Bericht: #17
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (Apotheose)
Het eerste rode duo, een didactisch momentje.
Comments zijn altijd neergeschreven blind (door mezelf, ik proef niet blind maar onthoud me van commentaar). Wijn 1 Rijpe neus, een zekere sucrosité, mooi in het fruit verwerkt, ceder, fris en elegant. Hier past meer iets om te eten bij. 90 Wijn 2 iets meer gesloten, gerookte toets, rood fruit, heel zuiver hier een beetje vegetaliteit, wat tannine in de afdronk. Strakkere toets, krijt. 90 Twee delicate, fragiele wijnen die de wijnliefhebber in ons gelukkig maakt. Vooral omdat we ons dit nog kunnen permiteren... Buisson Charles Bourgogne pinot noir Hautes Coutures 2015 Buisson Charles Bourgogne pinot noir Hautes Coutures 2016 Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
09-03-2019, 05:01 PM
Bericht: #18
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (Apotheose)
Duo 2
Wijn 1 Rood fruit, kandijsuiker, ijzer, chicorei, sanguine. Wel wat evolutie, dode bladeren. In de mond fris en lang, zoetig rood fruit. Werd mooier na eventjes in het glas. 89 Wijn 2 Lijkt jonger van kleur. Lekkere varkensmest, peper, munt, sigarenkistje, fruit, fraicheur en elegantie in de mond één woord: PRECIES. Sommigen dachten aan pinot noir. Een wijn waarvan iedereen eventjes stil werd. 95-96 Domaine Legros NSG Perrieres 2007 Clos Rougeard Saumur Poyeux 2007 Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
09-03-2019, 05:44 PM
Bericht: #19
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (Apotheose)
Duo 3
Den eersten es schoane weh... (Tienne) Verder in de neus grafiet, braambes, heel mooie beet in de mond, koel maar evenwichtig, jong, pure onversneden klasse volgens Fre. 93+ Wijn 2: Aromatischer, moderner, zwart fruit, caramel, wild, spek, aziatische kruiden, gehakt, agrume, leder. In de mond iets Bourgondisch, rond maar fris met mooie materie. 92 2005 zegt Vince. En zeer heterogeen qua kwaliteit, dus mss Margaux? Blind besluit men dat 1 nog gaat groeien, twee is op dronk. Du Tertre doet het wel fantastisch naast de tweede wijn van Chateau Margaux. Pavillon Rouge de Chateau Margaux 2005 Chateau du Tertre, Margaux 2005 Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
09-03-2019, 05:49 PM
Bericht: #20
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude)
(09-03-2019 03:47 PM)redacteur schreef: Live verslaggeving, spannend zeg. Voorlobig geen bropleem met gezinsbouw en stelling! Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
09-03-2019, 06:01 PM
Bericht: #21
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude) | |||
09-03-2019, 06:44 PM
Bericht: #22
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (Apotheose)
Wijn 1
Wat een frisse neus..cassis, zoethout, laurier. Fijn en edel in de mond, zeer mooie beet, afgeronde tannines, mooi! ( Heeft nog reserve volgens Tienne ) Knáppe challenger! 92 Wijn 2 Aromatischer, maar ook zo fris, in de mond eerst precies gewoon, maar plots komt een tweede deel en een verlenging. Subtieler...Wat een wijn... 96 Vince dacht aan 2010, wat alweer pleit voor jaargang... 2004. Hier twee schitterende wijnen maar het verschil ligt in...de lengte. Wijn twee is zowat de langste wijn die we al dronken. Reserve de la Comtesse 2004 Vieux Chateau Certan 2004 Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
09-03-2019, 07:36 PM
Bericht: #23
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude)
Leuk om te volgen dit - bijna alsof ik er zelf bij ben
|
|||
09-03-2019, 08:53 PM
Bericht: #24
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (Apotheose)
Efkens te laat, batterij Ipad was plat
Wijn 1: grafiet, ceder, roosjes licht vegetale toets, sigarenkistje, in de mond eerder rood fruit, mooie zuren en zachte tannines, een wijn met beet en fraicheur, top gewoon. 94 (voor Olivier zelfs WOTN) Wijn 2 : Iets warmer dan wijn 1, zoethout, gerookt, caran d ache, cassis in de mond, evenwicht maar iets minder “pakkend” dan de vorige. 92+ Chateau Sociando Mallet Haut Medoc 2001 Chateau La Mission Haut Brion Pessac 2001 Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
09-03-2019, 09:51 PM
Bericht: #25
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (Apotheose)
(09-03-2019 08:53 PM)vinejo schreef: Efkens te laat, batterij Ipad was plat RP in 2004 over SM 2001 This Haut-Medoc performed spectacularly on the two occasions I tasted it from bottle, even eclipsing its impressive showing from cask. It looks to be every bit as powerful as the 2000 ... not an easy achievement. A fabulous sleeper of the vintage, it tastes more like a first-growth than an unclassified offering.Its inky/blue/purple color is accompanied by a spectacular bouquet of lead pencil shavings, ink, blackberries, cedar, and earth. Full-bodied, with terrific texture, fabulous concentration, and moderately high tannin, this massive, atypical 2001 must be tasted to be believed. A brilliant achievement! Anticipated maturity: 2008-2020+. Zeg nu nog dat Den Bob er niks van kent... ;-) Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
09-03-2019, 10:09 PM
Bericht: #26
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude) + Apotheose
Wat een pracht van een wijnen dat hier allemaal passeert zeg Wauw..... Laat het jullie smaken gasten!!
Save water drink wine! |
|||
09-03-2019, 10:18 PM
Bericht: #27
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude) + Apotheose
(09-03-2019 10:09 PM)Benz schreef: Wat een pracht van een wijnen dat hier allemaal passeert zeg Wauw..... Laat het jullie smaken gasten!! Merci Ze zijn juist naar huis Nu aan den afwas Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
09-03-2019, 10:38 PM
Bericht: #28
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude) + Apotheose
(09-03-2019 10:18 PM)vinejo schreef:(09-03-2019 10:09 PM)Benz schreef: Wat een pracht van een wijnen dat hier allemaal passeert zeg Wauw..... Laat het jullie smaken gasten!! Das wat minder , maar ook heel belangrijk dat de glaasjes meteen mooi opgeblonken terug de kast in kunnen! Save water drink wine! |
|||
09-03-2019, 10:44 PM
Bericht: #29
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude) + Apotheose
Mijn persoonlijke top 10
1. VCC 2004 2. Clos Rougeard Poyeux 2007 3. Pavillon Rouge 2005 4. Sociando Mallet 2001 5. Reserve de la Comtesse 2004 6. Mission Haut Brion Brion 2001 7. Du Tertre 2005 8. Buisson Charles Pinot noir HC 2016 9. Buisson Charles Pinot noir HC 2015 10. Legros NSG Perrieres 2007 Beste witte: Ballot Millot Chassagne Montrachet Morgeot Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
09-03-2019, 10:54 PM
Bericht: #30
|
|||
|
|||
RE: Hedoclub (prelude)
(09-03-2019 07:36 PM)troisetoiles schreef: Leuk om te volgen dit - bijna alsof ik er zelf bij ben Altijd welkom om de restjes uit te helpen drinken Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
|